Skip to main content
Vraag

Geen internet+tv / PON lampje knippert

Sinds gistermiddag heb ik helaas geen internet + tv meer, heb alle standaard stappen (stekers eruit halen en dergelijke al doorlopen.

Modem: ZYXEL T-56: Internet LED is rood, overige LED lampjes zijn groen

Huawei: Power en LAN is groen, LOS is uit, PON knippert (groen)

Wifi netwerk is wel zichtbaar, kan er ook mee verbinden, maar zonder internet.

Hoe kan dit opeens zijn ontstaan en belangrijker, hoe op te lossen?

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20821 reacties
  • 12 april 2025

Hallo ​@Lux030 

Heb je de Huawei ook herstart? Het is een probleem tussen de ONT en wijkcentrale dus als het niet vanzelf opgelost wordt dan moet er een monteur komen.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 12 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Lux030 

Heb je de Huawei ook herstart? Het is een probleem tussen de ONT en wijkcentrale dus als het niet vanzelf opgelost wordt dan moet er een monteur komen.

Ja, heb het stappenplan doorlopen conform de Odido website.

Buren met Odido hebben geen problemen (appartementencomplex uit 2023), maar dan ligt het dus toch aan de "wijkcentrale"?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20821 reacties
  • 12 april 2025

@Lux030 

Klopt, de verbinding tussen de ONT en wijkcentrale kan niet tot stand worden gebracht. Villa alle privé velden in je community profiel ook alvast in.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Lux030, ik wil super graag helpen! Wel zie ik inderdaad dat de gegevens in je profiel nog niet compleet zijn. Controleer je deze gegevens en vul je je profiel aan met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je laat weten wanneer alles compleet is, kom ik er zo snel mogelijk op terug!

• Auteur
  • 9 reacties
  • 13 april 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Lux030, ik wil super graag helpen! Wel zie ik inderdaad dat de gegevens in je profiel nog niet compleet zijn. Controleer je deze gegevens en vul je je profiel aan met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Als je laat weten wanneer alles compleet is, kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Ah ik had inderdaad alleen de velden ingevuld die mij enigszins van belang leken voor dit probleem. Maar de laatste 4 cijfers van mijn IBAN zijn nu ook ingevuld.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4226 reacties
  • 14 april 2025

@Lux030 Super, dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten. Komt goed! 

Om de verbinding voor je te herstellen, heb ik direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk.

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Ik verneem het graag, ik sta paraat om verder te helpen! 

• Auteur
  • 9 reacties
  • 14 april 2025
Teresa van Odido schreef:

@Lux030 Super, dankjewel voor de genomen moeite. Ik help je graag verder, zodat je binnenkort weer kan genieten van onze diensten. Komt goed! 

Om de verbinding voor je te herstellen, heb ik direct een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd stuur ik je graag een Unlimited vouchercode. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik je de code gelijk.

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Ik verneem het graag, ik sta paraat om verder te helpen! 

Bedankt voor de ondernomen actie, de afspraak met de monteur is inmiddels gepland.

Graag maak ik gebruik van een Unlimited vouchercode, op dit moment gebruik ik ook de hotspot en het gaat redelijk snel met het verbruik. Ik heb een abonnement bij Ben, mijn klantnummer is ingevuld bij mijn profiel mocht je deze nodig hebben.

• Auteur
  • 9 reacties
  • 18 april 2025
Teresa van Odido schreef:

Monteur is gisteren geweest en heeft het Huawei kastje vervangen.

Echter zijn de problemen nu gegaan van een continue knipperend groen PON lampje naar een geregeld knipperend groen PON lampje. Hij blijft niet continu groen in ieder geval.

- Thuis werken is niet mogelijk gebleken, de VPN van mijn werk wordt steeds verbroken, dan sluiten ook bepaalde programma's.

-Wifi is instabiel en zeer traag / valt steeds weg.

-Soms storingen bij TV kijken, al valt dit laatste nog mee.

Graag een oplossing, wat schijnbaar dus meer is dan alleen een kastje vervangen?
Ook ontvang ik graag de eerder aangeboden Unlimited vouchercode aangezien het nog niet is opgelost.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen