Skip to main content

Glasvezelkabel in voortuin ligt te ondiep, oplossing blijft uit

• 24 februari 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben vorige week begonnen met het aanpassen van mijn voortuin, bij het verwijderen van een struik al direct door de glasvezelkabel gegaan met een schop. De glasvezelkabel bleek maar op 20cm diepte te liggen!

Direct een melding gemaakt bij de Odido klantenservice dat de kabel in de voortuin door is en er een monteur aangestuurd moest worden. Alles netjes doorgegeven en er zou 2 dagen later een monteur komenom het te repareren. 2 dagen later staat er een Gideon monteur op de stoep om de ONT te komen vervangen, maar deze wist niets over een kabelbreuk buiten en kon deze ook niet repareren.

Opnieuw met Odido gebeld en deze zouden nu de juiste monteur gaan sturen. Helaas was het vrijdag begin van de avond en kon het pas na het weekend verder worden opgepakt. Op maandag gebeld door een bedrijf dat zij op dinsdag een monteur gingen sturen om de kabelbreuk te maken, maar dat het dieper leggen in overleg met de monteur moest worden afgesproken ter plaatse.

Dinsdag begin van de middag een nieuwe monteur op de stoep voor de reparatie, maar deze had geen materialen bij om de kabel buiten te kunnen repareren. Gelukkig was deze zo vriendelijk om op woensdag terug te willen komen omdat hij toch in de omgeving een afspraak had staan en zou dan gelijk de juiste materialen meenemen, maar het dieper graven moest met Odido/ Delta worden geregeld.

Dinsdag wederom met de klantenservice gebeld om het dieper leggen van de kabel af te spreken, toen doorverbonden met een persoon die het duidelijk leek te snappen en dit ging oppakken. Hij belde zelfs een aantal uur later terug met een paar vragen om het verder op te kunnen pakken.

Woensdag is de monteur geweest en deze heeft netjes de kabel gerepareerd en het internet werkt gelukkig weer!

Gister kreeg ik een berichtje vanuit Odido dat ik een afspraak moest maken met een Gideon monteur, direct gedaan maar dacht hierbij wel dat is vreemd omdat Gideon alleen binnenshuis storingen oplost.

Vanochtend direct met Gideon contact opgenomen waarvoor de monteur zou komen, dit bleek inderdaad voor een melding over verbinding binnenshuis te zijn. Netjes de situatie uitgelegd over de te ondiepe kabel en de persoon aan de telefoon zei dat dit niet in hun pakket zit om het op te lossen en dus hebben we in overleg de afspraak geannuleerd.

Direct weer met Odido gebeld en kreeg Richard aan de telefoon. Het verhaal weer uitgelegd en aangegeven dat er een afspraak met een Gideon monteur was gemaakt maar dat dit niet klopt. Hij vertelde mij dat de afspraak door moest gaan zodat hij de kabel door kon meten en eventuele verbindingsproblemen kon verhelpen, dit terwijl alles prima werkt!? 

Ik aangegeven dat ik een monteur wilde hebben die de kabel dieper komt leggen, geeft hij aan dat een diepte dieper dan 15cm prima is en vaak niet dieper wordt gelegd in tuinen. Hij wilde ook niets verder voor mij betekenen en omdat ik nu ook niet vriendelijk meer wilde blijven was dit ook meteen het einde van het gesprek.

ODIDO, ik wil graag dat jullie iemand (Delta of andere verantwoordelijke) aanstuurt om de kabel dieper te komen leggen!

Mijn tuin ligt nu nog een goede week open waarna deze wordt betegeld een aangeplant, Nu hebben jullie nog alle ruimte om te kunnen graven en doen zoals jullie willen zonder dat er schade kan ontstaan in de tuin, ik hoop dat we in deze tijd een oplossing hebben gevonden.

Ook zelf met Delta netwerken contact opgenomen maar deze sturen mij terug naar jullie omdat jullie mijn provider zijn.

Zelfs Delta netwerken heeft het volgende op zijn eigen website staan:

Op welke diepte wordt de kabel gelegd?

In de tuinen leggen we de kabel op een diepte tussen 30-60cm. De diepte kan variëren omdat we soms om obstakels, bijvoorbeeld stenen, leidingen, in de grond heen moeten werken. Voor landbouwgrond geldt een diepte van minimaal 80 cm. Als dit naar mening van de grondeigenaar onvoldoende is kan de diepte worden opgerekt naar 100 cm; dit kan dan aangegeven worden op de gedoogverklaring. Drainage ligt veelal ook op een diepte van 60-80 cm. De diepte van 80 cm is over het algemeen dan ook ruim voldoende is om beschadiging te voorkomen bij normale werkzaamheden.

Uitgelichte reactie

6 maart 2025

Hi ​@Dennis.K, goed dat je een topic bent gestart! Wat een verhaal, bedankt dat je dit zo duidelijk hebt uitgeschreven. Wat er ook is gebeurd, dit moet worden opgelost. Het spijt mij dat ook dat dit niet soepel loopt. Ik wil er niet al te veel woorden aan vuil maken voor ik met je mee kan kijken en werk kan verrichten. Zou je daarom eerst je Community profiel willen aanvullen? Momenteel staan alleen je adres gegevens er, wil je ook je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN aanvullen? Dankjewel en laat het mij weten als deze gegevens compleet zijn!

This topic has been closed for comments

2 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Dennis.K, goed dat je een topic bent gestart! Wat een verhaal, bedankt dat je dit zo duidelijk hebt uitgeschreven. Wat er ook is gebeurd, dit moet worden opgelost. Het spijt mij dat ook dat dit niet soepel loopt. Ik wil er niet al te veel woorden aan vuil maken voor ik met je mee kan kijken en werk kan verrichten. Zou je daarom eerst je Community profiel willen aanvullen? Momenteel staan alleen je adres gegevens er, wil je ook je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN aanvullen? Dankjewel en laat het mij weten als deze gegevens compleet zijn!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 6 maart 2025

Is een dubbel topic van TS. Zie hier de andere.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen