Skip to main content
Beantwoord

Zscaler Internet drop


Good morning,

We have a new working laptop that is using ZScaler and when it connects the internet does not work (it drops to few Kbps). On the other devices it works well.

We have seen that there are already many threads opened on this topic, here some for reference.

Media is niet beschikbaar
Media is niet beschikbaar

 

We have tried the DNS Flush and other solutions, but nothing is working. We would a solution asap because we can not use at all the working laptop and we are working from home.

 

Thank you.

Beste antwoord door fjsc

@Tommie it seems now is working. We talked also with someone from TMobile and they confirmed that they did a configuration change on their side. 

thank you for the quick solution.

Bekijk origineel

8 reacties

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 maart 2023

Bij mij helpt een DNS Flush ook niet. zie onderstaand.

 

Er zijn meerdere topics te vinden hierover en meerdere mensen die aangeven dat ze niet normaal vanuit huis kunnen werken sinds ~2 weken, allemaal met ZScaler & T-Mobile. Dit probleem doet zich niet voor bij andere providers, maar betrokkenheid vanuit T-Mobile is zeer beperkt. Zou dit opgepakt kunnen worden? Alvast bedankt!

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 16 maart 2023

Hi @fjsc, I immediately started looking for you. I see that your devices have been online for some time and that you have a Deco paired. Could you perform a full powerflip and disconnect the Deco? Can you then test the connection again, wired? Would love to hear back from you.

 

Hey @ADiTheMAN, ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken. Ik zie dat je een eigen router of switch hebt aangesloten. Zou je de verbinding kunnen testen zonder dat deze is aangesloten? Hoor graag van je terug.


  • 4 reacties
  • 16 maart 2023

Hi @Tommie, we have tried also without the Deco and also connecting to the router directly, but I still does not work. I can provide you some screenshots later today. 
 

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 maart 2023

@Tommie Bedankt voor je reactie. Ook hier helaas geen verbetering bij het rechtstreeks aansluiten op de router.

Ik heb zojuist een workaround gevonden die voor mij werkt, kom erachter dat ik ZScaler kan uitschakelen door een bepaalde actie te doen (in F5 BIG-IP Edge Client app) op mijn werklaptop. Voor mij is het gelukkig nu een stuk minder urgent.

Voor de mensen die F5 BIG-IP Edge Client app hebben op hun laptop (of iets vergelijkbaars voor een VPN verbinding), Als je inlogt en je wordt gevraagd of je de split-tunnel functionaliteit wilt gebruiken, selecteer dan Nee. In mijn geval wordt je volledig verbonden met VPN van je bedrijf, en wordt ZScaler uitgeschakeld.


  • Auteur
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2023

@Tommie it seems now is working. We talked also with someone from TMobile and they confirmed that they did a configuration change on their side. 

thank you for the quick solution.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 17 maart 2023

@fjsc thank you for letting me know!

 

@ADiTheMAN, @simc could you check if the connection is working again? Thanks in advance.  


  • 4 reacties
  • 17 maart 2023

@Tommie i confirm it is working


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 23 maart 2023

Ook hier geen problemen meer. Top!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen