Beantwoord
GRE throughput (tunnel) door de Draytec Vigor2132F.
Ik probeer via mijn Cisco 800 een PPTP tunnel op te bouwen van achter mijn modem. Als ik google en de stappen volg zoals:
schakel de VPN and Remote Access opties uit in de modem ( VPN and Remote Access >> Remote Access Control Setup) Daarna de host zelf in een DMZ toegevoegd en de ook los of samen "Open ports" aan gezet met :
TCP : 1723
UDP : 500
UDP : 1701
Lukt het helaas nog steeds niet, ik ben recent klant van T-Mobile thuis maar hiervoor met KPN en Ziggo lukte dit wel.
Ik kan ook niet port mirroring gebruiken om te kijken of het wel door laat.
Volgens Draytec is GRE tunneling pas supported vanaf firmware versie 3.8.2 en T-mobile is nog op 3.7.9.1. maar voor mij is het wel belangrijk dat ik een VPN tunnel kan bouwen om mijn werk te kunnen verrichten.
Is er een mogelijkheid dat ik toch een VPN tunnel kan opbouwen?
Ik kijk er geen TV op maak alleen gebruik van de internet verbinding.
schakel de VPN and Remote Access opties uit in de modem ( VPN and Remote Access >> Remote Access Control Setup) Daarna de host zelf in een DMZ toegevoegd en de ook los of samen "Open ports" aan gezet met :
TCP : 1723
UDP : 500
UDP : 1701
Lukt het helaas nog steeds niet, ik ben recent klant van T-Mobile thuis maar hiervoor met KPN en Ziggo lukte dit wel.
Ik kan ook niet port mirroring gebruiken om te kijken of het wel door laat.
Volgens Draytec is GRE tunneling pas supported vanaf firmware versie 3.8.2 en T-mobile is nog op 3.7.9.1. maar voor mij is het wel belangrijk dat ik een VPN tunnel kan bouwen om mijn werk te kunnen verrichten.
Is er een mogelijkheid dat ik toch een VPN tunnel kan opbouwen?
Ik kijk er geen TV op maak alleen gebruik van de internet verbinding.
Beste antwoord door Pieter_B
Merk in ieder geval geen onbekende in IT-networking, zeker gezien de specifieke aanpak die je wilt.
De vraag is of met die FW upgrade je ook daadwerkelijk krijgt wat je wilt, want T-Mobile heeft custom made FW op hun Vigors draaien.
Een andere oplossing is misschien je Vigor van het glasnetwerk te vervangen door een media converter.
Er is een uitgebreid topic over hoe je dat kunt doen, dan heb je geen last van welke beperking dan ook.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.