Hi,
Ik ben al een tijdje klant bij Odido en woon in een nieuwbouwcomplex waar een glasvezelverbinding beschikbaar is. De maximale snelheid hiervan is 1Gbit, terwijl het oudere complex tegenover mij 8Gbit kan aanvragen, met daarnaast lagere maandelijke kosten na de actieperiode in vergelijking het aanbod wat voor mij beschikbaar is.
Ik heb dit nagevraagd via een forum bij iemand die bij KPN werkzaam is waar dit verschil door komt. Er zit om en nabij de 100m tussen de 2 appartementen complexen, en deze komen in dezelfde PoP uit. Hier kon hij het volgende over zeggen:
"Beide adressen zitten WEL op dezelfde (hele grote) PoP en Odido heeft inderdaad eigen apparatuur in die PoP staan.
Enige dat ik kan bedenken is dat de afwerklade (ODF lade) van de nieuwbouwwoningen in een andere kast binnen de PoP zit waar Odido nog geen eigen apparatuur heeft hangen/kabels naar toe heeft gelegd.
Het nieuwbouwproject is opgeleverd in 2023 (de aansluitingen dan) en als daarvoor een nieuwe kast binnen de PoP in gebruik is genomen, en Odido heeft er nog steeds geen aannemer heen gestuurd om de kabels van hun apparatuur ook naar toe te trekken, dan zou het kunnen.
Maar dat is dus allemaal aan hen. KPN (Netwerk) kan hier niet zoveel aan doen."
Ik vroeg mij af wanneer/of Odido deze werkzaamheden gepland heeft staan? Ik heb dit ook geprobeerd aan te kaarten via de klantenservice, maar die snapte niet dat de afkorting ODF ook Optical Distribution Frame kan betekenen (=eigen apparatuur in de kast ipv levering via KPN WBA) en niet Open Dutch Fiber.
Dank alvast!