Skip to main content
Beantwoord

Eigen website onbereikbaar...


Ik heb 2 weken geleden bij mijn vaste webhoster Leaseweb een nieuwe site aangemaakt.

Alles werkte prima, site was bereikbaar, via plesk kwam ik er bij en ftp werkte.

De dagen daarna ben ik bezig geweest met uploaden en had ik per abuis een essentieel regeltje uit m’n .htaccess verwijderd.

Bij het uploaden kreeg ik meerdere keren meldingen van 429 Too Many Requests, waarschijnlijk omdat ik te grote fotobestanden uploadde en de tool op de server tegelijkertijd bij het omzetten van resolutie en aanmaken van thumbnails teveel data genereerde oid.

De .htaccess is ondertussen alweer dagen in orde, de server is weer zo kaal als deze werd opgeleverd

Desondanks kom ik sindsdien niet meer vanuit huis op mijn site, plesk is ontoegankelijk en ftp doet ook niks meer...allemaal server timeouts. 

Via VPN, via mobiele data, vanaf m’n werk, bij vrienden en familie kom ik er wel gewoon op.

Ik heb al uitgebreid contact gehad met m’n hoster, die zeggen geen oorzaak te kunnen vinden.

Ik heb m’n router/modem en factory reset gegeven.

Is m’n thuis-ipadres, m’n server ipadres of domeinnaam geblacklist bij T-Mobilethuis?
Hoe kan dit, graag fixen aub?

 

M’n hoster is dus Leaseweb.
De site is jpics.nl

 

Beste antwoord door JustusvdhH

Oorzaak gevonden.

Bleek toch ergens bij m’n hoster geblacklist te zin omdat ik te veel traffic had gegenereerd..
Tevens was er een error in hun firewall.

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21059 reacties
  • 6 oktober 2020

Hallo @JustusvdhH 

Jpics.nl is hier wel benaderbaar via T-Mobile WiFi dus bij T-Mobile zelf is de server niet geblokkeerd volgens mij.

Hier heb je een handige tool om te kijken of je IP ergens blacklisted staat.

Blacklist check


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 oktober 2020

Nee, helaas geen blacklisting kunnen constateren, zowel eigen ip als server ip….:thinking:


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 7 oktober 2020

Oorzaak gevonden.

Bleek toch ergens bij m’n hoster geblacklist te zin omdat ik te veel traffic had gegenereerd..
Tevens was er een error in hun firewall.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen