Ik kom zojuist van de telefoon met een T-Mobile Medewerker die wees me naar de community omdat mijn probleem hierweg opgelost zou kunnen worden.
Ik heb meerdere topics gezien met dit onderwerp maar mij werd aangeraden om een nieuw topic te starten.
Het probleem is dat T mobile poort 25 uitgaand blokkeert, zoals hier beschreven https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/info-smtp-poort-25-333415
Dit topic lijkt mij vooral gedoeld op Client naar Server communicatie, Niet op Server naar Server comminucatie. Want er zijn geen alternatieven voor poort 25 als het aan komt op server naar server comminucatie. Ook is 25 zeker niet verouderd en bestaat er zoiets als STARTTLS over poort 25, ook gewoon versleuteld dus.
Dus voor de extra duidelijkheid Ik heb poort 25 nodig om mails te sturen van mijn mailserver naar andere mailservers Dit kan niet via poort 587 en ook niet via 465, enkel en alleen via poort 25.
Een Relay is voor mij geen optie,
Ten eerste wil ik graag mijn eigen mail in handen hebben en niet afhankelijk wezen van een externe relay waar ik eventuele problemen niet zelf kan oplossen. En die problemen zijn er veel te veel zie ik wel aan de topics hier in de community.
Ten 2de geef ik om mijn privacy en zijn jullie volgens de telecommunicatiewet zelfs verplicht om dit te waarborgen, Op het moment dat ik jullie relay zou gebruiken dan gaat de email van mijn server via poort 465 of 587 versleuteld naar jullie relayserver, maar op het moment dat die aankomt bij jullie is de mail niet versleuteld enkel het transport is versleuteld. Vervolgens versleutelen jullie die opnieuw om het door te sturen naar de doelserver. Vragen of ik jullie relay wil gebruiken is dus vragen of ik open brieven naar jullie wil sturen zodat jullie ze dicht kunnen likken en op de post kunnen doen. Dat is gewoon absurd, maar exact wat hier gebeurt.
Kortom; Ik heb poort 25 nodig en er is geen andere poort mogelijk. Een Relay is een workaround maar ook een inbreuk op je privacy.
Graag zie ik dat deze poort wordt geopend voor mij, en eventueel andere klanten die hierom vragen.
Alvast bedankt en groetjes,
Danny