Skip to main content
Beantwoord

Stabiliteitsproblemen op 4G/5G na migratie T-Mobile naar Odido in Utrecht Stad


ACM
  • is een King Poster
  • 38 reacties

Beste moderator(s), doch medewerkers van T-Mobile, nu Odido;

Ik woon heel centraal, 5 minuten van bus, tram, trein en winkelcentrum Hoog Catharijne, in Utrecht Stad. Sinds de migratie van T-Mobile naar Odido, is mij helaas opgevallen dat het mobiele netwerk niet meer is wat het ooit was. Ik kom niet veel verder dan 10Mbps D/U, op beide netwerkfrequenties, zowel 4G alsook 5G op mijn iPhone 14 Pro Max. Nou heb ik nog een aantal Speedtest testen uitgevoerd op een Samsung Galaxy S23 Ultra, en hetzelfde probleem is ook aanwezig op dit toestel. Het lijkt mij dus sterk dat het iets te maken kan hebben met mijn, specifieke toestel/type. Graag uw mobiele masten onderzoeken, het intern wegzetten doch het probleem oplossen. T-Mobile, nu Odido; Was namelijk de beste provider, en tevens de snelste op mijn adres. 

Beste antwoord door ACM

Even een update vanuit mijn kant:

 

Voor iedereen die in Utrecht Stad/Centrum woont en e.o.; Er is een mismatch qua instellingen op toestellen dat verbonden is/verbinding maakt met het Odido 4G/5G netwerk. Dit probleem word aan de kant van Odido, langzaamaan dit weekend(einde) opgelost d.m.v. een netwerk update. Hier hoef je dus niets voor te doen. 

 

Probleem 2 is, dat de mobiele masten van T-Mobile, nu Odido, worden vervangen, en de huidige, verouderde masten van het merk Huawei, niet goed kunnen communiceren met de nieuwe masten van het merk Ericsson. Hierdoor ontstaan er dus (niet uitgesloten) problemen bij klanten. Deze worden gelukkig binnen de komende 3 weken vervangen, waardoor alles weer goed zou moeten gaan werken.

Bekijk origineel

11 reacties

Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 10 oktober 2023

Hi @ACM 

Wat jammer dat je nu een mindere snelheid ervaart. Je kan op onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je klikt op Meld een probleem dan gaan zij ermee aan de slag! We hopen je dan snel weer te voorzien van het netwerk dat je gewend bent van ons. 


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023
Hajar van Odido schreef:

Hi @ACM 

Wat jammer dat je nu een mindere snelheid ervaart. Je kan op onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je klikt op Meld een probleem dan gaan zij ermee aan de slag! We hopen je dan snel weer te voorzien van het netwerk dat je gewend bent van ons. 


@Hajar van Odido, dat heb ik zelf ook kunnen vinden. Echter werkt jullie website niet, op verschillende browsers. Dus wil jij dit wegzetten? Ik heb reeds mijn klantnr. vermeld, in mijn profiel.


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023

 


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023

@Moderators, doch medewerkers, indien deze bestaan in humane vorm? 
 

Graag het ‘beste antwoord’, ‘oplossing’ groene selectievakje ongedaan maken. Het is namelijk zeer zeker geen oplossing, ik wend mij tot een Community, om mijn probleem (waar meerderen last van hebben), aan te kaarten zodoende dat dit voor een grote groep klanten opgelost kan worden. Graag zie ik een oplossing tegemoet, doch verwacht ik een statusupdate hoe het zit met hetgeen gemeld is. Ik krijg nu niet waar ik voor betaal namelijk!


joerif
  • is een King Poster
  • 67 reacties
  • 10 oktober 2023

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023
joerif schreef:

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.

Ha,

Ik heb een hoop uitgesloten; het ligt zeer zeker niet aan mij, noch mijn toestel. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd; zoals ik al reeds berichtte heb ik last van eenzelfde probleem op een ander toestel, nl. Samsung Galaxy S23 Ultra. Ik heb vandaag een nieuwe SIM kaart aangevraagd, en zal even kijken of dit verbetering gaat opleveren. Zelf verwacht ik van niet, gezien het probleem bij de mast lijkt te liggen/ingeladen netwerkprofiel na de migratie van T-Mobile naar Odido. Ook onze buren met Odido, hebben hetzelfde probleem op verschillende toestellen. 


joerif
  • is een King Poster
  • 67 reacties
  • 10 oktober 2023
ACM schreef:
joerif schreef:

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.

Ha,

Ik heb een hoop uitgesloten; het ligt zeer zeker niet aan mij, noch mijn toestel. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd; zoals ik al reeds berichtte heb ik last van eenzelfde probleem op een ander toestel, nl. Samsung Galaxy S23 Ultra. Ik heb vandaag een nieuwe SIM kaart aangevraagd, en zal even kijken of dit verbetering gaat opleveren. Zelf verwacht ik van niet, gezien het probleem bij de mast lijkt te liggen/ingeladen netwerkprofiel na de migratie van T-Mobile naar Odido. Ook onze buren met Odido, hebben hetzelfde probleem op verschillende toestellen. 

 

Ik stuur je even een PM met een contactpersoon binnen Odido die dit momenteel onderzoekt, zijn meer mensen die hierover klagen. In de meeste gevallen waaronder bij mij zelf heeft een netwerk reset geholpen.


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023
joerif schreef:
ACM schreef:
joerif schreef:

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.

Ha,

Ik heb een hoop uitgesloten; het ligt zeer zeker niet aan mij, noch mijn toestel. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd; zoals ik al reeds berichtte heb ik last van eenzelfde probleem op een ander toestel, nl. Samsung Galaxy S23 Ultra. Ik heb vandaag een nieuwe SIM kaart aangevraagd, en zal even kijken of dit verbetering gaat opleveren. Zelf verwacht ik van niet, gezien het probleem bij de mast lijkt te liggen/ingeladen netwerkprofiel na de migratie van T-Mobile naar Odido. Ook onze buren met Odido, hebben hetzelfde probleem op verschillende toestellen. 

 

Ik stuur je even een PM met een contactpersoon binnen Odido die dit momenteel onderzoekt, zijn meer mensen die hierover klagen. In de meeste gevallen waaronder bij mij zelf heeft een netwerk reset geholpen.

Ha,

Dank voor je reactie, en je PB. Dit waardeer ik enorm! Werk je toevallig voor Odido? Zoniet, kan je zeker plaatsmaken voor wat er nu rondloopt. Dit antwoord heeft mij meer geholpen dan het ‘beste antwoord’ welke is aangevinkt door Odido. Ik heb nu een case aan laten maken via de telefonische helpdesk, en die is nu bij de technische dienst. Ik hoop gauw een update te hebben!


joerif
  • is een King Poster
  • 67 reacties
  • 10 oktober 2023
ACM schreef:
joerif schreef:
ACM schreef:
joerif schreef:

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.

Ha,

Ik heb een hoop uitgesloten; het ligt zeer zeker niet aan mij, noch mijn toestel. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd; zoals ik al reeds berichtte heb ik last van eenzelfde probleem op een ander toestel, nl. Samsung Galaxy S23 Ultra. Ik heb vandaag een nieuwe SIM kaart aangevraagd, en zal even kijken of dit verbetering gaat opleveren. Zelf verwacht ik van niet, gezien het probleem bij de mast lijkt te liggen/ingeladen netwerkprofiel na de migratie van T-Mobile naar Odido. Ook onze buren met Odido, hebben hetzelfde probleem op verschillende toestellen. 

 

Ik stuur je even een PM met een contactpersoon binnen Odido die dit momenteel onderzoekt, zijn meer mensen die hierover klagen. In de meeste gevallen waaronder bij mij zelf heeft een netwerk reset geholpen.

Ha,

Dank voor je reactie, en je PB. Dit waardeer ik enorm! Werk je toevallig voor Odido? Zoniet, kan je zeker plaatsmaken voor wat er nu rondloopt. Dit antwoord heeft mij meer geholpen dan het ‘beste antwoord’ welke is aangevinkt door Odido. Ik heb nu een case aan laten maken via de telefonische helpdesk, en die is nu bij de technische dienst. Ik hoop gauw een update te hebben!

 

Ik ben niet in dienst bij Odido, maar in het verleden heb ik ook andere problemen ervaren en deze gemeld, waardoor ik rechtstreeks contact heb met een contactpersoon. Dankzij teamwork hebben we verschillende problemen ontdekt en deze zijn vervolgens op een nette manier opgelost.

Omdat ik veel mensen ken binnen de community, kunnen problemen snel worden onderzocht en getest zonder dat de klantenservice erbij betrokken hoeft te worden.

Als je snel een onderzoek wilt laten uitvoeren, kun je het beste contact opnemen met Niels, wiens contactgegevens ik heb gedeeld. Zo kom je direct bij de juiste persoon terecht.


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 10 oktober 2023
joerif schreef:
ACM schreef:
joerif schreef:
ACM schreef:
joerif schreef:

Zou een netwerk reset kunnen proberen? (let op alle WiFi instellingen worden ook gereset)

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Ik hoor graag of het hiermee verbeterd.

Ha,

Ik heb een hoop uitgesloten; het ligt zeer zeker niet aan mij, noch mijn toestel. Ook het resetten van de netwerkinstellingen heb ik geprobeerd; zoals ik al reeds berichtte heb ik last van eenzelfde probleem op een ander toestel, nl. Samsung Galaxy S23 Ultra. Ik heb vandaag een nieuwe SIM kaart aangevraagd, en zal even kijken of dit verbetering gaat opleveren. Zelf verwacht ik van niet, gezien het probleem bij de mast lijkt te liggen/ingeladen netwerkprofiel na de migratie van T-Mobile naar Odido. Ook onze buren met Odido, hebben hetzelfde probleem op verschillende toestellen. 

 

Ik stuur je even een PM met een contactpersoon binnen Odido die dit momenteel onderzoekt, zijn meer mensen die hierover klagen. In de meeste gevallen waaronder bij mij zelf heeft een netwerk reset geholpen.

Ha,

Dank voor je reactie, en je PB. Dit waardeer ik enorm! Werk je toevallig voor Odido? Zoniet, kan je zeker plaatsmaken voor wat er nu rondloopt. Dit antwoord heeft mij meer geholpen dan het ‘beste antwoord’ welke is aangevinkt door Odido. Ik heb nu een case aan laten maken via de telefonische helpdesk, en die is nu bij de technische dienst. Ik hoop gauw een update te hebben!

 

Ik ben niet in dienst bij Odido, maar in het verleden heb ik ook andere problemen ervaren en deze gemeld, waardoor ik rechtstreeks contact heb met een contactpersoon. Dankzij teamwork hebben we verschillende problemen ontdekt en deze zijn vervolgens op een nette manier opgelost.

Omdat ik veel mensen ken binnen de community, kunnen problemen snel worden onderzocht en getest zonder dat de klantenservice erbij betrokken hoeft te worden.

Als je snel een onderzoek wilt laten uitvoeren, kun je het beste contact opnemen met Niels, wiens contactgegevens ik heb gedeeld. Zo kom je direct bij de juiste persoon terecht.

Ha,

Ik heb zojuist een mail verstuurd richting Niels, met de nodige informatie. Hopende dat het snel opgelost gaat worden. Fijne avond toegewenst!


ACM
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • Antwoord
  • 13 oktober 2023

Even een update vanuit mijn kant:

 

Voor iedereen die in Utrecht Stad/Centrum woont en e.o.; Er is een mismatch qua instellingen op toestellen dat verbonden is/verbinding maakt met het Odido 4G/5G netwerk. Dit probleem word aan de kant van Odido, langzaamaan dit weekend(einde) opgelost d.m.v. een netwerk update. Hier hoef je dus niets voor te doen. 

 

Probleem 2 is, dat de mobiele masten van T-Mobile, nu Odido, worden vervangen, en de huidige, verouderde masten van het merk Huawei, niet goed kunnen communiceren met de nieuwe masten van het merk Ericsson. Hierdoor ontstaan er dus (niet uitgesloten) problemen bij klanten. Deze worden gelukkig binnen de komende 3 weken vervangen, waardoor alles weer goed zou moeten gaan werken.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen