Skip to main content
Beantwoord

Inloggen modem niet mogelijk

  • 12 januari 2018
  • 9 reacties
  • 1903 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs wilde ik de instellingen aanpassen van mijn internet modem (Draytek Vigor 2132FVn) echter wanneer ik het adres http://192.168.1.1 opgeef dan is de website niet bereikbaar.

Ik heb al getracht om het modem terug te zetten naar de fabrieks instellingen echter dit heeft niet geholpen.

In de zomer van 2016 heb hier de eerste instellingen op gedaan echter nu valt er niets meer op in te stellen. Het apparaat geeft nog wel internet en Wi-Fi signaal door.

Beste antwoord door Hidden.nld

hmm het lijkt of de webserver is vastgelopen van het modem. probeer eens om hem uit en aan te setten.
als dat niet lukt kun je ook een factory reset te doen door het resetknopje met een tandenstoker 30sec in te drukken
Bekijk origineel

9 reacties

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • 12 januari 2018
Hallo Bas,

Wat is het ipadres van je computer ? wellicht gaat daar wat mis.
Wat je ook kan proberen is een ping naar het modem om te kijken of deze nog reageert.

  • Debutant
  • 12 reacties
  • 15 januari 2018
misschien kun je proberen om via: vodafone.home in te loggen of zonder de http:
Probeer anders even via een andere apparaat in te loggen (zoals een tablet)
WAT WEL OP JE WIFI ZIT!

Succes

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 januari 2018
Dank voor de reacties. @hidden.nld wanneer ik mijn modem ping geef deze keurig antwoord.

@Maurice123: Wanneer ik op een ander apparaat de url vodafone.home intik geeft firefox aan dat de webpagina niet word gevonden.

Excuses voor de late reactie maar de e-mails waren in mijn map ongewenst terecht gekomen en die check niet zo vaak.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3596 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2018
hmm het lijkt of de webserver is vastgelopen van het modem. probeer eens om hem uit en aan te setten.
als dat niet lukt kun je ook een factory reset te doen door het resetknopje met een tandenstoker 30sec in te drukken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 februari 2018
Ik heb hetzelfde probleem... stroom aan uit werkt niet. Wel opvallend dat dit bij anderen ook vastloopt, lekkere kwaliteit (not). Ik ga zo factory reset proberen maar ik heb niet echt zin om elke keer de instellingen weer van scratch in te voeren in dat ding 😞

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3815 reacties
  • 19 februari 2018
Dag Confuzer en BasDouma,

Een fabrieksreset zou ervoor moeten zorgen dat je weer kunt inloggen in het modem. Het is ook eigenlijk raar dat zo'n reset daarvoor nodig is. Je kunt je instellingen trouwens ook opslaan, zodat je ze weer kunt uploaden na de reset.

Houden jullie ons op de hoogte of het inmiddels weer lukt? Mag ik trouwens ook vragen welke instellingen jullie aangepast hebben? Misschien dat er een samenhang is!

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 februari 2018
Ik heb uiteindelijk gekozen om het niet te doen, geen zin in (wilde alleen de wifi band checken). Ik heb portforwarding aangezet zodat je bij interne server terecht komt. Das eigenlijk het enige. Ik heb sowieso een 2e router met veel beter bereik alleen die moet ik alleen nog bedraden en dan ga ik de wifi toch amper meer gebruiken van deze router.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 juni 2018
Kan nog steeds nie inloge in me router

Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 2 juli 2018
Hi edwin210, heb je de tips die hierboven aangegeven worden al geprobeerd (met als voornaamste de fabrieksreset)? Dit zou het inlogprobleem moeten verhelpen!

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen