Beantwoord
Port forwarding op de Huawei HG659; melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden).
Hallo, Ik ben Simon en start voor het eerst met een vraag op dit forum.
Had een probleem met mijn BitTorrentPro programma.
Na installatie stonden mijn torrent’s rood, wat wil zeggen een onjuiste verbinding met de Huawei HG659 router. Nadat ik via de T-Mobile Thuis klantenservice naar dit forum werd verwezen en de uitleg van Michaeltmt.
Bij installatie van BitTorentPro stond het icoon rechtsonder met de waarschuwing rood “Geen netwerkverbinding.
Na de uitleg van Michaeltmt in dit forum werk BitTorrentPro prima.
Het icoon is nu groen met een witte V erin.
Zowel download als uploud werkt.
Nu mijn vraag:
Als je op het groene icoon aanklikt kun je de configuratie van BitTorrentPro naar de router testen. Na de test krijg ik de melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden).
Terwijl BitTorrentPro gewoon download en upload!
Wat gaat hier dan niet goed? Moet de “dichte”poort” die wordt vermeld, nog ergens open worden gezet? Heb zoals in de forum-reacties gelezen de firewall toegang te laten verlenen aan BitTorrentPro. Dat heb ik uiteraard dus ook opgevolgd. Ook bij volledig uitschakelen van de Avast internet Security en dus ook de in w7 firewall; geven gelijke testresultaten; melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden). Terwijl de download en upload gewoon doorgaan en het icoon aangeeft [groen met de V], met tevens de melding [Netwerk OK. Je netwerk-connectie werkt zoals het hoort].
Moet ik dan nog ergens een handeling verrichten of maar voor gezien houden?
Had een probleem met mijn BitTorrentPro programma.
Na installatie stonden mijn torrent’s rood, wat wil zeggen een onjuiste verbinding met de Huawei HG659 router. Nadat ik via de T-Mobile Thuis klantenservice naar dit forum werd verwezen en de uitleg van Michaeltmt.
Bij installatie van BitTorentPro stond het icoon rechtsonder met de waarschuwing rood “Geen netwerkverbinding.
Na de uitleg van Michaeltmt in dit forum werk BitTorrentPro prima.
Het icoon is nu groen met een witte V erin.
Zowel download als uploud werkt.
Nu mijn vraag:
Als je op het groene icoon aanklikt kun je de configuratie van BitTorrentPro naar de router testen. Na de test krijg ik de melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden).
Terwijl BitTorrentPro gewoon download en upload!
Wat gaat hier dan niet goed? Moet de “dichte”poort” die wordt vermeld, nog ergens open worden gezet? Heb zoals in de forum-reacties gelezen de firewall toegang te laten verlenen aan BitTorrentPro. Dat heb ik uiteraard dus ook opgevolgd. Ook bij volledig uitschakelen van de Avast internet Security en dus ook de in w7 firewall; geven gelijke testresultaten; melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden). Terwijl de download en upload gewoon doorgaan en het icoon aangeeft [groen met de V], met tevens de melding [Netwerk OK. Je netwerk-connectie werkt zoals het hoort].
Moet ik dan nog ergens een handeling verrichten of maar voor gezien houden?
Beste antwoord door Sander
Hoi Simon,
Welkom op onze Community! Je bent hier echt op de juiste plek aangekomen. Dit valt inderdaad buiten het servicebereik, maar hier is het leuk om alles over je abonnement te bespreken en alles er uit te halen wat er in zit!
Fijn dat de uitleg van onze expert Michael heeft geholpen om de poort te forwarden! Begrijp ik het goed dat eigenlijk alles naar behoren werkt, maar er alleen een foutmelding verschijnt? Dan zou ik eigenlijk zeggen, klik die weg en geniet van de diensten? Ik vermoed dat dit gewoon een bug in het programma is!
Bekijk origineelWelkom op onze Community! Je bent hier echt op de juiste plek aangekomen. Dit valt inderdaad buiten het servicebereik, maar hier is het leuk om alles over je abonnement te bespreken en alles er uit te halen wat er in zit!
Fijn dat de uitleg van onze expert Michael heeft geholpen om de poort te forwarden! Begrijp ik het goed dat eigenlijk alles naar behoren werkt, maar er alleen een foutmelding verschijnt? Dan zou ik eigenlijk zeggen, klik die weg en geniet van de diensten? Ik vermoed dat dit gewoon een bug in het programma is!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.