niet functioneren van intercom

  • 6 April 2024
  • 8 reacties
  • 49 Bekeken

Sinds ik Odido heb, doet mijn intercom van mijn poort het niet meer. Het blijkt dat de modem het signaal blokkeert. Odido weet zelf geen oplossing. Via het intercombedrijf (doorbird) wordt gesuggereerd dat je dan een ander DNS server in moet stellen. Geprobeerd op zowel de modem als in de instellingen van mijn laptop. Werkt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Anders moet ik maar weer afscheid nemen van Odido.

Teresa van Odido 25 dagen geleden

Welkom op onze Community! @C Bennema 

Zoals @henkdeleeuw aangeeft, kan dit te maken hebben met de bug in de firmware van het modem. Ik heb je gelijk op de lijst gezet voor de nieuwe firmware! Ik verwacht dat je deze morgen in de loop van de dag zult ontvangen. Ik hoop dat de intercom het hiermee weer doet! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Moet jouw doorbird zich op wifi aanmelden? En is er op die plek ook wifi signaal aanwezig?

Reputatie 4
Badge

Sinds ik Odido heb, doet mijn intercom van mijn poort het niet meer. Het blijkt dat de modem het signaal blokkeert. Odido weet zelf geen oplossing. Via het intercombedrijf (doorbird) wordt gesuggereerd dat je dan een ander DNS server in moet stellen. Geprobeerd op zowel de modem als in de instellingen van mijn laptop. Werkt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Anders moet ik maar weer afscheid nemen van Odido.

Kijk even in het logboek van de Zyxel of daar regelmatig de regel

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

terugkeert. Als dat het geval is, heeft de router (Zyxel T-56) een dhcp-bug, die met een firmware update opgelost kan worden. Er zullen veel regels met dnsmasq-dhcp in staan, maar alleen de regel met /etc/ethers - 0 addresses is van belang.

Als die regel inderdaad regelmatig terugkomt is het vreemd dat de helpdesk hier nog niet op gewezen heeft. Die simpele test is al drie maanden bekend, maar op een of andere manier wil dat niet doordringen.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @C Bennema 

Zoals @henkdeleeuw aangeeft, kan dit te maken hebben met de bug in de firmware van het modem. Ik heb je gelijk op de lijst gezet voor de nieuwe firmware! Ik verwacht dat je deze morgen in de loop van de dag zult ontvangen. Ik hoop dat de intercom het hiermee weer doet! 

Sinds ik Odido heb, doet mijn intercom van mijn poort het niet meer. Het blijkt dat de modem het signaal blokkeert. Odido weet zelf geen oplossing. Via het intercombedrijf (doorbird) wordt gesuggereerd dat je dan een ander DNS server in moet stellen. Geprobeerd op zowel de modem als in de instellingen van mijn laptop. Werkt niet. Heeft iemand nog een oplossing? Anders moet ik maar weer afscheid nemen van Odido.

Kijk even in het logboek van de Zyxel of daar regelmatig de regel

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

terugkeert. Als dat het geval is, heeft de router (Zyxel T-56) een dhcp-bug, die met een firmware update opgelost kan worden. Er zullen veel regels met dnsmasq-dhcp in staan, maar alleen de regel met /etc/ethers - 0 addresses is van belang.

Als die regel inderdaad regelmatig terugkomt is het vreemd dat de helpdesk hier nog niet op gewezen heeft. Die simpele test is al drie maanden bekend, maar op een of andere manier wil dat niet doordringen.

Ja  klopt. Dank

Moet jouw doorbird zich op wifi aanmelden? En is er op die plek ook wifi signaal aanwezig?

Het hangt in ieder geval met een kabel aan de modem, maar de modem blokkeert het signaal?

Welkom op onze Community! @C Bennema 

Zoals @henkdeleeuw aangeeft, kan dit te maken hebben met de bug in de firmware van het modem. Ik heb je gelijk op de lijst gezet voor de nieuwe firmware! Ik verwacht dat je deze morgen in de loop van de dag zult ontvangen. Ik hoop dat de intercom het hiermee weer doet! 

Moet ik dan zelf nog wat doen of gaat het vanzelf?

Reputatie 4
Badge

Welkom op onze Community! @C Bennema 

Zoals @henkdeleeuw aangeeft, kan dit te maken hebben met de bug in de firmware van het modem. Ik heb je gelijk op de lijst gezet voor de nieuwe firmware! Ik verwacht dat je deze morgen in de loop van de dag zult ontvangen. Ik hoop dat de intercom het hiermee weer doet! 

Moet ik dan zelf nog wat doen of gaat het vanzelf?

Als je op de lijst staat, gaat het in principe vanzelf. 

En als die regel tientallen malen terugkomt in de log, is het zeker (niet: is er kans) dat je van die bug last hebt. Er kunnen dan ook andere dingen nog mis zijn, maar daarop testen heeft geen enkele zin zo lang je geen nieuwe firmware hebt. Het zou een heleboel mensen een heleboel tijd schelen als ze dat eindelijk bij de telefonische helpdesk eens zouden weten (na 3 maanden).

 

@C Bennema Ik snap het echt niet. Dit probleem is er al vier maanden. Sinds drie maanden is bekend hoe je de oorzaak in 1 oogopslag kunt zien, bijna net zo lang is er een oplossing voor (nieuwe firmware), en nog steeds laten ze je bij de telefonische helpdesk allerlei dingen proberen die gegarandeerd niet werken, en vragen ze je niet naar die ene regel. En dan lopen er klanten wanhopig weg, terwijl de oplossing simpel is, en Odido als het een keer werkt een prima provider is.

Nou het is gelukt, hoera!

Ook dank Henk de Leeuw

Reageer