Sinds ik Odido heb, doet mijn intercom van mijn poort het niet meer. Het blijkt dat de modem het signaal blokkeert. Odido weet zelf geen oplossing. Via het intercombedrijf (doorbird) wordt gesuggereerd dat je dan een ander DNS server in moet stellen. Geprobeerd op zowel de modem als in de instellingen van mijn laptop. Werkt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Anders moet ik maar weer afscheid nemen van Odido.
Moet jouw doorbird zich op wifi aanmelden? En is er op die plek ook wifi signaal aanwezig?
Sinds ik Odido heb, doet mijn intercom van mijn poort het niet meer. Het blijkt dat de modem het signaal blokkeert. Odido weet zelf geen oplossing. Via het intercombedrijf (doorbird) wordt gesuggereerd dat je dan een ander DNS server in moet stellen. Geprobeerd op zowel de modem als in de instellingen van mijn laptop. Werkt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Anders moet ik maar weer afscheid nemen van Odido.
Kijk even in het logboek van de Zyxel of daar regelmatig de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkeert. Als dat het geval is, heeft de router (Zyxel T-56) een dhcp-bug, die met een firmware update opgelost kan worden. Er zullen veel regels met dnsmasq-dhcp in staan, maar alleen de regel met /etc/ethers - 0 addresses is van belang.
Als die regel inderdaad regelmatig terugkomt is het vreemd dat de helpdesk hier nog niet op gewezen heeft. Die simpele test is al drie maanden bekend, maar op een of andere manier wil dat niet doordringen.
Welkom op onze Community!
Zoals
Kijk even in het logboek van de Zyxel of daar regelmatig de regel
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
terugkeert. Als dat het geval is, heeft de router (Zyxel T-56) een dhcp-bug, die met een firmware update opgelost kan worden. Er zullen veel regels met dnsmasq-dhcp in staan, maar alleen de regel met /etc/ethers - 0 addresses is van belang.
Als die regel inderdaad regelmatig terugkomt is het vreemd dat de helpdesk hier nog niet op gewezen heeft. Die simpele test is al drie maanden bekend, maar op een of andere manier wil dat niet doordringen.
Ja klopt. Dank
Moet jouw doorbird zich op wifi aanmelden? En is er op die plek ook wifi signaal aanwezig?
Het hangt in ieder geval met een kabel aan de modem, maar de modem blokkeert het signaal?
Zoals
Moet ik dan zelf nog wat doen of gaat het vanzelf?
Zoals
Moet ik dan zelf nog wat doen of gaat het vanzelf?
Als je op de lijst staat, gaat het in principe vanzelf.
En als die regel tientallen malen terugkomt in de log, is het zeker (niet: is er kans) dat je van die bug last hebt. Er kunnen dan ook andere dingen nog mis zijn, maar daarop testen heeft geen enkele zin zo lang je geen nieuwe firmware hebt. Het zou een heleboel mensen een heleboel tijd schelen als ze dat eindelijk bij de telefonische helpdesk eens zouden weten (na 3 maanden).
Nou het is gelukt, hoera!
Ook dank Henk de Leeuw
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.