Skip to main content

Geen verbinding in openbare ruimtes


  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd door de - zoals ik het ervaar - bijzonder onbehulpzame mensen van de telefonische clientservice van Odido. Zojuist weer iemand die het. standaardprotocol door wil lopen, te beginnen met: is uw software wel uptodate? Als ik dan zeg dat dit probleem (gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte, ook gezien in de winkel van Odido aan de Beethovenstraat in Amsterdam, een zeer druk gebied) al jaren bestaat, sinds de aanschaf van deze telefoon (bij Odido) en het netwerk van Odido en dat dit protocol al diverse keren is doorlopen, doet men net alsof dat niet zo is. Dit keer. heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing voor het probleem. Dan is de tweede standaardvraag of ik de chip er uit kan halen en die in een ander toestel kan zetten. Als ik aangeef dat ik dat niet heb, is de vraag of ik de telefoon op wil sturen. Dat wil best wel doen, ondanks dat dit al eerder is gedaan en er toen een ander moederbord in is gezet, maar dit keer wil ik gewoon een reservetoestel. Wat kan je doen zonder telefoon tegenwoordig? Temeer, omdat dit probleem al speelt vanaf het begin EN de telefoon ook al eerder is opgestuurd. Reactie: ja, mijnheer dat is inderdaad vervelend, maar dat doen we niet.  Kan er iets anders? Nee. En dan wordt er gezegd dat men graag telefonisch de telefoon instellingen wil checken (het standaardprotocol) en de chip wil checken, maar dat het jammer is dat ik niet wil meewerken. HUH?! ik heb gewoon geen andere telefoon. En, vervolgens verbreekt men de verbinding. ik krijg ook niet de gelegenheid om een manager te spreken, want 'managers spreken niet met klanten'. Tja

. Ook krijg ik niet de gelegenheid om een klacht in te dienen.

En, voor de goede orde, het hele gesprek bleef ik beleefd. Ik sprak op rustige toon en sprak de man met 'U; en 'mijnheer' aan (hij bleef mij tutoyeren). Geen reden dus om het telefoongesprek op zo een botte manier te beeindigen.

Dus, hier zit. Meer dan een jaar hartstikke cooperatief en flexibel om het toch weer een tijdje te proberen. En nu, na zo een lange tijd weigert de telefonische Clientservice mee te denken over probleem oplossing, behoudens de standaard aanpak die bewezen heeft niet behulpzaam te zijn bij het oplossen.

WAT MOET IK DOEN OPDAT ODIDO HELPT HET PROBLEEM OP TE LOSSEN DAT IK REGELMATIG GEEN VERBINDING HEB IN DE OPENBARE RUIMTE, OP EEN MANIER DIE PAST BIJ MIJN MOGELIJKHEDEN EN IK OOK GEWOON MAATSCHAPPELIJK KAN OPEREREN??

Uitgelichte reactie

8 april 2025

Hoi ​@Theodam,

Welkom op dit forum. AL die hoofdletters is echt niet nodig hier hoor. Je schrijft dat je al jaren gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte ervaart. Is dat dan in niet opebare ruimtes, bijvoorbeeld thuis wel goed?

Odido heeft 7 miljoen klanten die allemaal van dezelfde 5000 masten gebruik maken. Er zijn in mobiele netwerken altijd wel white spots te vinden, maar daar hebben alle klanten dan last van behalve als er 1 uniek onderdeel is waar alleen jij gebruik van maakt, een mobiel toestel.

De vragen van de klantenservice lijken standaard, maar daar zit echt wel een gedachte achter. De oplosrichting kan worden gevonden door bepaalde zaken uit te filteren. Door de simkaart in een ander toestel te stoppen kun je zien of het dan wel beter gaat, en dat is ook wel de verwachting. Een mobiel toestel is een high tech apparaat en staat onder invloed van zaken van buitenaf. Warm/ koud / nat / schokken etc. daarbij kunnen dingen kapot gaat. 

Dus als je een specifieke whitespot plek hebt waar je in de openbare ruimte geen verbinding hebt, dan is het logisch dat er naar dekking gekeken kan worden. Die spots kun je melden via deze pagina. 

