Skip to main content
Beantwoord

geen email


Hallo,

 

Vandaag is bij mij T-mobile Thuis aangesloten en het werkt perfect, zowel tv als internet.

Alleen mijn email doet het niet meer (alle postvakken en aliassen niet meer) en het heeft het wel gewerkt, want net na de aanvraag kon ik ze al aanmaken en gebruiken.

Ook al os een mail naar een van deze adressen stuur, komt het terug. Heeft er iemand een oplossing?

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @christ69, slim dat je het checkt op de Community!

Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in dit topic. Bedankt voor je geduld en melding!

 

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 18 reacties
  • 1 november 2021

De emailaccounts en aliassen zitten bij lange na nog niet vol natuurlijk, ik ben nog maar pas begonnen.


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 18 reacties
  • 1 november 2021

Nog een update, dit geldt alleen voor e-mails van en naar een hotmailadres, niet alleen van mezelf, maar ook die van mijn partner. Als ik naar mijn werkadres mail, of van mijn werkadres terug naar een van mijn t-Mobilethuis adressen, dan werkt het wel.

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • Antwoord
  • 2 november 2021

Hoi @christ69, slim dat je het checkt op de Community!

Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in dit topic. Bedankt voor je geduld en melding!

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 22 november 2021

Goedemorgen @christ69, er is nog geen oplossing in het nabije zicht. We blijven eraan werken zodat het probleem met blacklisting in goede banen geleid kan worden. Zodra er meer bekend is, zal ik het direct laten weten. Bedankt voor je geduld en een fijne, gezonde week toegewenst!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 1 december 2021

@christ69 Er is nog geen oplossing mogelijk, maar ik houd het in de smiezen en zodra er iets verandert, hoor je het direct.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 15 december 2021

@christ69 Nog geen update mogelijk, het lijkt een zaak te worden voor op de langere termijn. Zodra ik iets meer weet, hoor je het gelijk!


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 7 januari 2022

Hoi @christ69 ,

Ik heb een update en begrijp dat de e-maildiensten weer helemaal werken zoals bedoelt en zijn van de blacklisten af. Mocht je dit zelf ook zo terug zien, wil je het ons dan laten weten? We horen het graag! 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 januari 2022
Boris schreef:

Hoi @christ69 ,

Ik heb een update en begrijp dat de e-maildiensten weer helemaal werken zoals bedoelt en zijn van de blacklisten af. Mocht je dit zelf ook zo terug zien, wil je het ons dan laten weten? We horen het graag! 

Helaas, vandaag weer e-mails gebounced van hotmail en live adressen. Het bekende riedeltje:

Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150).

Dat duurt nu dus al bijna 4 maanden!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21575 reacties
  • 17 januari 2022

Hallo @PV22 

Zou je dat ip adres kunnen weghalen? Dit is een openbare community.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 januari 2022
Waqqas schreef:

Hallo @PV22 

Zou je dat ip adres kunnen weghalen? Dit is een openbare community.

Dat is het ip adres van de betreffende server van T-mobile die op de block list staat. Me dunkt dat jullie dat moeten weten.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 18 januari 2022

Hoi @PV22 ,

Thanks voor het laten weten. Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen je gebruikt en vooral welke poort je hebt ingesteld bij de instellingen, wij hebben immers alle lichten op groen zien gaan. Ik zie het graag, en hopelijk kunnen we via die weg een oplossing vinden! 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 januari 2022
Boris schreef:

Hoi @PV22 ,

Thanks voor het laten weten. Ik ben erg benieuwd naar welke instellingen je gebruikt en vooral welke poort je hebt ingesteld bij de instellingen, wij hebben immers alle lichten op groen zien gaan. Ik zie het graag, en hopelijk kunnen we via die weg een oplossing vinden! 

Incoming mail: imap.t-mobilethuis.nl port 993 Type versleuteling SSL/TLS

Outgoing mail smtp.t-mobilethuis.nl port 465 Type versleuteling SSL/TLS


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 20 januari 2022

@PV22 Dit zijn de juiste poorten inderdaad, heel vreemd. Ik probeer eventjes mee te denken en kom eigenlijk met een wellicht rare constatering, maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat bij jou juist de IMAP-settings werken. Ik heb vernomen van een specialist dat het in enkele gevallen juist omgekeerd zou moeten werken. Kun jij dit testen?

Je kunt ook nog deze proberen natuurlijk (voor uitgaand):

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 20 januari 2022
Jason schreef:

@PV22 Dit zijn de juiste poorten inderdaad, heel vreemd. Ik probeer eventjes mee te denken en kom eigenlijk met een wellicht rare constatering, maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat bij jou juist de IMAP-settings werken. Ik heb vernomen van een specialist dat het in enkele gevallen juist omgekeerd zou moeten werken. Kun jij dit testen?

Je kunt ook nog deze proberen natuurlijk (voor uitgaand):

 

Wat bedoel je met “omgekeerd”? Wat moet ik precies testen?


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 21 januari 2022

Hi @PV22, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Je hebt het nu op de standaard poorten staan. Zou je eens willen testen met de poortinfo van IMAP? IMAP heeft andere poortnummers. Kan je hiermee uit de voeten? Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt! 😊


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 januari 2022
Lisa schreef:

Hi @PV22, ik geef je graag wat meer duidelijkheid! Je hebt het nu op de standaard poorten staan. Zou je eens willen testen met de poortinfo van IMAP? IMAP heeft andere poortnummers. Kan je hiermee uit de voeten? Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt! 😊

Berichten die ik verzend naar hotmail/outlook/live-adressen via jullie webmail worden net zo goed gebounded. Het heeft dus helemaal niets te maken met de poortinstellingen van mijn mailprogramma maar met het feit dat jullie server [37.143.82.179] (nog steeds!) op een blacklist staat!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen