Skip to main content
Beantwoord

112 niet bereikbaar in Frankrijk: hoe ervoor te zorgen dat 112 wél bereikbaar is?


  • is een Master Poster
  • 21 reacties

In Frankrijk kon ik 112 niet bereiken als ik bel met mijn T-Mobile mobiele telefoon.

Voor in de toekomst zou ik graag willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel de nooddiensten kan bereiken.

Heeft iemand een idee of er instellingen zijn die ervoor zorgen dat de nooddienst niet bereikbaar is? En interessanter: hoe zorg ik ervoor dat ik 112 wél kan bereiken?

Ik toetste overigens ‘112’ in, zonder landnummer dus.

 

 

Beste antwoord door eric

112 wordt door, met Europees uitgevoerde software, herkend als noodnummer. Alle Europese netwerken behandelen dat verkeer als dusdanig. Dit betekent dat elke telefoon, zelfs zonder dekking van een preferent netwerk op elk netwerk waar het dekking kan krijgen, dus zelfs waar T-mobile geen roaming overeenkomst mee heeft, een 112 gesprek mee kan opzetten. Elke Europees netwerk moet dit ook toestaan en het gesprek met de lokale vereisten, b.v. locatie gegevens, doorzetten naar de lokale hulpdiensten.

Wat hoorde/zag jij toen je belde?

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

7 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 16 juni 2022

Goedemorgen @cybork Welkom in de Community.

Hopelijke ben je niet in de problemen gekomen? 
Weet je nog bij welke provider je was verbonden in Frankrijk

Volgens Rijksoverheid Zou het nummer in heel Europa bereikbaar moeten zijn. 
Kon je andere nummers wel bellen? Heb je het ook met een andere telefoon geprobeerd?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 juni 2022

Hopelijke ben je niet in de problemen gekomen? 

>>jawel, maar laat ik daar verder niet over uitweiden.

 

Weet je nog bij welke provider je was verbonden in Frankrijk

>>nee, geen idee.

 

Volgens Rijksoverheid Zou het nummer in heel Europa bereikbaar moeten zijn. 

>>in de praktijk lijkt het erop dat T-Mobile telefoons worden geblokkeerd. Of i.i.g. de mijne.

 

Kon je andere nummers wel bellen? Heb je het ook met een andere telefoon geprobeerd?
>>ja andere nummers in zowel Nederland als Frankrijk kon ik wel bellen. Dat waren overigens allemaal niet-noodnummers.

>>een Francaise had uiteindelijk 112 voor mij gebeld, met haar eigen telefoon (een andere dan de mijne).


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • Antwoord
  • 16 juni 2022

112 wordt door, met Europees uitgevoerde software, herkend als noodnummer. Alle Europese netwerken behandelen dat verkeer als dusdanig. Dit betekent dat elke telefoon, zelfs zonder dekking van een preferent netwerk op elk netwerk waar het dekking kan krijgen, dus zelfs waar T-mobile geen roaming overeenkomst mee heeft, een 112 gesprek mee kan opzetten. Elke Europees netwerk moet dit ook toestaan en het gesprek met de lokale vereisten, b.v. locatie gegevens, doorzetten naar de lokale hulpdiensten.

Wat hoorde/zag jij toen je belde?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 juni 2022

Wat hoorde/zag jij toen je belde?

>>als ik het me goed herinner gaat 1 x ‘de telefoon over’, en daarna wordt de verbinding afgesloten. Ik kan over enkele weken weer eens prototypen en noteren wat er precies gebeurt, want dan ben ik weer daar. Het is dus ook op verschillende geografische locaties in Frankrijk (niet enkel op grensgebied met een land of iets dergelijks) en al geruime tijd zo (eerste keer dat ik dit merkte was jaren geleden). Ik heb daarover eerder melding gemaakt bij T-Mobile overigens, maar het probleem is er nog steeds.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9016 reacties
  • 16 juni 2022

Tja, het is eigenlijk een probleem van/met dat lokale netwerk. Als je toch gaat proberen, selecteer dan eens handmatig een ander netwerk. Dan weet T-Mobile wie ze moeten hebben.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 juni 2022

Thanks. Will do.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 10 augustus 2022
cybork schreef:

Thanks. Will do.

2 weken geleden uitgeprobeerd en warempel kreeg ik 112 aan de lijn, Het probleem komt dus niet meer voor. Ik zag overigens dat (in ieder geval deze keer) T-Mobile het netwerk was.

 

Mogelijk dat de vorige keren meespeelde dat ik op een ander netwerk zat of iets dergelijks.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen