Skip to main content
Beantwoord

Roaming binnen de EU op Peplink router werkt niet

  • 20 februari 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo,

Ik probeer gebruik te maken van mobiel internet op mijn Peplink MAX BR1 Pro 5G router icm een Odido e-sim. Binnen Nederland werkt de 5G internet verbinding perfect. Echter buiten Nederland, maar wel binnen de EU, krijg ik geen verbinding. In het admin panel van Peplink blijft de connectie hangen op “Obtaining IP Address...”

Wat ik zelf al heb gedaan (zonder succes):

  • Data Roaming enabled voor de e-sim.
  • Handmatig de APN zetten op ‘internet.mobiel’ (username + password leeg) / Op ‘auto’ zetten
  • Authentication op ‘PAP only’ gezet / Op ‘auto’ zetten

Nb. Ontvangen van SMS op de e-sim gaat goed. SMS berichten komen direct binnen.

Iemand een idee wat er mis is of wat ik nog kan proberen?

Beste antwoord door mvh86

Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@mvh86, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je gebruikmaakt van de Peplink MAX BR1 Pro Router. Begrijp ik het goed dat je gebruikmaakt van een HotSpot en dan probeert te verbinden met de router? Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades voor in het buitenland. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je het ook testen met een andere telefoon/simkaart om te kijken of deze wel verbinding maakt? Het zou kunnen dat de router in het buitenland niet werkt. Op deze manier kun je het uitsluiten. 

Ik hoor het graag van je! 

 

Beste Pharwin. Dank voor je antwoord. Ik maak geen gebruik van een HotSpot. De e-sim is direct geinstalleerd in mijn Peplink router. De zaken checken op mijn telefoon lijkt me niet relevant, het is namelijk de router die geen verbinding kan krijgen.

De router werkt in het buitenland. Peplink wordt voor consument doeleinden minder vaak gebruikt maar is een populair product binnen de Enterprise Mobility markt.

 


 

Update: Inmiddels is het probleem verholpen. Data roaming was blijkbaar toch niet enabled in de Peplink settings. Voor mensen met hetzelfde probleem…. Binnen de UI van het ‘Cellular Settings’ scherm in de Peplink Web Admin portal, kun je horizontaal scrollen (de scrollbar wordt pas zichtbaar wanneer je gaat scrollen, waardoor het niet duidelijk is dat je kan scrollen). Wanneer je scrolled, worden ook de eSim settings zichtbaar, waar je roaming kan enablen.

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@mvh86, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je gebruikmaakt van de Peplink MAX BR1 Pro Router. Begrijp ik het goed dat je gebruikmaakt van een HotSpot en dan probeert te verbinden met de router? Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades voor in het buitenland. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je het ook testen met een andere telefoon/simkaart om te kijken of deze wel verbinding maakt? Het zou kunnen dat de router in het buitenland niet werkt. Op deze manier kun je het uitsluiten. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 21 februari 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@mvh86, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je gebruikmaakt van de Peplink MAX BR1 Pro Router. Begrijp ik het goed dat je gebruikmaakt van een HotSpot en dan probeert te verbinden met de router? Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades voor in het buitenland. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je het ook testen met een andere telefoon/simkaart om te kijken of deze wel verbinding maakt? Het zou kunnen dat de router in het buitenland niet werkt. Op deze manier kun je het uitsluiten. 

Ik hoor het graag van je! 

 

Beste Pharwin. Dank voor je antwoord. Ik maak geen gebruik van een HotSpot. De e-sim is direct geinstalleerd in mijn Peplink router. De zaken checken op mijn telefoon lijkt me niet relevant, het is namelijk de router die geen verbinding kan krijgen.

De router werkt in het buitenland. Peplink wordt voor consument doeleinden minder vaak gebruikt maar is een populair product binnen de Enterprise Mobility markt.

 


 

Update: Inmiddels is het probleem verholpen. Data roaming was blijkbaar toch niet enabled in de Peplink settings. Voor mensen met hetzelfde probleem…. Binnen de UI van het ‘Cellular Settings’ scherm in de Peplink Web Admin portal, kun je horizontaal scrollen (de scrollbar wordt pas zichtbaar wanneer je gaat scrollen, waardoor het niet duidelijk is dat je kan scrollen). Wanneer je scrolled, worden ook de eSim settings zichtbaar, waar je roaming kan enablen.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@mvh86, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wat fijn dat je de oorzaak hebt gevonden, daar ben ik blij mee. Nu kun je in ieder geval zonder zorgen in het buitenland gebruikmaken van je Router, wel zo fijn! Dank voor het delen van de oplossing. Mocht ik vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😄


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen