Ik heb een vraag over mijn internet snelheid die ik via de PC bekabeld uitvoer met de Speedtest app. Ik heb een 1000mbit aansluiting en mijn download is 774 en upload 448.
Nu klaag ik niet over de download snelheid, maar 50% minder upload vind ik wel een dingetje.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb een Netgear switch die 1000mbit aan kan. En dat is tevens het enige wat ik aangesloten heb tussen mijn Modem en PC.
Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op.
Goedemiddag!
Zojuist een collega van jou aan de telefoon gehad. De beste mevrouw zag idd dat mijn upload meer als 50% lager is als wat ik hoor te hebben. Bedankt dat je het door hebt gezet
Kan je misschien eens een laptop bedraad aansluiten op de modem dus zonder switch met een CAT6 kabel en testen via de Ookla speedtest app?
Misschien kan je ook eens je pc in veilige modus opstarten om andere processen die de snelheid verminderen minimaliseren en ook misschien met een andere CAT6 kabel.
Kan je misschien eens een laptop bedraad aansluiten op de modem dus zonder switch met een CAT6 kabel en testen via de Ookla speedtest app?
Misschien kan je ook eens je pc in veilige modus opstarten om andere processen die de snelheid verminderen minimaliseren en ook misschien met een andere CAT6 kabel.
Waarom een laptop? Ik heb een PC die bekabeld is. nieuwe Cat6 kabel in gebruik genomen.
Ik had wel 1000 upload bij mijn vorige woning. Met de zelfde PC alleen andere modem. Draytek.
Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op.
Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op.
Goedemiddag!
Zojuist een collega van jou aan de telefoon gehad. De beste mevrouw zag idd dat mijn upload meer als 50% lager is als wat ik hoor te hebben. Bedankt dat je het door hebt gezet
Dat is inderdaad niet zo! Zojuist heb ik je verbinding op afstand onder de loep genomen, daarbij valt me op dat de demping op jouw adres net tegen het randje aan schuurt van wat acceptabel is. Daarom ga ik hier onze techneuten naar laten kijken. Houd er rekening mee dat door de drukte het iets langer kan duren eer we een terugkoppeling ontvangen. Zodra we meer weten, nemen we contact met je op.
Ondanks een 1000mB abonnement meet ik met de door t-mobile aangeraden speedtest zelden hoger dan 80mB download en 100mB upload. Modem al diverse malen gereset. Ik meet direct op de modem met diverse laptops en diverse kabels. Wat kan er verder nog gedaan worden om toch de betaalde snelheid te halen? Of toch maar overstappen naar een andere provider?
Tot op heden geen update! Sorry dat het langer duurt dan dat je van ons gewend bent. Zodra er een update volgt, dan ontvang je daar gelijk een e-mail over.
Overstappen is geen goed idee! Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale bekabelde snelheid niet haalt. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?
1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset).
2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.
4. Een software matige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet).
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration
Bedankt voor je terugkoppeling! Heel vreemd, op afstand zie ik dat je snelheid netjes bij je binnenkomt. Aangezien je dit probleem met meerdere laptops & kabels ervaart, moet het probleem toch ergens anders door veroorzaakt worden. Heb je ook al geprobeerd om een ander lan poortje te testen? Lan 1 & 2 zijn de poorten die gereserveerd zijn voor het internetsignaal. Mocht dit het probleem niet hebben verholpen dan wil ik dit graag laten onderzoeken door een monteur. Ik hoor graag van je!
Jammer dat onze monteur het niet ter plekke heeft weten op te lossen, dan is de netwerkbeheerder de volgende redder in nood. De werkbon is gelukkig een half uur geleden doorgezet naar onze techneuten, zij gaan vervolgens de netwerkbeheerder aansturen om dit probleem voor je op te lossen! Indien er een afspraak gemaakt dient te worden dan wordt je binnenkort gebeld voor het maken van een afspraak. Als het probleem op afstand wordt opgelost dan krijg je van ons een e-mail wanneer de afmelding binnen is gekomen. Bedankt voor je geduld!
Vanmorgen weer tests uitgevoerd. Laptop direct op de modem, alle andere “gebruikers” er uit. Zowel op poort 1 als op poort 2 een maximum gehaald van 168 download/ 150 upload. Ondanks een ping van zo’n 9ms duurt het "lang” voordat ik verbinding heb met een site. Zie ik op andere netwerken direct verbinding met bijvoorbeeld m’n eigen camera's, op mijn eigen netwerk duurt dit ettelijke seconden. Ja, ik weet het, de post is veel langzamer, maar toch… Zou het kunnen liggen aan de in mijn ogen wat gammele verbinding tussen de binnenkomende glasvezel en de verbindingskabel? Het lijkt net of de kabel niet echt past. Aan modemzijde zit hij veel steviger. Ook de los naast het kastje liggende onderdelen boezemen geen vertrouwen in.
Wederom bedankt voor je medewerking! Ik heb zojuist een verzoek voor een monteur ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Onze monteur gaat dit op locatie voor je onderzoeken en oplossen. Hij of zij kan dan gelijk de binnenkomende glasvezel bekabeling controleren. Laat ons weten hoe de verbinding ervoor staat na het bezoek.
Dat zijn de snelheden die we graag willen zien! Blijft je snelheid nu wel stabiel? Verder zie ik nog geen terugkoppeling van onze techneuten. Grote kans dat de netwerkbeheerder dit op afstand voor je heeft opgelost en dat de terugkoppeling nog moet volgen. Laat je ons weten of je nog problemen ervaart? Bedankt voor je geduld!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.