Het valt mij op dat het bereik van T-Mobile binnen bij mij thuis slecht is. Terwijl ik in de randstad woon. Telefoon gaat merkbaar sneller leeg als ik binnen ben. Meer dan normaal is. Op kantoor is dit probleem niet aanwezig, omdat T-Mobile daar inpandige antennes actief heeft. Na fieldtest mode op de iPhone te hebben gebruikt, zie ik de reden: om een of andere manier zet de zendmast mij steeds op een hogere frequentie (meestal 1800mhz, band 3). Hogere frequenties dringen slecht door muren en hebben een beperkter bereik. Op antennekaart.nl kan ik zien dat er ook band 20 (800mhz) beschikbaar is op alle masten in mijn omgeving. Waarom zet de mast mij dan niet op de lage frequentie als ik binnen ben?? Dit is frustrerend want het zuipt de batterij leeg, omdat de telefoon harder moet werken om verbinding te houden. Wifi bellen is geen optie omdat het zeer onbetrouwbaar is gebleken voor mij. Ik heb regelmatig dat inkomende gesprekken direct naar de voicemail gaan terwijl ik op mijn telefoon gewoon zie staan dat wifi bellen aan staat. Kunnen de zendmasten niet anders afgesteld worden? Thuis wil ik een goed bereik. Ik heb een proef abonnement bij KPN lopen en daar is de zendmast wel goed afgesteld. Ik ben thuis overwegend op band 20 verbonden daar.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.