Beantwoord
Toegankelijkheid en internetverbinding
Ten eerste: doe a.u.b. als eerste iets aan de ongelofelijke wirwar aan buttons, knoppen, faq's, tips, te doorlopen stappen, kijk eerst hier, kijk dan daar voordat je op deze plek bent uitgekomen.
Nu het probleem: mijn vast internetverbinding (glasvezel) valt zo nu en uit; de wifi van het draytek doet het wel. Tijdje terug ook telefonisch contact over gehad en een reset (stroom d'r af) leek te helpen. Maar nu niet meer dus. Wat te doen?
Nu het probleem: mijn vast internetverbinding (glasvezel) valt zo nu en uit; de wifi van het draytek doet het wel. Tijdje terug ook telefonisch contact over gehad en een reset (stroom d'r af) leek te helpen. Maar nu niet meer dus. Wat te doen?
Beste antwoord door okkehel
Dat testen van de Draytek vind ik nogal een gedoe; de uitval is zeer onregelmatig en vrij kort (geen tijd om de lampjes bekijken; router/ap staat boven). Testen betekent dat ik mijn wifi kwijt ben (niet die van de Draytek, maar die gebruik ik niet) en mijn laptop bedraad moet verbinden: vanuit de meterkast naar de woonkamer. En dan maar kijken of het uitvalt of niet.
Lang verhaal kort: ik heb een nieuwe Orbi RBK50 geinstalleerd als access point (inclusief andere netwerkkabel). Dat werkt, verbindingen met satelliet e.d. werken allemaal. Valt dit nu vervolgens zo nu en dan ook (kort) uit dan is mijn conclusie dat de Draytek het laat afweten en de oorzaak is. In dat geval ga ik met de helpdesk bellen.
Dank voor de reacties!
Bekijk origineelLang verhaal kort: ik heb een nieuwe Orbi RBK50 geinstalleerd als access point (inclusief andere netwerkkabel). Dat werkt, verbindingen met satelliet e.d. werken allemaal. Valt dit nu vervolgens zo nu en dan ook (kort) uit dan is mijn conclusie dat de Draytek het laat afweten en de oorzaak is. In dat geval ga ik met de helpdesk bellen.
Dank voor de reacties!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.