Skip to main content
Beantwoord

12 uur na installatie geen internet meer


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteren is de installatie uitgevoerd door Guidion.

Helaas kregen die de installatie niet werkend opgeleverd doordat het modem geen connectie kon maken terwijl de ONT wel signaal had.

Ticket laten aanmaken via de helpdesk.

Om 19:00 uur werkte mijn aansluiting en heb ik de installatie afgerond.

Happy customer toen ik naar bed ging.

Helaas werkt het vandaag niet.

Spanningsloos maken van modem en ONT lost het probleem niet op.

Graag een structurele oplossing voor dit probleem.

Beste antwoord door MennoXL

Ik heb vanmorgen contact gehad met de helpdesk. 

Die kon mijn modem zien, maar had het vermoeden dat er iets niet geheel goed was gepatcht in de centrale en vermoedt een crosslink. Hij heeft een ticket aangemaakt.

 

Inmiddels is de connectie hersteld en heb ik weer internet. Dus blij.

 

Overigens ook heel erg positief over de twee contactmomenten met de helpdesk. Zeer vriendelijk en deskundig.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

ArnoutD_77
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 5 november 2021

Ik heb soort van hetzelfde probleem. Gisteren een werkende oplevering gehad (om 11:00 , GPON over Huawei ONT)….. wel geprobeerd een eigen Router achter de ONT te zetten dat werkte niet, daarna Zyxel modem dat werkte wel voor een keer maar na een reboot van de Zyxel modem geen verbinding meer. (sinds 15:00 geen verbinding meer)

Management VLAN (100) (1ste WAN information in de Zyxel VMG8825-T0) krijgt wel een IP (IOoE 10.72.xxx) maar het internet VLAN 300 (tweede WAN information IPoE) krijgt geen IP waardoor het internetbolletje op de modem rood blijft. Gisteren melding gemaakt bij de helpdesk en een Monteur afspraak. Klantenservice kon wel de modem zien(Management), maar het standaard script werkt niet (fabrieksinstelingen)…. Monteur voor maandag na volgende week. Gelukkig hebben we de Ziggo nog. 

 

Hetstart van ONT ,30 seconden wachten dan pas geherstart modem er in prikken brengt geen soelaas….Management VLAN krijgt netjes elke keer een IP, maar de tweede VLAN blijft er van verstoken. Ik denk dat er geen DHCP response op VLAN 300 komt maar waarom moet ik naar gissen (ONT geeft netjes PON)


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 5 november 2021

Ik heb vanmorgen contact gehad met de helpdesk. 

Die kon mijn modem zien, maar had het vermoeden dat er iets niet geheel goed was gepatcht in de centrale en vermoedt een crosslink. Hij heeft een ticket aangemaakt.

 

Inmiddels is de connectie hersteld en heb ik weer internet. Dus blij.

 

Overigens ook heel erg positief over de twee contactmomenten met de helpdesk. Zeer vriendelijk en deskundig.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21711 reacties
  • 5 november 2021

Waarschijnlijk had de switch in de wijkcentrale een verkeerde mediaconverter gedetecteerd wat impact kan hebben op andere verbindingen op die switch.


ArnoutD_77
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 5 november 2021

@Waqqas  dan krijg je toch een PON signaal (knipper) verlies of niet ?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21711 reacties
  • 5 november 2021

@ArnoutD_77 

Je kan een traag werkende verbinding hebben (upload is dan 0) of de verbinding valt weg en PON knippert.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 november 2021

Internet lag er helemaal uit, een rood lampje bij het wereldbolleke.

 

Inmiddels lijkt alles weer naar tevredenheid te werken en heb ik ook een email gekregen dat het probleem is opgelost. Ondanks dat schijnt er nazorg nodig te zijn want maandag komt er ook een monteur langs.


ArnoutD_77
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 5 november 2021

Magischer wijs is alles nu gaan werken.. nieuw ip-adres in de 87.xxx range en eigen modem instantaan kunnen aansluiten….


Forum|alt.badge.img+16
  • Oud-Moderator
  • 619 reacties
  • 7 november 2021

Wat top om te horen dat het allemaal weer werkt, excuses dat je hinder hebt gehad aan deze uitval! 🍀


ArnoutD_77
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 9 november 2021

En op dezelfde magische wijze niet dus : mijn IP adres wordt niet meer toegewezen is om 2:34 mijn verbinding uitgevallen. Maar weer even Ziggo erin pluggen voor vandaag.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 10 november 2021

Hi @ArnoutD_77, wat ontzettend balen om dit te lezen! Ik heb jou vandaag in onderstaand topic geholpen en was juist zo blij om te lezen dat je problemen verdwenen waren. Zojuist heb ik direct een lijnmeting uitgevoerd en jouw verbinding ziet er vanaf deze kant prima uit. Klopt het dat jij inmiddels weer probleemvrij bent of ervaar jij dit issue nog steeds? Ik hoor het heel graag van je. Als jij hier in het onderstaande topic op terug zou kunnen komen, dan zou dat perfect zijn. Zo word jij namelijk het snelste geholpen en loopt de communicatie niet door elkaar! 😊

Media is niet beschikbaar

 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen