Hallo iedereen Ik heb sinds kort een nieuwe Lightphone II (internationale editie). Ik heb geprobeerd mijn vriendin te bellen, die dezelfde mobiele provider heeft en vermoedelijk hetzelfde netwerk gebruikt, maar het mocht niet baten. Het gesprek komt wel door, maar als ik opneem, is er geen geluid/audio van beide partijen. Elkaar berichten sturen is wel mogelijk.
Ik heb ook geprobeerd een vriend te bellen en dat werkte prima. Hij gebruikt een iPhone met een ander netwerk. Ook het bellen van mijn zoon, hij heeft een simyo/kpn kaart werkt prima. , terwijl mijn vriend een Samsung Galaxy S8 gebruikt. Heeft iemand anders dezelfde problemen ervaren?
Ik heb verschillende keren geprobeerd opnieuw op te starten. Mijn andere duo-sim kaart geprobeerd. Contact gehad met de odido service maar hier werd aangegeven dat ik een nieuwe sim kaart moet proberen. Ik ga er één aanvragen maar heb niet het gevoel dat dit iets gaat uithalen.
Op het Lightphone (reddit forum) is dit probleem bekend. Hier wordt aangegeven dat het iets met VOIP service te maken heeft en dat je odido moet vragen dit vanaf hun kan bij jou uit te zetten. Ik heb gevraagd dit te doen, service medewerker gaf aan dat hij hier naar ging kijken en liet mij mijn tel hierna herstarten om het opnieuw te proberen, geef effect.
I've found a solution together with T-Mobile technical support. You can call up customer support and ask them to disable VOIP over 4G (VoLTE), you might need tech support if they cannot do that directly, but they're pretty fast. That solved the problem for me.
This worked for me as well. My provider's (Delta) customer service at first didn't know they could switch it off (the lady thought she could only turn off all of 4g), but she then realised there was a new option to turn off just VoLTE/VoWIFI. It worked immediately for me. Very happy with this, thanks for the solution!!