Als je dit probleem “overal” hebt, dan is je toestel verdacht en zou een ander toestel de oplossing zijn.

 

13 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 8 april 2025

Hoi ​@Theodam,

Welkom op dit forum. AL die hoofdletters is echt niet nodig hier hoor. Je schrijft dat je al jaren gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte ervaart. Is dat dan in niet opebare ruimtes, bijvoorbeeld thuis wel goed?

Odido heeft 7 miljoen klanten die allemaal van dezelfde 5000 masten gebruik maken. Er zijn in mobiele netwerken altijd wel white spots te vinden, maar daar hebben alle klanten dan last van behalve als er 1 uniek onderdeel is waar alleen jij gebruik van maakt, een mobiel toestel.

De vragen van de klantenservice lijken standaard, maar daar zit echt wel een gedachte achter. De oplosrichting kan worden gevonden door bepaalde zaken uit te filteren. Door de simkaart in een ander toestel te stoppen kun je zien of het dan wel beter gaat, en dat is ook wel de verwachting. Een mobiel toestel is een high tech apparaat en staat onder invloed van zaken van buitenaf. Warm/ koud / nat / schokken etc. daarbij kunnen dingen kapot gaat. 

Dus als je een specifieke whitespot plek hebt waar je in de openbare ruimte geen verbinding hebt, dan is het logisch dat er naar dekking gekeken kan worden. Die spots kun je melden via deze pagina. 

Als je dit probleem “overal” hebt, dan is je toestel verdacht en zou een ander toestel de oplossing zijn.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
eric schreef:

Hoi ​@Theodam,

Welkom op dit forum. AL die hoofdletters is echt niet nodig hier hoor. Je schrijft dat je al jaren gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte ervaart. Is dat dan in niet opebare ruimtes, bijvoorbeeld thuis wel goed?

Dag Eric, dank voor jouw snelle reply. Tja, die hoofdletters geven mijn inmiddels zeer grote frustratie wel goed weer. Dat moet voor mij dus wel even. Als ik iemand beledig, spijt me dat. Ik kan me dat echter niet voorstellen. En hou het staande.

Odido heeft 7 miljoen klanten die allemaal van dezelfde 5000 masten gebruik maken. Er zijn in mobiele netwerken altijd wel white spots te vinden, maar daar hebben alle klanten dan last van behalve als er 1 uniek onderdeel is waar alleen jij gebruik van maakt, een mobiel toestel.

Ja, ik snap dat je dat zegt. Het helpt mij alleen niet verder. Het probleem bestaat. Als gezegd: ook geconstateerd in de winkel van Odido in de Beethovenstraat.

De vragen van de klantenservice lijken standaard, maar daar zit echt wel een gedachte achter. De oplosrichting kan worden gevonden door bepaalde zaken uit te filteren. Door de simkaart in een ander toestel te stoppen kun je zien of het dan wel beter gaat, en dat is ook wel de verwachting. Een mobiel toestel is een high tech apparaat en staat onder invloed van zaken van buitenaf. Warm/ koud / nat / schokken etc. daarbij kunnen dingen kapot gaat. 

Er zal vast een geachte achter zitten. Alleen: ik ben geinteresseerd in probleemoplossing. Het lijkt me toch ook een logische gedahcte dat als je hetzelfde al meer dan eens hebt geprobeerd, dat je dan een andere mogelijkheid probeert te zoeken. Vind je niet?

Dus als je een specifieke whitespot plek hebt waar je in de openbare ruimte geen verbinding hebt, dan is het logisch dat er naar dekking gekeken kan worden. Die spots kun je melden via deze pagina. 

Eric, dĂĄt is nu precies het probleem: er is geen specifieke spot. Het probleem doet zich onregelmatig, onvoorspelbaar voor op allerlei plekken. 

Als je dit probleem “overal” hebt, dan is je toestel verdacht en zou een ander toestel de oplossing zijn.

Ja, dat zou ik dus ook denken. Ben ik met je eens. Is een logische en ik denk ook DE logische conclusie. Odido ziet dat kennelijk anders. Het probleem blijft bestaan. Iedere keer als ik er oer begin krijg ik dezelfde vragen en probeersels. Het ligt altijd aan van alles en iedereen. maar niuet aan het toestel en ook niet aan Odido. Niet in de winkel! Daar zijn ze echt heel erg behulpzaam, ze kunnen alleen niet zoveel helaas. Nu zijn we bijna drie jaar verder (ik kocht telefoon en abonnement op 22-11-2022) en het is nog steeds hetzelfde.

Dat is knap frustrerend.

 

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 8 april 2025

Ik weet niet wat voor merk/type toestel je nu gebruikt maar ik zou toch een nieuw toestel nemen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
eric schreef:

Ik weet niet wat voor merk/type toestel je nu gebruikt maar ik zou toch een nieuw toestel nemen.

Ha Eric,

Werkelijk? Dus, omdat Odido mij een product levert dat niet goed functioneert én mijn klacht al 2,5 jaar niet behoorlijk oppakt met een oplossingsgerichte insteek, moet ik nu geld gaan uitgeven voor een nieuwe telefoon? Is dat niet de omgekeerde wereld?

Ik heb een iphone 14Pro, gekocht bij Odido (nov 2022) met een SimOnly abonnement bij Odido.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 9 april 2025

Ik ga niet over jouw geld maar denk in oplossingen. Als je telefoon slechte dekking heeft dan is het eerste wat je doet een sim/toestel swap, zoals in het script van de 1e lijns, om je toestel uit te sluiten.

Een mobiel toestel is ook maar een apparaat.  Door invloeden van buitenaf kan dat defecten gaan vertonen. Misschien is er iets met de interne antennes mis geraakt.

Ik weet dat jij vasthoud dat je dat niet wil/kan proberen maar als je wel bereikbaar wilt zijn zul je ook moeten meebewegen. Dan helpt het niet altijd hetzelfde antwoord klaar te hebben staan als een volgende medewerker je hetzelfde goede idee aandraagt.  Op dit forum praat je met andere klanten en er zijn ook moderators.  Maar verwacht dezelfde scripts, het is ook zo logisch om hier een ander toestel te proberen!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 april 2025

Dag Eric,

Dank weer voor jouw reactie. EĂ©n misverstand: ik heb nog geen enkel goed idee gehoord van een medewerker om het probleem op te lossen. DAT is nu precies het probleem. 

Het is inderdaad erg logisch om een ander toestel te proberen. DAT is wat Odido moet leveren. Dit toestel kocht ik bij hen, de problemen deden zich direct voor (nov 2022). Sindsdien ben ik continue met hen meegegaan in gebruik (herhalen) van de standaardscripts. Dat heeft echter in 2,5 jaar niets opgeleverd.

Dan is het toch ook logisch dat je wat anders probeert, denk je ook niet? En dat gebeurt niet. We gaan weer de standaardscripts in, zonder het probleem aan te pakken. Wat, zoals je terecht zegt, zo logisch op te lossen valt.

Natuurlijk kan ik een nieuw toestel  kopen. Dat is echter niet het probleem dat ik hier meld. Dat is (1) dat Odido niets doet om het probleem op te lossen en dat vind ik kwalijk. Dit loopt vanaf november 2022. En, (2) dat de clientservice aan de telefoon gewoon bot is. En, (3) dat Odido mij een niet-conform product heeft geleverd, waardoor ik conform het Burgerlijk Wetboek het koopcontract kan ontbinden. Die weg wil ik niet op gaan; is voor niemand leuk. Ik wil wel graag dat Odido dit probleem oplost met de logische aanpak die jij suggereert. 

Mij valt op hoe jij in al jouw reacties Odido steunt, mij direct of indirect aanvalt. Ook in deze email van jou verwijt je me dat ik goede oplossingen, aangedragen door medewerkers Odido, niet zou willen volgen. Niet alleen een incorrecte weergave van de feiten want er zijn geen goede oplossingen aangedragen (was dat maar zo). Het is ook te gemakkelijk.

Dus Eric, als je nog eens echt in wil gaan op wat de casus is en met oplossingen of een aanpak wil komen waarmee ik medewerkers van Odido kan bewegen om na te gaan denken over het "aandragen van goede oplossingen", dan graag. Als je dat niet kan en alleen maar allerlei suggereert ten faveure van Odido, afleidend van het feitelijke probleem (dat Odido gewoon niets doet om het probleem echt aan te pakken), laat het dan. Ik schiet echt niets op met die suggestieve mails zonder oplossingen of aanpakmogelijkheden voor het probleem dat ik meld.

 

groet


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 9 april 2025

Tja, one way or the other, ik zeg al vanaf mijn eerste bijdrage, probeer een ander toestel. Maar je kan ook je oude telefoon opsturen ter reparatie.  Daar staat hier het proces voor.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 april 2025

Tja, one way or another, ik zeg het vanaf mijn eerste bijdrage: dat lost mijn probleem niet op; is al eerder gedaan. En, wie kan zijn telefoon heden ten dage nog 2-3 weken missen? In mijn geval helemaal, omdat dit al 2,5 jaar speelt! Te gemakkelijk, Eric.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 9 april 2025

Ok, als dat ook niet kan dan heb ik verder geen ideeen meer. Sorry.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 april 2025

Beste Eric, jouw ideeen komen er op neer dat ik OF het protocol van Odido moet volgen, ondanks dat dit bewezen heeft geen oplossing te realiseren want al gedaan en zonder effect OF de schade op me neem en een nieuw toestel koop en Odido verder niets hoeft te doen. Daar heb ik idd helaas weinig aan. Dat is, immers, precies waar mijn klacht over gaat. Daar heb je geen ideeen voor geleverd. Sorry.


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 397 reacties
  • 9 april 2025

maar is nu je telefoon al ter reparatie aangeboden? Als alles naar de telefoon wijst, dan moet je de leverancier ervan de kans geven dit te repareren. Dit oet in alle redelijkheid plaats kunnen vinden, wat redelijk is, is wettelijk natuurlijk niet beschreven maar een paar weken lijkt me redelijk. Voor dat soort gevallen heb ik een oude reserve telefoon in de la liggen. Ik heb immers (ook?) geen afspraken over vervangende toestellen of korte reparatie tijd in mijn contract staan.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 april 2025

Ha Emilie,

Ja, dat ben ik met je eens: je moet de leverancier kans geven te repareren. Dat heb ik idd al gedaan de afgelopen meer dan twee jaar. Goed plan zo een reserve telefoon. Heb ik helaas niet.

Dank je


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Theo, allereerst leuk om te lezen dat je al jaren bij ons bent! Niet fijn dat je soms geen verbinding hebt in openbare ruimtes. Ik snap volkomen dat je andere oplossingen wil uitproberen en daar help ik je graag bij. Uiteraard moeten eerst de standaard stappen (altijd) opnieuw gevolgd worden, want je weet maar nooit. Daarnaast zijn er uiteraard meer opties die we kunnen proberen. Heb je inmiddels wel een melding gemaakt via onze dekkingskaart? Zo niet, doe dat dan direct. Voer je adres in > Klik op Meld een probleem > Meld een probleem op deze locatie. Je melding komt dan binnen bij onze netwerkspecialisten en zij zullen het vervolgens onderzoeken en oplossen. Een kruistest is een belangrijke test, omdat we dan e.e.a. uit kunnen stellen en we precies weten of het aan de simkaart of aan het toestel ligt. Heb je een familielid of vriend(in) in de buurt wiens telefoon je hiervoor kan gebruiken? Dan weten we direct meer over wat we nog meer kunnen onderzoeken. Een derde mogelijkheid is dat je een verouderde simkaart hebt. Deze kunnen we gemakkelijk vervangen. Deze kan je via Mijn Odido bestellen of in 1 van onze Shops

Zet daarnaast ook je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag naar eerdere contactmomenten, wat er al is besproken en of er wellicht al iets loopt bij mijn collega's van de technische afdeling. Ook kan ik dan zien of je simkaart verouderd is. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag met je mee. Laat het me ook zeker weten of het is gelukt met de melding via de dekkingskaart. Dit wordt dan direct doorgezet en dan houd ik de status graat voor je in de gaten! đŸ˜Š


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen