Skip to main content
Beantwoord

iDIN

Goedemiddag,

Ik probeer mijn nieuwe sim te activeren, oude is geblokkeerd.

Middels iDin zou dit moeten kunnen. Dat heb ik aangezet.

Maar dan nog snap ik het niet en is het activeren van een sim veel te omslachtig.

Ik ga naar inloggen, email en wachtwoord. Maar kan dus geen sms ontvangen en dan houdt het dus op... Ik zie geen andere opties, chatbot zegt alleen maar inloggen met idin. Maar hoe dan?  

Beste antwoord door Deze

Waar loop je precies op vast?

Het inloggen op je Odido account dat je geen SMS krijgt van je 2F  of het feit dat je IDIN niet werkt?

Het kan omslachtig zijn maar tegenwoordig hebben veel mensen een 2F lopen via SMS ipv Authenticators.

Mocht iemand anders op de een of andere manier een sim kaart onder jouw naam hebben aangevraagd kunnen ze als nog niet zomaar activeren zonder je IDIN in dit geval.

Zodra een persoon met slechte bedoelingen jouw Simkaart zomaar zou kunnen activeren kunnen ze dus ook een SMS ontvangen voor de 2F van vaak meerdere accounts.

Dus ik ben blij dat het omslachtig en blijkbaar moeizaam verloopt.

Zo vaak vragen we tevens ook niet een nieuwe Sim kaart aan toch.

Bekijk origineel

4 reacties

• is een Master Poster
  • 23 reacties
  • Antwoord
  • 2 juli 2025

Waar loop je precies op vast?

Het inloggen op je Odido account dat je geen SMS krijgt van je 2F  of het feit dat je IDIN niet werkt?

Het kan omslachtig zijn maar tegenwoordig hebben veel mensen een 2F lopen via SMS ipv Authenticators.

Mocht iemand anders op de een of andere manier een sim kaart onder jouw naam hebben aangevraagd kunnen ze als nog niet zomaar activeren zonder je IDIN in dit geval.

Zodra een persoon met slechte bedoelingen jouw Simkaart zomaar zou kunnen activeren kunnen ze dus ook een SMS ontvangen voor de 2F van vaak meerdere accounts.

Dus ik ben blij dat het omslachtig en blijkbaar moeizaam verloopt.

Zo vaak vragen we tevens ook niet een nieuwe Sim kaart aan toch.

Hallo Deze,

Ik vul email adres en wachtwoord in op het inlogscherm, dan krijg je melding dat er sms wordt verstuurd. Dit is niet mogelijk omdat deze geblokkeerd is in telefoon gesprek met odido. 

Dan kun je aanklikken, geen sms ontvangen -} doorverwijzing contact met chatbot

Of authenticatie app, die link werkt niet.

Ik kom hierdoor niet verder.

De iDIN informatie van mijn bank zegt, dat je een qr code moet scannen vanuit het idin logo op betreffende website, die zie ik niet staan. 

En natuurlijk staat veiligheid voorop, maar ik heb dit telefonisch aangevraagd, dus dan heb ik al gegevens moeten door geven, dus er is al controle geweest. 

• is een Master Poster
  • 23 reacties
  • 2 juli 2025

Zo blijf je in een cirkeltje rondgaan inderdaad.

Ben bang dat er nu dan niets anders zit als morgen even de klantenservice bellen.

Erg onhandig in dit geval zo inderdaad.

Dankjewel voor de reactie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen