Internetsnelheid wordt niet gehaald
Ooit klant geworden met 50/50 verbinding toen het nog Vodafone Thuis was. Jaartje later een upgrade gedaan naar 100/100 zonder problemen, en eind januari gebruik gemaakt van de aanbieding om naar 750/750 te gaan.
In de eerste paar dagen na de upgrade was er geen merkbare snelheidsverhoging. Harde reset van het modem uitgevoerd en jawel, snelheden dik boven de 750. Tof! Dag later was de snelheid echter weer teruggezakt naar de 180 down. Bekabeld getest, uiteraard.
Klantenservice gebeld, afspraak met een monteur gemaakt, die vervolgens mijn vier jaar oude Draytek heeft vervangen voor een nieuw exemplaar en ook de kabels heeft vervangen zodat het uitgesloten kon worden dat de oorzaak aan mijn kant zou kunnen liggen. Snelheid daarna omhoog naar 400/500. Monteur gaf aan dat het net Reggefiber verder geregeld zou worden. Verbinding zakte een dag later weer terug naar de 180.
Weekje verder nog niets gehoord over een vervolg dus maar opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. Wilden toch nog een monteur bij mij thuis langs ondanks dat monteur 1 toch echt had gezegd dat het probleem niet bij mij thuis lag. Monteur nummer 2 vermoedde een softwarematig probleem en probeerde 'provisioning' van het modem als ik het goed heb begrepen. Waarempel, snelheid naar de 800/700, weer helemaal happy met de verbinding. Helaas was dit toch opnieuw voor korte duur en ongeveer een dag later zakte de snelheid opnieuw terug naar de 180.
Weer contact met de klantenservice, dit keer kwam Reggefiber om de hoek kijken. Na wat gedoe rondom afspraken ineens op de maandagmiddag geheel geen internet meer. Een dag later en flink wat telefoontjes bleek dat er blijkbaar een poortwissel al was uitgevoerd en een aantal uren later was ik gelukkig weer online na een bliksembezoek van hun monteur. En jawel, snelheden weer dik boven de 750.
Inmiddels zijn we anderhalve dag verder en moest ik in de meterkast wat doen en ging even de stroom van het modem eraf. Toevallig direct daarvoor nog een speedtest gedaan. Na het rebooten bedacht om nog eens te testen en tsja: opnieuw op de 180. Achteraf lijkt het erop dat het terugvallen van de snelheid weleens te maken zou kunnen hebben met de momenten van rebooten/resetten. Afgelopen tijd thuis ook regelmatig geklust aan het interne netwerk waarbij er regelmatig opnieuw werd opgestart.
Ik ga wel weer opnieuw contact opnemen, maar iemand hier wellicht nog ideeën over de oorzaak van dit probleem?
In de eerste paar dagen na de upgrade was er geen merkbare snelheidsverhoging. Harde reset van het modem uitgevoerd en jawel, snelheden dik boven de 750. Tof! Dag later was de snelheid echter weer teruggezakt naar de 180 down. Bekabeld getest, uiteraard.
Klantenservice gebeld, afspraak met een monteur gemaakt, die vervolgens mijn vier jaar oude Draytek heeft vervangen voor een nieuw exemplaar en ook de kabels heeft vervangen zodat het uitgesloten kon worden dat de oorzaak aan mijn kant zou kunnen liggen. Snelheid daarna omhoog naar 400/500. Monteur gaf aan dat het net Reggefiber verder geregeld zou worden. Verbinding zakte een dag later weer terug naar de 180.
Weekje verder nog niets gehoord over een vervolg dus maar opnieuw contact opgenomen met de klantenservice. Wilden toch nog een monteur bij mij thuis langs ondanks dat monteur 1 toch echt had gezegd dat het probleem niet bij mij thuis lag. Monteur nummer 2 vermoedde een softwarematig probleem en probeerde 'provisioning' van het modem als ik het goed heb begrepen. Waarempel, snelheid naar de 800/700, weer helemaal happy met de verbinding. Helaas was dit toch opnieuw voor korte duur en ongeveer een dag later zakte de snelheid opnieuw terug naar de 180.
Weer contact met de klantenservice, dit keer kwam Reggefiber om de hoek kijken. Na wat gedoe rondom afspraken ineens op de maandagmiddag geheel geen internet meer. Een dag later en flink wat telefoontjes bleek dat er blijkbaar een poortwissel al was uitgevoerd en een aantal uren later was ik gelukkig weer online na een bliksembezoek van hun monteur. En jawel, snelheden weer dik boven de 750.
Inmiddels zijn we anderhalve dag verder en moest ik in de meterkast wat doen en ging even de stroom van het modem eraf. Toevallig direct daarvoor nog een speedtest gedaan. Na het rebooten bedacht om nog eens te testen en tsja: opnieuw op de 180. Achteraf lijkt het erop dat het terugvallen van de snelheid weleens te maken zou kunnen hebben met de momenten van rebooten/resetten. Afgelopen tijd thuis ook regelmatig geklust aan het interne netwerk waarbij er regelmatig opnieuw werd opgestart.
Ik ga wel weer opnieuw contact opnemen, maar iemand hier wellicht nog ideeën over de oorzaak van dit probleem?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.