Skip to main content

Instabiel internet - packetloss

• 4 januari 2025
  • 7 reacties
  • 127 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedenavond Odido,

Recent is ons glasvezel internet aangesloten door een monteur van jullie. Helaas is het internet erg instabiel via zowel de kabel als via Wifi en valt de televisie regelmatig weg. We hebben reeds telefonisch contact gehad met jullie klantenservice maar het probleem blijft.

Het lijkt erop dat we met vlagen packet loss hebben en dat de ping ook stevig fluctueert. Dit is ook duidelijk te zien in de Pingplotter resultaten die ik heb laten lopen. De packetloss was midden op de avond het ergste en vaak vrij kort.

Uitgevoerde testen:

• Bekabeld en via Wifi via het Zyxel modem
  • Op de ONT met vlan 300

Ik begreep van een monteur dat het een vaker voorkomend issue is met de Genexis ONT in sommige wijken en dat het vervangen hiervan met de Nokia variant vaak veel verhelpt?

Kunnen jullie ons verder helpen? Voor ons is het pakket nu onbruikbaar :( helaas een slecht start na de overstap van Ziggo.

Alvast heel erg bedankt voor het verhelpen!

Uitgelichte reactie

6 januari 2025

Hey ​@LL69, welkom op onze Community!

Dat klopt inderdaad, de Genexis heeft een firmware issue waardoor klanten problemen kunnen ervaren. Ik heb je op de lijst gezet om een Nokia te plaatsen. Guidion zal contact met je opnemen om een afspraak in te plannen om het ONT te vervangen!

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 6 januari 2025

Dat klopt inderdaad, de Genexis heeft een firmware issue waardoor klanten problemen kunnen ervaren. Ik heb je op de lijst gezet om een Nokia te plaatsen. Guidion zal contact met je opnemen om een afspraak in te plannen om het ONT te vervangen!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 6 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie! We wachten het af. 
Op wat voor termijn kunnen we bericht verwachten van Guidion?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13994 reacties
  • 7 januari 2025

Dat durf ik niet te zeggen ​@LL69, Guidion pakt dit uit zichzelf op, dus dat kan snel gaan of soms wat minder snel. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Dat durf ik niet te zeggen ​@LL69, Guidion pakt dit uit zichzelf op, dus dat kan snel gaan of soms wat minder snel. 

Ik begrijp het. Zou je hier prioriteit aan kunnen geven aangezien we pas een paar dagen klant zijn en het nog niet naar behoren werkt en vaak onbruikbaar is om bijvoorbeeld thuis te werken.

Alvast heel erg bedankt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

@Tommie van Odido 

Ik vind het vervelend je nogmaals een bericht te sturen maar ik kan wel stellen dat de overstap Ziggo naar Odido tot nu toe een zware teleurstelling is. Afgelopen donderdag is er monteur geweest om het ONT kastje te vervangen, helaas had hij geen ONT kastje bij en kon het niet wisselen. 

Hij heeft op dit moment direct gebeld met Odido om dit nogmaals aan te geven en de klantenservice medewerker zou dit hebben genoteerd. Een Nokia ONT zou worden verstuurd en er zou nogmaals een monteur worden gepland om dit te regelen.

Vandaag (13-01) heb ik gebeld om te vragen wanneer we dit ONT kastje kunnen verwachten, aangezien we vooralsnog vaak onbruikbaar internet hebben. De klantenservice medewerker gaf mij aan dat er NIKS bekend was en vroeg mij voor 8ste keer alles te herstarten en te controleren hoe mijn wifi bereik is. Het wifi bereik is top maar met het internet is nog geen videogesprek te voeren.

Wat gaat hier mis? Het frustreert mij inmiddels enorm dat we al meerdere malen een monteur over de vloer hebben gehad (wat ook niet altijd soepel werd gepland, verkeerde huis, verkeerde onderdelen) en dat zij allebei aangaven dat de ONT moet worden vervangen en dat bij Odido hier telkens niemand iets van weet

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

We hebben besloten het pakket op te zeggen en terug te gaan naar Ziggo. De klantenservice belde zojuist terug met het bericht dat de lijn (wederom) zou worden gemonitord… We kunnen niet blijven wachten, herstarten en geen dienst hebben.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 13994 reacties
  • 14 januari 2025

Ik begrijp je besluit hierin volledig ​@LL69, mijn oprechte excuses. Ik wil je nog wel veel succes wensen bij je nieuwe provider. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen