Ik heb last gehad van de grote storing gisteren sinds 12 uur , er is gespot door Odido dat deze voor iedereen opgelost zou zijn maar ik heb nog steeds helemaal niks, geen telefoon en geen internet. Zijn er andere mensen die hier ook nog last van hebben? Waneer wordt dit opgelost?
storing mobiele netwerk
Beste antwoord door Pharwin van Odido
Hoi
De problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:
- Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
- iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.
Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Laat je weten of alles inmiddels weer naar behoren werkt? Zo niet, vul dan je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer in in je profiel en geef mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan. Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
Goed om te weten: houd dit topic in de gaten. Hier houden we iedereen op de hoogte van alles updates!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.