Skip to main content

Buitenlandse fysieke sim icm nle-sim

• 31 januari 2025
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Ik heb een nl iphone15 met Odido e-sim. Ik wil een buitenlandse e-sim plaatsen voorgesprekken en data binnen het betreffende land. Iemand met ervaring?

dank

Uitgelichte reactie

31 januari 2025

Hoi,

ben geen operator maar kan je wel info geven. De iPhone 15 heet de mogelijkheid om 2 esims te plaatsen. Je kunt of 2 esims of 2 nano simkaarten plaatsen. Dus antwoord op je vraag ja dat kan. Ik heb hetzelfde op mijn Samsung werkt prima. 

Gr en succes Mark

2 reacties

• is een King Poster
  • 27 reacties
  • 31 januari 2025

Hoi,

ben geen operator maar kan je wel info geven. De iPhone 15 heet de mogelijkheid om 2 esims te plaatsen. Je kunt of 2 esims of 2 nano simkaarten plaatsen. Dus antwoord op je vraag ja dat kan. Ik heb hetzelfde op mijn Samsung werkt prima. 

Gr en succes Mark

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 februari 2025

Dank je wel Mark voor je reactie. Precies om die mogelijkheid heb ik een iPhone 15 gekocht. Je kunt één (dus géén 2) fisieke sim combineren met 1 of 2 e-sims. Daarover kan ik veel literatuur vinden. De meeste gebruikers van deze combinatie gebruiken dan een fisieke sim of een e-sim voor telefoon diensten in Nederland en een  (buitenlandse) e-sim in het buitenland voor het dataverkeer. Dat voorkomt hoge datakosten, maar eigenlijk zijn die e-sims onevenredig duur,

Daarom heb ik ervoor gekozen om een Hondurese simkaart an te schaffen en te gebruiken voor telefoon en dataverkeer. De Nederlandse e-sim gebruik ik voor telefoonverkeer vanuit NL. naar Hoduras. Ik hoef dan niet iedereen te informeren dat ik een ander nummer heb.Telefoonverkeer naar Nederland doe ik via whatsapp.

tot nog toe werkt het goed, maar ik vraag me af of sommige instellingen wel goed zijn of beter kunnen.

Zo heet de Nederlandse e-sim nog steeds “primair” in het mobiel netwerk, hij wordt ODIDO.NL genoemd maarde netwerkselectie is automatisch CLARO HONDURAS; is dit correct en waarom? Ik heb dataroamong uitgezet.

Voor de Hondurese sim is de netwerk selectie CLARO HONDURAS. Het eigen nummer is leeg gelaten, hetgeen kennelijk niet bezwarend is, of is het beter dit toch in te vullen? Dataroaming is uitgeschakeld.

Ik ben benieuwd of andere forumleden hierin ervaring hebben, verbeterpunten zien, of de kosten van communicatie vanuit het buitenland met Nederland anders hebben aangepakt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen