Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik overgestapt naar T-Mobile/Odido en gisteren is de monteur langsgeweest voor het installeren van het modem. Omdat ik nog een setje Deco M4's had van mijn vorige provider, wilde ik deze graag gebruiken. De monteur gaf aan dat dit zeker mogelijk was en heeft alles geïnstalleerd. Omdat ik de Deco's gebruikte, heeft hij de Wifi uitgeschakeld op het modem. Alles werkte en hij is vertrokken.
Echter, na een aantal minuten, begon het gezet: signaal dat zwak was en om de haverklap weg viel. Hierop contant opgenomen met de KC van Odido, maar daar schoot ik niets op. Uiteindelijk besloot ik het zelf te proberen en heb ik de Deco's opnieuw aangesloten.
Ik heb de Deco's als volgt aangesloten: hoofddeco bedraad aan modem, 2e deco ook bedraad en een deco los. De Deco's stonden in Router mode en dat werkte perfect. Toen ik deze in AP mode zette en de internet op mijn modem uitzette, ging het weer fout. Normaal gesproken zou dit de betere oplossing zijn, omdat mijn 2e deco dan ook als bedraad wordt gezien. Nu las ik wel dat de Zyxel T-56 eigenlijk in Bridge mode dient te staan maar dat de Zyxel dit niet ondersteund.
Heeft iemand hier ervaring mee die mij verder kan helpen?
Alvast bedankt!