Skip to main content
Beantwoord

Andere router werkt niet


Help!

Ik heb 1000 mb/'s internet en de huawei router van t mobile werkt niet goed genoeg. Ik heb dus zelf een andere gekocht.

Betreft een tp link ax-50. Apparaatje werkt echter krijgt hij het internet niet door vanuit het kleine huawei kastje. Ik heb 3 verschillende Utp kabels geprobeerd om vanuit het huawei kastje de router te verbinden.

Ik log vervolgens in op de site van de router via een bedrade pc en kan alles instellen echter krijgt ik aan het einde van de setup een foutmelding. Ik zie op de router ook een rood lampje bij het internet symbool. 

Iemand die weet hoe ik dit oplos? 

Beste antwoord door yalerta

Voip 30 invullen (maakt niet zoveel uit)

IPTV 640 invullen (maakt ook niet zoveel uit - is wel het Tmobile VLAN ID voor TV)

En dan vingertjes gekruist en hopen op een snel verkrijgen van een IP adres

 

Bekijk origineel

23 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21806 reacties
  • 6 juni 2021

@gijsjuh92 

Kan je eens een foto maken van de IPTV tabblad waar de vlan's moeten worden ingevoerd?

En welke diensten neem je allemaal af van T-Mobile?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

Hallo,

Ik heb alleen internet van T mobile thuis. Ik ga zo even foto's maken 👍


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21806 reacties
  • 6 juni 2021

@gijsjuh92 bij advanced settings > LAN > IPTV.

Je hebt dan vlan id 300 nodig.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

Het is best wel abracadabra op het moment. Daar lees ik dan niets over op internet wanneer ik een nieuwe router koop... 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21806 reacties
  • 6 juni 2021

@gijsjuh92 

Onder ISP profile custom

Internet VLAN ID 0 veranderen naar 300

Pas het toe en herstart de router eens.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

Volgende probleem dient zich aan


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

Getallen mogen niet hetzelfde zijn als vlan id


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • Antwoord
  • 6 juni 2021

Voip 30 invullen (maakt niet zoveel uit)

IPTV 640 invullen (maakt ook niet zoveel uit - is wel het Tmobile VLAN ID voor TV)

En dan vingertjes gekruist en hopen op een snel verkrijgen van een IP adres

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 6 juni 2021

Wauw bedankt! Moet wel zeggen dat ik tussendoor de firmware geüpdatet heb maar het lijkt te werken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 12 oktober 2021

Hallo ben ik weer. Internet werkte altijd. Nu had ik hetzelfde probleem met mijn nieuw aangeschafte Eufy deurbel. Daar krijg je een zogenoemde Homebase bij. Lijkt een beetje op een NAS. Ook die krijg geen internet door vanuit mijn TPlink AX50. 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 12 oktober 2021

Hoever kom je na het volgen van de handleiding.

https://manuals.coolblue.nl/54/eufy-by-anker-video-doorbell-battery-set.pdf

En aangezien de verstrekte informatie bij de vraag bijna nihil is.

  1. Is de home base aangesloten met de bijgeleverde UTP kabel?
  2. Hoe bedoel je; “lijkt een beetje op een NAS, ook die krijgt geen internet door.? Die NAS?

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 12 oktober 2021

De homebase is met de geleverde kabel aangesloten op de router. Dan knippert het rode lampje op de homebase. Na enkele seconden stopt het knipperen en brandt het lampje rood. Betekent dus dat de homebase geen connectie met het internet krijgt. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 13 oktober 2021

Hoi @gijsjuh92, op welke poort heb je de homebase op het modem aangesloten? Ik denk dat ofwel de toegang niet opengezet is, ofwel je gebruikt niet de juiste poort. 

Probeer het eens in de WAN-poort:

 

Sorry voor het lelijke, groene pijltje!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2021

Hoi Jason bedankt voor je reactie. Mijn internet komt binnen via de WAN poort. Ik had de homebase in alle andere poorten geprobeerd met diverse kabels zonder succes. Ik denk zelf dat het iets met het IP adres te maken heeft maar hoe ik dit op moet lossen is mij een mysterie. 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 14 oktober 2021

@gijsjuh92 

Lees de reviews op tweakers

Ondanks dat de opnamen “lokaal” in de homebase gebeuren blijkt dat er toch bij Anker een registratie uitgevoerd MOET worden.

Om te controleren of die verbinding mogelijk is kun je eerst een PING of TRACERT (windows) uitvoeren naar www.anker.com
Lukt dat niet is er misschien een firewall instelling die moeilijk doet


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 14 oktober 2021

Inmiddels met eufy ook aan het praten. Firewall op router uitgezet. DHCP stond al aan. IP adres dat gebruikt wordt door eufy kan ik niet invoeren want zou niet in hetzelfde "subnet" liggen.

Zegt jullie dit iets? 


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 18 oktober 2021

Hi @gijsjuh92 ,

Thanks voor je terugkoppeling! Omdat ik niet nóg iemand wil zijn die zijn plasje hierover doet, ben ik benieuwd of @yalerta wellicht nog een tip voor je heeft. Wel ben ik erg benieuwd of er wellicht weer een firmware upgrade is geweest op de TPlink. We horen het graag! 


yalerta
Forum|alt.badge.img+5
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 1377 reacties
  • 18 oktober 2021

Uitleg subnet. 192.168.1.x of 192.168.178.x of 192.168.14.x of 10.10.5.4 als voorbeelden.
Onderlinge verbindingen van apparaten zonder speciale doorschakelingen zijn niet mogelijk.

DHCP aan = IP adressen uitgedeeld door de modem/router. Alle IP's in een zelfde subnet van nummer 1 tot 254 voor de x in de boven genoemde voorbeelden. (192.168.1.18 of 192.168.1.36  

Wat voor IP adres zou de Eufy gebruiken dat je niet kan invoeren?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 18 oktober 2021

Bedankt voor de hulp allemaal ik waardeer het enorm. Inmiddels router voorzien van meest recente update. 

 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9350 reacties
  • 18 oktober 2021

Dat is mooi, merk je een verschil met de oude firmware?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 21 oktober 2021

Inmiddels nieuwe homebase 2 en deurbel op verzoek van eufy. Werkt weer niet. Alle poorten staan op internet maar de homebase krijgt geen internet door. Andere kabel werkt niet. Ik wil bijna de hele zooi terugsturen 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen