Skip to main content
Beantwoord

Geen WIFI met ZYXEL VMG8825-T50 na aanpassing Wifi netwerk

  • 9 september 2019
  • 5 reacties
  • 4936 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Sinds vandaag ben ik aangesloten op het netwerk van T-Mobile thuis en heb ik de modem volgens de stappen aangesloten. Via de omgeving van T-Mobile thuis heb ik de naam en het wachtwoord van mijn WIFI aangepast en vanaf dat moment ging het eigenlijk mis.

Het volgende is nu aan de hand:
  1. De 5 groene lampjes op de modem branden constant en knipperen niet.
  2. Het WIFI netwerk is niet meer te vinden en verbinding maken is derhalve onmogelijk geworden.
  3. Bij het opnieuw opstarten van de modem is het WIFI netwerk enkele seconden zichtbaar en kun je ook verbinden, echter wanneer je probeert te verbinden verdwijnt het netwerk weer na enkele seconden en vervolgens blijft die ook weg.
  4. Het is door het bovenstaande ook onmogelijk geworden in te loggen in de modem zelf via het admin scherm en daarom kan ik niet goed zien wat er misgaat.
Ik heb het apparaat al 3x gereset, maar de problemen blijven aanwezig en ik kan op geen enkele manier gebruikmaken van mijn internet.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Beste antwoord door Hidde27

Ha Brian,

Helaas hielp dat allemaal niet en had dat verder ook weinig te maken met mijn probleem. Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen door er zelf een Asus router tussen te plaatsen en die als Acces Point in te stellen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Bekijk origineel

5 reacties

fluxsystem
  • is een legendarische user
  • 419 reacties
  • 10 september 2019
Beste @Hidde27

Wat vervelend dat de WiFi het nu niet doet, vooral met de apparatuur van nu die graag op WiFi werken.

Is het mogelijk voor je om in te loggen op de Zyxel modem, via 192.168.1.1.
Dit is vaak het standaard IP adres van het Modem wat T-Mobile hanteerd.
Onderop het modem staat de Login met wachtwoord zodat je kan inloggen op het modem.
Waar het nu op lijkt is dat de WiFi in het modem is uitgeschakeld.

Bij Wifi moet Enable Wireless Lan aanstaan, als dit niet zo is staat de WiFi uit.

Als er vragen zijn, help ik je graag uit de brand.

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 10 september 2019
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kan inloggen via het IP adres van de Modem en de wifi is ingeschakeld.

Het vreemde is dat wanneer ik niks verander aan de standaardinstellingen van de wifi alles werkt, dit wordt anders als ik 1 van de volgende aanpassingen maak:
  1. Veranderen van naam van het netwerk.
  2. Veranderen van wachtwoord van het netwerk.
  3. Lostrekken van de 2.4 en 5.0 ghz band.
  4. Aanmaken van gastaccounts.
Ik kan de wifi gebruiken zonder iets aan te passen, maar dit heeft niet mijn voorkeur, aangezien ik mijn netwerk graag zelf wil instellen naar mijn wensen. Ik zou uiteraard een extra router achter de modem kunnen hangen om deze problemen op te lossen, maar het lijkt mij toch logisch dat het maken van deze aanpassingen niet een dergelijke invloed moeten hebben.

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 16 september 2019
Hi @Hidde27, het zou kunnen helpen om de apparaten die eerder verbonden waren met de Wifi het oude netwerk te laten 'vergeten'. Ook kan je proberen om de Wifi naam en wachtwoord aan te passen via de modem zelf op de manier die @fluxsystem al eerder aangaf in plaats van via My Thuis. Ik hoor graag of het op die manier wel lukt!

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 16 september 2019
Ha Brian,

Helaas hielp dat allemaal niet en had dat verder ook weinig te maken met mijn probleem. Ik heb het uiteindelijk op kunnen lossen door er zelf een Asus router tussen te plaatsen en die als Acces Point in te stellen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

MelisaTMT
  • is een Top Poster
  • 148 reacties
  • 25 september 2019
Hi @Hidde27, fijn om te lezen dat je de oplossing gevonden hebt, en tof dat je de oplossing met ons deelt. Topper! 😄

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen