Skip to main content
Beantwoord

Draytek Vigor2132F Series UPNP/NAT


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Beste,

Op het Draytek modem/router braaf UPNP aangezet... echter,...

- Google Home kan mijn lampen niet vinden (draadloos)
- Spelcomputers (Xbox One, Xbox 360 & Wii) kunnen niet verbinden met anderen. (Bedraad)
- Stereo niet te zien met SpotifyConnect (Bedraad).
- TV-kastje, zowel de gene die kan opnemen als die dat niet kan, geven met regelmaat aan dat de kabel niet in poort 3-4 zit terwijl dit wel het geval is. (Bedraad).
- Smart TV functies, o.a. Netflix & Videoland, niet bruikbaar op Smart TV (Bedraad, via poort 1-2)
- 500/500 glasvezel, rechtstreeks bekabelt met Cat6 129/250 gemiddeld.

Er gaat iets structureels fout. Het Draytek-modem is al omgewisseld maar de problemen houden aan.
Alles zit bedraad of draadloos verbonden aan het modem m.u.v. spelcomputers die zitten via gigabit switch.


De vraag is aan de technische medewerkers hoe dit op te lossen?

(Precies dezelfde set-up inclusief dezelfde bekabeling werkt perfect zonder problemen op werklocatie in Amsterdam... enige verschil is dat we daar KPN hebben en een ExperiaBox v10)

Beste antwoord door DanielTMT

Hey Rick!

Dit is zeker een flinke uitdaging! Maar gelukkig valt het precies in mijn straatje.

Het lijkt erop dat je nogal wat IP conflicten hebt. Zou je kunnen checken op één van de apparaten of je een 169.254.x.x ip adres hebt?

Mocht dit niet het geval zijn, kan ik je aanraden om te kijken of het met statische IP's wel werkt.
Bijvoorbeeld 1 apparaat aansluiten met statische IP, vervolgens het IP adres te reserveren in de DHCP scope en te kijken of je er verbinding mee kan maken. Als dit werkt, kun je het beste alles statisch assignen.

Is je switch toevallig een managed switch of een unmanaged switch? Een managed switch kan namelijk moeilijk gaan doen met DHCP protocol.

Kun je me laten weten of dit een duwtje in de juiste richting was?

Groetjes,

Daniel
Bekijk origineel

5 reacties

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 april 2018
update: Alles werkt ook prima, afgezien van de snelheid, als ik alles aan mijn telefoon hang ipv de Draytek

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 26 april 2018
Hi RB86, excuses voor de late reactie! Wat een vreemd geval, ik heb meteen op afstand met je meegekeken en je verbinding lijkt er op afstand wel goed uit te zien. Spelen de problemen op dit dit moment nog steeds? Dan kijk ik graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen! Krijg je een specifieke foutmelding te zien op de TV? En valt de gehele verbinding op alle apparaten tegelijk weg of wisselt dit? En hoe vaak komt dit voor? Spelen de problemen ook wanneer je de switch er tussenuit haalt? Ik hoor het graag!

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 april 2018
Beste Brian,

Bedankt voor je reactie. De problemen die zich al een maand manifesteren zijn niet op te lossen middels de oplossingen die jij aanreikt. Deze stappen zijn in een eerder stadium al ondernomen zonder enig resultaat. Inmiddels heb ik wederom contact gehad met je collega's van de klantenservice. Hier heb ik nogmaals aangegeven dat de problemen, in Jip en Janneke taal, te maken hebben met adressering. Denk hierbij aan dus bijvoorbeeld UPNP en het toevoegen van een IPv6 datagram aan het IPv4 user datagram protocol.

Met vriendelijke groet,

Rick

DanielTMT
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 2 mei 2018
Hey Rick!

Dit is zeker een flinke uitdaging! Maar gelukkig valt het precies in mijn straatje.

Het lijkt erop dat je nogal wat IP conflicten hebt. Zou je kunnen checken op één van de apparaten of je een 169.254.x.x ip adres hebt?

Mocht dit niet het geval zijn, kan ik je aanraden om te kijken of het met statische IP's wel werkt.
Bijvoorbeeld 1 apparaat aansluiten met statische IP, vervolgens het IP adres te reserveren in de DHCP scope en te kijken of je er verbinding mee kan maken. Als dit werkt, kun je het beste alles statisch assignen.

Is je switch toevallig een managed switch of een unmanaged switch? Een managed switch kan namelijk moeilijk gaan doen met DHCP protocol.

Kun je me laten weten of dit een duwtje in de juiste richting was?

Groetjes,

Daniel

  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 mei 2018
Bedankt voor je reactie Daniel maar dit is niet het geval.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen