Skip to main content
Beantwoord

Multicast flooding SONOS

  • 29 januari 2021
  • 4 reacties
  • 263 Bekeken

Ik heb problemen met de communicatie tussen mijn router en mijn Sono systeem. Ik heb de volgende oplossing van SONOS ontvangen:

Uit de diagnose blijkt dat uw Sonos installatie en dan m.n de One veel last heeft van multicast flooding. Dit kan door T-moble opgelost worden door IGMP snooping te activeren in de router. Dit zou het probleem moeten oplossen.

Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan oplossen. 

Beste antwoord door Anonymous

Hi @stijnjwillems , 

Hoe is de Sonos aangesloten, bedraad of draadloos? En welk modem hebt je staan? De Zyxel heeft standaard IGMP snooping aanstaan. 

Bekijk origineel

4 reacties

  • 0 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2021

Hi @stijnjwillems , 

Hoe is de Sonos aangesloten, bedraad of draadloos? En welk modem hebt je staan? De Zyxel heeft standaard IGMP snooping aanstaan. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 januari 2021

Bedankt voor het meedenken. Hij staat draadloos aangesloten. 
Ik heb inderdaad de Zyxel T-50. Als deze standaard aanstaat hoe zou het multicast flooden kunnen ontstaat en is dit op te lossen? Heb veel problemen met het verbinden van mijn Sonos-systeem. Sonos kwam met deze oplossing. Andere suggesties? 


  • 0 reacties
  • 29 januari 2021

Het draadloze netwerk is ook van de Zyxel waarmee de sonos is verbonden of is er nog iets anders aangesloten wat voor de Wifi zorgt? 

Wat heb je verder nog meer aansloten op het modem? 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 januari 2021

Ja dit netwerk is ook van Zyxel, er zit alleen de interactieve TV-box en onze samsung televisie. Verder niets.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen