Beantwoord
Kan bepaalde(ARK) servers sinds vrijdag op zaterdag niet meer zien
Hey hallo,
sinds afgelopen vrijdag op zaterdag nacht heb ik een probleem met mijn router. Ik speel namelijk het spel ARK via steam en ik kan (veel) servers niet meer zien, kon voorheen wel. Als ik ARK opstart zie ik alleen Asia/OC servers en geen NA/EU(official) servers meer. Ook via steam-->servers-->direct connect staat er: server not responding
Waarom is het de router/Tmobile thuis internet? Nou ik heb verbinding gemaakt zonder kabel/WIFI van mn router(via telefoon WIFI vodafone 4G) en dan zie ik die servers wel. Vandaar, router?!
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
PS schijnbaar is er een 'storing'/'overload' geweest bij Tmobile die nacht
sinds afgelopen vrijdag op zaterdag nacht heb ik een probleem met mijn router. Ik speel namelijk het spel ARK via steam en ik kan (veel) servers niet meer zien, kon voorheen wel. Als ik ARK opstart zie ik alleen Asia/OC servers en geen NA/EU(official) servers meer. Ook via steam-->servers-->direct connect staat er: server not responding
Waarom is het de router/Tmobile thuis internet? Nou ik heb verbinding gemaakt zonder kabel/WIFI van mn router(via telefoon WIFI vodafone 4G) en dan zie ik die servers wel. Vandaar, router?!
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
PS schijnbaar is er een 'storing'/'overload' geweest bij Tmobile die nacht
Beste antwoord door tmoesel
Er zijn regelmatig berichten van mensen die via TMT netwerk geen verbinding kunnen krijgen met enkele of meerdere servers / IP adressen, terwijl dat dan wel lukt via het netwerk van een andere provider. Jouw melding is ook zo'n geval. Ergens in de T-Mobile infrastructuur is de routing niet op orde. Wat blijkt is dat T-Mobile voor vaste verbinding 2x Netwerk Adress Translatie toepast, dat kan er mee te maken hebben als er b.v. netwerkonderhoud heeft plaatsgevonden.
Het kan ook een DNS server probleem zijn, dan kun je (tijdelijk) eens een andere DNS server gebruiken/instellen.
Een traceroute over het TMT netwerk naar de gewenste steam servers zou ook wat hints kunnen geven.
Bekijk origineelHet kan ook een DNS server probleem zijn, dan kun je (tijdelijk) eens een andere DNS server gebruiken/instellen.
Een traceroute over het TMT netwerk naar de gewenste steam servers zou ook wat hints kunnen geven.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.