Sinds vanmorgen werkt mijn internet (glasvezel via T-Mobile Thuis) niet meer goed. T-Mobile stuurt binnen een week een monteur, maar zijn hier wellicht mensen met ideeën om het zelf (eerder) op te kunnen lossen? Een week zonder internet is namelijk erg lang, thuiswerkend in 2021
- Ik zit op het ODF-netwerk (1Gbps) in Gelderland
- De Huawei mediaconverter is in orde (PON-lampje brandt groen, LOS-lampje brandt niet)
- Het Zyxel-modem zegt ook dat het in orde is (wereldbol-lampje brandt groen)
- De mediaconverter en het modem zijn meermaals herstart, in de juiste volgorde
- De T-Mobile klantenservice krijgt geen verbinding met het modem en kan dus niets diagnosticeren
- Bij een ping heeft de helft van de packets een timeout (de rest komt na 6 ms netjes terug)
- De Speedtest-app werkt (na een aantal keer proberen), de download is in orde (940 Mbps), maar de upload blijft op 0 steken
- Dit speelt sinds vanmorgen tussen 8 en 9 (o.b.v. e-mail van Synology dat mijn NAS onbereikbaar werd)
- Eerst gaf het Zyxel-modem overigens een rood wereldbol-lampje (en was er dus helemaal geen verbinding), maar na een tijdje wachten en modem af en toe herstarten is ’ie nu dus groen