Beantwoord

Koppelen oude en nieuwe media box mogelijk om gebruik te maken van oude audio ingang?

  • 6 May 2024
  • 7 reacties
  • 32 Bekeken

Ik heb een vraag of het mogelijk is om een verbinding te maken tussen de
nieuwe android media box van Odido en mijn (oude) versterker zodat het
geluid zonder TV over de boxen gaat. Bestaat er een splitter voor aan de
ene kant een A/V verbinding naar audio out en aan de andere kant de
usb-aansluiting van de nieuwe media box.?
De nieuwe media Box beschikt niet meer over een A/V verbinding -audio out
maar nog wel over een bruikbare usb ansluiting. Mocht dit niet mogellijk zijn
kun je dan de oude en nieuwe media box koppelen om toch nog gebruik te
kunnen maken van de audio out aansluiting die op de oude media ox zit?
Dank voor reacties 😀
icon

Beste antwoord door eric 6 May 2024, 13:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De nieuwe Android box heeft geen losse audio out. Het geluid zit in de HDMI kabel.

Je kunt dus geluid vanuit je TV aansluiten naar je versterker, b.v. de hoofdtelefoonuitgang met wat verloopstekkers. Of je neemt een HDMI splitter met losse audio uitgang.

Goedemidddag Eric,

Dank voor je snelle reactie. Bedoel je een HDMI splitter met losse audio uitgang koppelen aan de HDMI aansluiting media box en HDMI naar TV ? Geluid vanuit TV naar versterker via optische aansluiting of via hoofdtelefoonuitgang met verloopstekker? Heb een vrij nieuwe TV met HDMI aansluitingen, geen oude aansluitingen maar zal nakijken of er een optische aansluiting is. Thanks 😀

Reputatie 7
Badge +14

De HDMI van de Android box naar de TV laat het geluid op de TV afspelen.

Je kunt daarna dus de TV aansluiten op je versterker. 

De HDMI audio splitter is een workaround als jouw TV geen geluidsuitgang heeft. Maar bij een nieuwe TV zou je dat wel verwachten.

Goedemidddag Eric,

Dank voor je extra uitleg. Ik ga ermee aan de gang en ga bekijken hoe ik het beste de TV met de (oude) versterker kan aansluiten. Nogmaals Thanks 😀

Goedemidddag Eric,

Ik heb mijn aansluitingen nagekeken. Ik heb vanaf mijn Denon versterker (de versterker heeft geen digitale aansluitingen) een converter van tulp aansluitingen naar scart omdat scart nog op mijn oude (en nieuwe) tv paste dus die heb ik laten zitten toen ik mijn nieuwe tv kreeg. Geluid ging goed via de (oude) media box naar de versterker. In de nieuwe media box zit nu ook geluid maar ik krijg geen geluid via de versterker. Is het mogelijk via het tv menu het geluid wel naar de versterker te kunnen krijgen of is het beter (zoals je al aangaf) om de HDMI audio splitter van HDMI naar tulp aansluitingen tussen de versterker en de tv te plaatsen? Er zitten meerdere HDMI aansluitingen op mijn LG tv. Dank voor je reactie (en je tijd en geduld). Groet, André

Reputatie 7
Badge +14

Als je versterker alleen Tulp aansluiting heeft en je nieuwe TV niet. dan zou je de koptelefoon uitgang van je nieuwe TV kunnen gebruiken. en dan een verloopkabeltje naar Tulp kunnen kopen.

Het tv geluid dan wel zachtjes zetten zodat de ingang van je versterker niet wordt overstuurt. (Dan gaat het raar klinken)

 

Goedemidddag Eric,

Fijn dat je meedenkt met de community.

Hartelijk bedankt voor je informatie en tips.

Ik ga ermee aan de slag en het benodigde materiaal aanschaffen.

Het allerbeste.

Groet, André

Reageer