Skip to main content
Beantwoord

De toegang tot de website van mijn school is geblokkeerd.

  • 26 september 2020
  • 6 reacties
  • 418 Bekeken

Sinds enkele weken kan ik niet meer de website van mijn school bezoeken.
Dit gebeurd op 2 computers, waardoor het dus niet aan de computer zelf ligt.
De school geeft aan dat dit vaker gebeurd door internet providers.
Hoe kan dit worden opgelost? Telefonisch werd het niet opgelost. Er werd gezegd dat ik contact moest opnemen via de community.
Ik moet zo spoedig mogelijk weer toegang krijgen tot de website, zodat ik mijn studie kan vervolgen.

Beste antwoord door Waqqas

@duncantenkate 

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20915 reacties
  • 26 september 2020

Hallo @duncantenkate 

Welke modem heb je? Meestal helpt het om de DNS servers te wijzigen.

Op een Zyxel is het inloggen via 192.168.1.1, menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie onder DNS waarden selecteer statische DNS

Voer in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 bijvoorbeeld bij server 1 en 2. Daarna toepassen en modem herstarten.

Dit is de DNS van Google.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 september 2020

Ik heb een Home Gateway HG659
Ik kan helaas die DNS waardes niet vinden. Ik zie wel DHCP reservering staan en daar een nieuw statisch adres maken, Is dat hetzelfde of moet ik toch ergens anders wezen?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20915 reacties
  • Antwoord
  • 26 september 2020

@duncantenkate 

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 september 2020

Bedankt het heeft gewerkt het probleem is nu opgelost!


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2091 reacties
  • 27 september 2020

@Waqqas

Volgens mij hebben straks alle DNS servers van TMT nog maar een paar entries;

  1. 1.1.1.1
  2. 1.0.0.1
  3. 8.8.8.8
  4. 8.8.4.4

Hier een leuke animatie hoe een DNS server van een ISP zou MOETEN werken .(scroll langzaam naar beneden om het JUISTE verloop te zien TMT-ICT 😉 )

Aan het eind een mooie opmerking 
 â€œIn a blink of an eye” 
 bij TMT soms iets langer :grin:


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20915 reacties
  • 27 september 2020

@Pieter_B

Ik ben niveau "basis"  🙈🙈🙈 (misschien nog niet eens helemaal de basis onder de knie)

Maar ik had wel gehoord dat er iets niet lekker loopt met de default DNS servers.

Edit die Jip en Janneke video's van je had ik al gezien, was wel wat duidelijker voor mij na het kijken 🙂


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen