Skip to main content
Beantwoord

Zaram SFP module registeren

Goedemorgen,

Graag zou ik mijn eigen Zaram XGS-PON ONU SFP+ registreren.

Het PON-id heb ik aan mijn profiel toegevoegd.

Op welke termijn kan dit worden geregeld? Ik ben gisteren overgegaan van Delta > Odido dus wellicht dat er nog een “clear” moet worden uitgevoerd.

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Demy van Odido

Hoi ​@TheMansion,

Ik heb het ONT direct voor je geregistreerd. Kan je het modem omzetten met de juiste instellingen? En controleren of je online komt met de juiste snelheid? Ik hoor graag of het gelukt is!

Bekijk origineel

7 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 april 2025

@Tommie van Odido loopt dit via jou? Thanks

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 76 reacties
  • 3 april 2025

Hoi ​@TheMansion,

Wat leuk om te lezen dat je bent overgestapt naar Odido! Welkom en natuurlijk welkom op onze community.  Ik kan dit zeker voor je in orde maken! Wil je dat ik de registratie op elk moment uitvoer, of plan je liever een moment in waarop het jou het beste uitkomt? Zo kunnen we samen zorgen dat alles soepel verloopt en je niet onnodig zonder internet komt te zitten. Stuur mij of ​@Tommie van Odido  gerust een PB met een aantal data/tijdstippen die voor jou handig zijn, dan spreken we iets af om de registratie te voltooien.

Laat maar weten wat je voorkeur heeft! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 april 2025

Hi ​@Demy van Odido,

Wat mij betreft mag je de registratie z.s.m. uitvoeren. Ik neem aan dat na de registratie van mijn eigen ONT de verbinding op de Nokia weg valt? 

Heb je enig idee wanneer je dit kunt doen?

Thanks!

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 76 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2025

Hoi ​@TheMansion,

Ik heb het ONT direct voor je geregistreerd. Kan je het modem omzetten met de juiste instellingen? En controleren of je online komt met de juiste snelheid? Ik hoor graag of het gelukt is!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 april 2025

Hi ​@Demy van Odido,

Ik heb het omgezet en ben weer online. Moest wel VLAN ID 801 gebruiken i.p.v. 300. Daar had ik in een andere post al iets over gelezen.

De downloadsnelheid is in orde, momenteel blijft de uploadsnelheid nog wat achter. Zal dit nog even in de gaten houden. 

Bedankt voor de service!

Gr. Tom

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13704 reacties
  • 4 april 2025

Superfijn om te horen dat het werkt ​@TheMansion! Houd de upload inderdaad even in de gaten. Als hij echt drastisch omlaag gaat trek dan aan de bel. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Goedemorgen ​@Tommie van Odido,

Fijn dan de verbinding met mijn eigen apparatuur prima werkt. Voor eventuele andere lezers, ik heb een Ubiquiti Dream Machine Special Edition met de Zaram XGS-PON ONU SFP+ hier direct op ingeplugd. 

Zoals in mijn eerdere bericht moest ik het VLAN ID wel veranderen in 801. Weet jij of dit technisch gezien nadelen heeft in vergelijking tot VLAN ID 300 met jullie eigen Nokia ONT? 

Thanks.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen