Skip to main content
Beantwoord

Modem veiligheidslog registreert "attacks", wat moet ik doen?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste,

Modem eind vorig jaar geïnstalleerd, probleemloos. Ik heb de wachtwoorden van de administrator en het draadloos netwerk veranderd, ook heb ik MAC-filtering toegepast op zowel draadloos als LAN. Vorige week, rond het geplande onderhoud, kreeg ik last van internet uitval. In eerste instantie gewoon modem reset, daarna nog steeds uitval. Factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld, nog steeds uitval. De logs maar aangezet. Die registreert "attacks”, telkens een ander ip adres, steeds hetzelfde MAC-adres. 

Mijn internet valt niet meer uit sinds een paar dagen, maar de modem registreert nog steeds "attacks”. Het IP-adres is steeds anders, maar het MAC-adres is steeds hetzelfde. Volgens "het internet” kan ik niet veel meer doen. Kunnen jullie dit MAC-adres blokkeren? Willen jullie het log, kunnen jullie het zelf uitlezen? Is dit normaal?

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @Bram888, goed dat je het aankaart in een topic! Ik ben ermee aan de slag gegaan en kan je in ieder geval vertellen dat het MAC-adres dat af te lezen is in de log-schermen, afkomstig is van een Zyxel apparaat. Heb je toevallig een Zyxel WAP extender in je netwerk aangesloten? Wanneer de Zyxel WAP niet goed aangesloten is, kan het zijn dat de IP telkens ververst omdat je niet in dezelfde DHCP range zit als het modem/onze server. Je kunt de WAP in dat geval het beste als access point aansluiten (bekabeld in een poort op het modem).

Laat me weten wat ik verder voor je kan doen! 😎👍

Bekijk origineel

3 reacties

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 5 juni 2020

Hi @Bram888, dat is een bijzondere, ik kijk graag met je mee! Wat we op afstand kunnen zien is beperkt maar de verbinding an sich ziet er stabiel uit (al is de demping wel wat aan de hoge kant) en de verbinding is al meer dan 9 dagen online. Is het misschien mogelijk een screenshot van de modem log hier te plaatsen? Mischien kunnen we daarmee achterhalen wat er precies gebeurt.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 5 juni 2020

Natuurlijk,

De eerste meldingen kwamen dus binnen op 28 mei, diverse keren moeten inloggen:

En recentelijk:

Dat inloggen ben ik steeds geweest, dat is koosjer.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10776 reacties
  • Antwoord
  • 8 juni 2020

Hoi @Bram888, goed dat je het aankaart in een topic! Ik ben ermee aan de slag gegaan en kan je in ieder geval vertellen dat het MAC-adres dat af te lezen is in de log-schermen, afkomstig is van een Zyxel apparaat. Heb je toevallig een Zyxel WAP extender in je netwerk aangesloten? Wanneer de Zyxel WAP niet goed aangesloten is, kan het zijn dat de IP telkens ververst omdat je niet in dezelfde DHCP range zit als het modem/onze server. Je kunt de WAP in dat geval het beste als access point aansluiten (bekabeld in een poort op het modem).

Laat me weten wat ik verder voor je kan doen! 😎👍


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen