Skip to main content

Meerdere klachten Odido

Goedenavond,

Dit soort berichten type ik niet snel, maar ik ben goed klaar met Odido als organisatie en de houding die men neemt. Hieronder mijn verhaal/use-cases waar ik totaal niet te spreken ben over de afhandeling:

In mijn vorige woning heb ik een tijdje (1,5 week) zonder internet gezeten. Dit ontstond blijkbaar door het eigen hoofdkantoor. Dit had te maken met nummers op de glasvezelkastjes aanpassen waardoor mijn verbinding telkens offline ging. Gelukkig had ik een back-up verbinding! Maar er zou nog compensatie komen, die zal ik zelf moeten ophalen!? Jammer dat dit niet vanuit Odido komt!

Maar ik heb ook een verhuizing doorgegeven, om er vervolgens achter te komen dat het systeem deze niet goed heeft verwerkt (wel heb ik een bevestiging gehad). Blijkt vanaf het moment dat we zijn verhuist 2 weken later de eerste optie te zijn om de glasvezelaansluiting te activeren en aan te sluiten. Ben ik zelf met Guidion gaan bellen en wat blijkt, na 1 week kon ook al. Odido wilde zelf blijkbaar geen moeite doen?

Hoe kan een bedrijf zo te werk gaan? Ik vind het slecht, ongehoord en totaal passen bij het cijfer van Trustpilot. Ik ging voor een lager maandbedrag over, maar je levert op deze manier teveel in op de service. Als de dienst zelf draait dan draait het, maar anders is het echt drama!

Uitgelichte reactie

11 mei 2025

Hi ​@rbuys1991, bedankt voor het plaatsen van dit topic! Het is niet fijn te lezen dat dit je ervaring met ons is en je gevoel richting Odido. Dit kan zeker beter! Ik wil heel graag nagaan hoe het zit met de vergoeding en je verhuizing. Hier moet zeker wat verheldering over komen. Momenteel lukt het echter niet met je mee te kijken, de gegevens missen in je Community profiel. Zou je jouw profiel willen voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dat kan in de daarvoor aangegeven vakken. Bedankt alvast!

Hou trouwens rekening dat wij als moderators niet direct bij je terug kunnen komen. De reactie tijd is vaak één dag!

8 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@rbuys1991, bedankt voor het plaatsen van dit topic! Het is niet fijn te lezen dat dit je ervaring met ons is en je gevoel richting Odido. Dit kan zeker beter! Ik wil heel graag nagaan hoe het zit met de vergoeding en je verhuizing. Hier moet zeker wat verheldering over komen. Momenteel lukt het echter niet met je mee te kijken, de gegevens missen in je Community profiel. Zou je jouw profiel willen voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dat kan in de daarvoor aangegeven vakken. Bedankt alvast!

Hou trouwens rekening dat wij als moderators niet direct bij je terug kunnen komen. De reactie tijd is vaak één dag!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 mei 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Goedemorgen Cheyenne,

De gegevens zijn bijgewerkt, als goed is kan je nu meer zien?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 13 mei 2025

Hey ​@rbuys1991, bedankt voor het aanvullen van je gegevens, echter mis ik alleen nog de geboortedatum. Zou je die nog willen toevoegen? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt? Dan duik ik er direct voor je in! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 mei 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@rbuys1991, bedankt voor het aanvullen van je gegevens, echter mis ik alleen nog de geboortedatum. Zou je die nog willen toevoegen? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie. Geef je mij een seintje als je dat gedaan hebt? Dan duik ik er direct voor je in! 

Hallo Tommie,

Excuus, blijkbaar vergeten. Maar inmiddels is dit ingevuld!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 14 mei 2025

Hey ​@rbuys1991, bedankt voor het toevoegen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat we je meermaals hebben geprobeerd te bellen voor de installatie van je nieuwe woning. Er is op 24-04 en 01-05 gebeld voor de installatie, echter kregen ze geen gehoor. Nu zie ik dat ze gister opnieuw hebben gebeld voor de vergoeding maar kregen weer geen gehoor. Klopt het dat je gister gebeld bent door ons? De klantenservice wilt dit graag rechtzetten maar als ze je niet te pakken kunnen krijgen wordt dat lastig. 

Ik kan de vergoeding zelf ook in het systeem zetten voor je, kan je alleen de data bevestigen? Klopt het dat je vanaf 28-02 tot en met 06-03 geen diensten gehad hebt? Dan zet ik de vergoeding voor je in gang!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 mei 2025

Hey ​@rbuys1991, bedankt voor het toevoegen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat we je meermaals hebben geprobeerd te bellen voor de installatie van je nieuwe woning. Er is op 24-04 en 01-05 gebeld voor de installatie, echter kregen ze geen gehoor. Nu zie ik dat ze gister opnieuw hebben gebeld voor de vergoeding maar kregen weer geen gehoor. Klopt het dat je gister gebeld bent door ons? De klantenservice wilt dit graag rechtzetten maar als ze je niet te pakken kunnen krijgen wordt dat lastig. 

Ik kan de vergoeding zelf ook in het systeem zetten voor je, kan je alleen de data bevestigen? Klopt het dat je vanaf 28-02 tot en met 06-03 geen diensten gehad hebt? Dan zet ik de vergoeding voor je in gang!

Hallo Tommie,

Op 24-04 heb ik één gemiste oproep gehad maar daarna heb ik geprobeerd contact te zoeken. Echter kan ik overdag niet zo lang in een wachtrij blijven hangen, mijn werk gaat ook door.

En de pogingen daarna heb ik enkel een SMS over ontvangen. Het bereik is hier niet zo best, daar ben ik al mee bezig via BEN. Maar het zou fijn zijn dat als er gebeld is er een voicemail wordt achter gelaten of een e-mail wordt verstuurd. Ook kan via WhatsApp nog contact worden opgenomen? Bellen is makkelijker maar niet het enige communicatiemiddel anno NU.

Verder klopt de data en daarbij voeg ik eraan toe dat we vanaf het moment van verhuizen 06-05 tot 13-05 ook geen diensten hebben gehad. Omdat dit niet door het systeem was doorgezet? Zie ook mijn eerdere reacties.

Overigens werkt het internet na gisteren weer. De monteur van Guidion heeft mij goed geholpen! Maar die vond het ook gek dat er geen eerder moment van installatie mogelijk was. Zijn agenda liet het toe om eerder te komen voor de installatie, alleen lijkt nu de servicedesk hier in de weg te hebben gezeten? Vreemd verhaal toch?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14746 reacties
  • 15 mei 2025

Dankje voor de verduidelijking ​@rbuys1991, ik heb de vergoedingen direct in orde gemaakt. Deze zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 mei 2025

Dankje voor de verduidelijking ​@rbuys1991, ik heb de vergoedingen direct in orde gemaakt. Deze zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Bedankt voor je moeite Tommie.

Hopelijk begrijp je ook dat ik voor € 6,5 de volgende keer geen moeite meer zal doen om dit te melden. Want de volgende keer ga ik er vanuit dat het telefonisch contact, het regelen van een afspraak of verhuizing op dezelfde manier zal gaan? Of wordt dit nog ergens opgepakt/verbeterd?

Want anders heeft deze organisatie een vrijbrief om te doen wat ze willen, ben je er niet blij mee dan verhuis je maar naar de concurrent?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen