Skip to main content

Slechte service Odido

Goedemorgen,

Tot mijn verhuizing was ik zeer tevreden over Odido, maar hierna is het ronduit slecht te noemen.

Beginnen met 2 x Klik en klaar te ontvangen, direct hiervoor gebeld en er is er direct eentje geannuleerd. Wel moest ik deze retour sturen, dit gedaan maar tot op heden krijg ik nog mailtjes en brieven dat deze retour gestuurd moet worden! Terwijl ik het oude wifipunt van het vorige adres later terug gestuurd heb maar daar al lang een bevestiging van heb gekregen.

Daarna problemen met het koppelen van mijn ring deurbel en zonnepanelen met wifi via de klik en klaar. Hierover meerdere keren contact gehad met de technische dienst. De eerste had geholpen met de modem instelling maar dat werkte nog steeds niet. Dezelfde dag opnieuw iemand anders aan de lijn gehad die mij vertelde dat het aan de klik en klaar lag en dat ik over zou moeten gaan naar DSL.

Direct de DSL afgesloten met iemand van de sales. Afspraak gemaakt voor het aansluiten (wat later blijkt dat je dit zelf moet doen gezien het een DIY pakket is, hoe komt hij er dan op dat er een monteur moet komen? En er ook een afspraak voor wordt gemaakt waar je nooit meer iets van hoort) ook de klik en klaar opgezegd die ik nog had. Aan de telefoon werd mij verteld dat een dag voor de opzegging van klik en klaar het toch weer actief gezet kon worden als de DSL niet zou werken. Dus de einddatum voor klik en klaar op as maandag gezet gezien vandaag de monteur zou komen voor de DSL.

Nu raad je het al, de DSL kan ik zelf niet aansluiten gezien de kabel door de vorige bewoners te kort is afgeknipt. Gister avond weer opnieuw gebeld met de technische dienst en opnieuw gekeken naar de klik en klaar instellingen want de DSL en klik en klaar zouden ongeveer hetzelfde internet moeten leveren op mijn adres en dus de problemen van het connecten van de ring en zonnepanelen niet zou oplossen. Opnieuw gekeken naar de instelling en wat aangepast. De persoon wist het toen ook niet meer en adviseerde mij hier op dit forum te kijken naar een oplossing. Uiteindelijk zelf nog wat geprobeerd en tada alles werkte naar behoren, de ring bel en zonnepanelen kon ik verbinden met wifi. Tot ik vanmorgen wakker werd en zag dat ik geen wifi meer had. Opnieuw gebeld en meerdere mensen aan de lijn heb gekregen niet geholpen aan mijn vraag. De klik en klaar was dus toch op gezegd per vandaag en niet meer actief te maken terwijl dit was afgesproken voor komende maandag.

Gezien er zoveel is mis gegaan ben ik de hoop in Odido verloren en hoopte ik op een compensatie als ik het toch eens opnieuw zou willen proberen aangezien ik nu weet hoe het met de juiste instelling wel allemaal werkend kan krijgen. De klantenservice vertelde mij dat compensatie niet mogenlijk is terwijl andere medewerkers zeggen van wel. 

Hoe kan het zijn dat iedere medewerker iets anders zegt en dat er zoveel fout kan gaan?

Als er geen goede oplossing komt maar een rond kijken voor een andere provider?

Uitgelichte reactie

13 april 2025

Hi ​@Mikeee_e, bedankt voor dit topic! Er is veel gebeurd, het spijt mij dat niet alles is gelopen zoals zou moeten. Ik waardeer dat je het blijft proberen met ons en dat je nu opnieuw voor Klik&Klaar hebt gekozen. Laat wel duideljk zijn  dat Klik&Klaar een compleet ander product is dan een vaste DSL verbinding. Ik zie hier gelijk dat je DSL abonnement inderdaad is opgezegd, ook zie ik twee Klik&Klaar opzeggingen en een lopend Klik&Klaar abonnement. Hoe staat het inmiddels met de retour van het Klik&Klaar modem? Wij kunnen dit pakket niet volgen, maar als je een boete krijgt, vergoeden wij deze meteen. Heb je het verzendbewijs van het retour gezonden modem nog?

Hoe staat het met de verbinding van je Klik&Klaar modem? Als je hulp nodig hebt, sta ik voor je klaar. Ik lees dat je gevraagd heb om een vergoeding rondom het DSL abonnement. Omdat er geen kosten zijn gemaakt op het abonnement, kunnen wij ook niets vergoeden. Wat verwacht je precies van ons? Als het technisch niet mogelijk is de DSL verbinding op te leveren, is een opzegging van het abonnement de enige uitkomst!

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20821 reacties
  • 11 april 2025

Hallo ​@Mikeee_e 

Je zou nu een nieuwe Klik&Klaar abonnement kunnen bestellen, later kun je de huidige retourneren en kijken wat een moderator voor je kan betekenen.

Klik&Klaar

DSL dien je zelf aan te sluiten maar als het je niet lukt dan kan er een monteur komen, een monteur kan pas na de aansluitdatum komen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 april 2025

Bedankt voor je reactie.

Ik heb voor nu opnieuw de Klik en klaar besteld, de oude ga ik retour sturen.

Ik ben benieuwd wat de moderator kan betekenen voor mij.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Mikeee_e, bedankt voor dit topic! Er is veel gebeurd, het spijt mij dat niet alles is gelopen zoals zou moeten. Ik waardeer dat je het blijft proberen met ons en dat je nu opnieuw voor Klik&Klaar hebt gekozen. Laat wel duideljk zijn  dat Klik&Klaar een compleet ander product is dan een vaste DSL verbinding. Ik zie hier gelijk dat je DSL abonnement inderdaad is opgezegd, ook zie ik twee Klik&Klaar opzeggingen en een lopend Klik&Klaar abonnement. Hoe staat het inmiddels met de retour van het Klik&Klaar modem? Wij kunnen dit pakket niet volgen, maar als je een boete krijgt, vergoeden wij deze meteen. Heb je het verzendbewijs van het retour gezonden modem nog?

Hoe staat het met de verbinding van je Klik&Klaar modem? Als je hulp nodig hebt, sta ik voor je klaar. Ik lees dat je gevraagd heb om een vergoeding rondom het DSL abonnement. Omdat er geen kosten zijn gemaakt op het abonnement, kunnen wij ook niets vergoeden. Wat verwacht je precies van ons? Als het technisch niet mogelijk is de DSL verbinding op te leveren, is een opzegging van het abonnement de enige uitkomst!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 april 2025

Hallo Cheyenne,

Bedankt voor je reactie.

Eerste klik en klaar die dubbel verstuurd was is al een hele tijd geleden terug gestuurd, verzendbewijs heb ik via het klachten formulier gestuurd naar jullie op aanraden van iemand van jullie. De tweede die eerder opgezegd was dan afgesproken vanwege de het nieuwe abonnement van de dsl ligt hier nog samen met de dsl die ga ik deze week terug wil gaan sturen.

De dsl is opgezegd omdat iemand van de technische dienst had gekeken en het signaal van de klik en klaar zou ongeveer hetzelfde zijn op mijn adres. Dit zou het probleem van het niet kunnen koppelen niet oplossen. Hierdoor hadden we samen gekeken en was het beter deze donderdag op te zeggen gezien het anders heel moeilijk zou worden om die op te zeggen als die eenmaal loopt en ik er dan twee jaar aan vast zit. Het lag uiteindelijk ook aan de instellingen in de modem van klik en klaar, wat ik uiteindelijk zelf gefixt heb.

De vergoeding van de dsl heb ik niet om gevraagd dat is een communicatie fout geweest tussen jullie collega’s onderling. Dit kreeg ik trouwens ook niet uitgelegd aan de vrouwlijke collega die ik toen aan de lijn had want ze begon steeds opnieuw over de dsl… Ik zou het bedrag wat ik tot nu toe voor mijn klik en klaar had betaald gecrediteerd krijgen (ongeveer 47 euro).

Het gaat mij er mee om het feit dat er tot nu toe alles mis gaat:

• klik en klaar twee keer ontvangen
  • klik en klaar terug gestuurd maar steeds mails en brieven krijgen dat ik die nog retour moet sturen
  • mij een verkeerd advies geven omtrent de dsl verbinding die het probleem niet had opgelost
  • Een afspraak inplannen dat er een monteur zou komen voor het aansluiten van de dsl wat een DIY product is
  • De lopende klik en klaar eerder opzeggen dan afgesproken, terwijl we duidelijk hadden afgesproken dit een aantal dagen later te doen gezien die dag een dag vooraf weer opnieuw actief gezet kon worden, hierdoor heb ik thuis alles weer opnieuw moeten verbinden met de nieuwe klik en klaar en de ‘oude’ weer retour moet sturen wat waarschijnlijk ook weer fout gaat.

Dat er fouten gemaakt worden kan gebeuren, maar vind het nu veel te ver gaan. Hoewel nu alles eindelijk werkt naar behoren maar ik wel vele uren met jullie heb moeten bellen hierover was ik benieuwd wat voor compensatie ik hier voor kon krijgen gezien ik moet verlengen met mijn telefoon abonnement en er over na zit te denken om mijn internet en telefoon ergens anders af te gaan sluiten.

Dus compensatie voor de hoeveelheid fouten die gemaakt zijn, afspraken die anders uitpakken dan afgesproken en het niet op orde hebben van jullie retouren. Maar geen compensatie voor de DSL.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13751 reacties
  • 15 april 2025

Hey ​@Mikeee_e, ik begrijp je situatie volkomen en heb dit intern besproken. Ik heb mijn uiterste best voor je gedaan en we kunnen je tegemoetkomen met een eenmalige vergoeding ter waarde van twee maanden abonnementskosten voor Klik & Klaar.

Als je akkoord bent met dit voorstel, hoor ik het graag, dan zorg ik dat de vergoeding zo snel mogelijk in gang wordt gezet.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 april 2025

Goedemiddag,

Bedankt voor je reactie!

Ik ga hiermee akkoord.

Ik heb nu echter bericht gehad dat bij de volgende betaling de boete van 250 euro verrekend gaat worden, het zou fijn zijn als dit vooraf geregeld kan worden gezien we het hier al eerder over hebben gehad.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen