Skip to main content
informatie

Help! Ik heb geen netwerk meer op mijn telefoon

Help! Ik heb geen netwerk meer op mijn telefoon
Toon eerste reactie

76 reacties

orangejuice
  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 28 februari 2024

Ik overweeg over te stappen naar Delta mobiel, omdat ik al thuis een Delta glasvezel verbinding heb kan voor €10 p/m 10GB data en onbeperkt bellen krijgen voor 2 jaar, een mooie aanbieding.

 

Nu heb ik al geconstateerd via jullie dekkingskaart dat mijn woonplaats (Giethoorn) mooi grijs kleurt, terwijl daaromheen overal goede dekking lijkt te zijn. Om een en ander te testen heb ik een prepaid simkaart besteld en een paar dagen jullie netwerk getest voordat ik een abonnement van 2 jaar afsluit.

Ik heb de prepaid kaart in een iPhone 8 en 14 Pro Max gehad, echter is het bereik dramatisch slecht, binnen (nieuwbouwwoning) en buitenshuis 1 streepje en welgeteld 1MBp/s 4G datasnelheid (buiten). 

Nu is Giethoorn geen grote stad en heeft het wellicht weinig prioriteit, echter anno 2024 verwacht ik in een land als Nederland ondertussen wel een volledige 4G/5G dekking. 

Is de lage dekkingsgraad bekend, zijn er wellicht plannen om dit te verbeteren in de nabije toekomst?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @orangejuice, ik heb direct met je meegekeken en volgens de dekkingskaart zou je in Giethoorn een goede dekking moeten hebben. Je echte bereik kan soms verschillen van deze kaart. Dit kan komen door obstakels in je omgeving, de ruimte waar je je in bevindt of het type toestel.

Maak via de dekkingskaart zeker even een melding via Meld een probleem. Beschrijf in het kort wat er speelt en dan komt je melding direct bij onze netwerkspecialisten uit. Zij zullen dit dan voor je onderzoeken. Ik hoop dat ze je snel meer duidelijkheid over kunnen geven!


orangejuice
  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
  • 29 februari 2024
Marciano van Odido schreef:

Hi @orangejuice, ik heb direct met je meegekeken en volgens de dekkingskaart zou je in Giethoorn een goede dekking moeten hebben. Je echte bereik kan soms verschillen van deze kaart. Dit kan komen door obstakels in je omgeving, de ruimte waar je je in bevindt of het type toestel.

Maak via de dekkingskaart zeker even een melding via Meld een probleem. Beschrijf in het kort wat er speelt en dan komt je melding direct bij onze netwerkspecialisten uit. Zij zullen dit dan voor je onderzoeken. Ik hoop dat ze je snel meer duidelijkheid over kunnen geven!

 

Hoi Marciano,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de simkaart in een Android telefoon gehad, een iPhone 8 en een iPhone 14 Pro Max. Zowel binnen, buiten, in de straat is het bereik gewoon slecht.

Ik heb de ‘Meld een probleem’ knop ook geprobeerd, echter lijkt het erop dat die pagina op slot is gezet, dit is ook de melden die vervolgens wordt weergegeven.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @orangejuice, geen dank! Dat de pagina op slot zit, heeft waarschijnlijk te maken met je Mijn Odido-account. Werkt deze verder wel in de Mijn Odido app of via de browser? Zet anders even je 06-nummer in je profiel, dan kijk ik met je mee!


  • 3 reacties
  • 20 september 2024

Hey, 

Ik heb terwijl ik in Hawaii ben een internet bundel gekocht (die trouwens 2x is afgeschreven, wat ook nog opgelost moet worden), maar heb praktisch geen internet. Sporadisch kan ik iets opzoeken, maar ook dan duurt het zo 2 minuten voordat een pagina is geladen. Natuurlijk lijkt mij dit niet de bedoeling als je zon bundel koopt. Ik heb alle stappen doorlopen van de chatbot, (blokkades, facturen checken op betalingsachterstand, handmatig netwerk kiezen wat niet lukte), maar niets heeft geholpen. Omdat ik met een groot tijdverschil zit lukt het me vaak niet om te bellen, en dit is enorm duur. Ik hoop dus dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Klantnummer 1.21812306

Naam Lucas de Hoop 

Telefoon: Xiaomi K20 pro/ mi 9T pro

Vriendelijke groet,

Lucas 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8985 reacties
  • 20 september 2024

Hoi @lucasdh124 ,

Netwerken in het buitenland zijn niet te vergelijken met netwerken in Nederland.

1) heb je gekeken of de USA bundel geactiveerd is?

2) zoek eens handmatig naar andere netwerken en kies dan een andere.


  • 3 reacties
  • 22 september 2024

Hey @eric ,

1) ik weet zeker dat ie geactiveerd is.

2) zoals ik ook bij mijn vraag had neergezet heb ik dat geprobeerd. Dit geeft een foutmelding dat er geen beschikbaar zijn.

Ik zag dat Odido zelf op deze community reageert, daar hoopte ik eigenlijk op, zodat ik ze kan contacteren zonder midden in de nacht te hoeven bellen. Maar wel bedankt voor je hulp.

Groetjes, lucas


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 292 reacties
  • 24 september 2024

Hi @lucasdh124, bedankt voor het delen van alle informatie! Supergaaf dat je op Hawaii bent! Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat wij jouw bundel inderdaad geactiveerd hebben en dat je deze ook hebt kunnen gebruiken. Wel zie ik dat we deze inderdaad twee keer in jouw overzicht met extra kosten vermelden, excuses hiervoor! Zou je dit in de gaten willen houden op de volgende factuur? Mochten de dubbele kosten hierop verschijnen, dan vergoed ik deze uiteraard voor je. Is de gebruikservaring van je mobiele internet op het eiland inmiddels verbeterd? In veel gevallen helpt het om soms te switchen van netwerk. Het kan namelijk zo zijn dat het ene netwerk beter bereik heeft op de ene plek en het andere netwerk weer beter op een andere plek. Mocht je nog vragen hebben voor nu, laat het ons dan gerust weten. Een heel fijn verblijf toegewenst! 🏝


  • 3 reacties
  • 25 september 2024

Hey @Sam van Odido ,

Bedankt voor je reactie.

De tijd dat ik in Hawaï was is het niet verbeterd (15 dagen). Sites opzoeken ging eigenlijk niet, appjes versturen lukte soms. Het zoeken naar andere netwerken gaf een foutmelding. Hier heb ik helaas geen screenshot van genomen. In iedergeval heb ik het overleefd zonder internet.

In mijn account staat wel op alle plekken vermeld dat ik 30 euro (2*15) extra data kosten heb op mijn volgende factuur. Of moet ik even afwachten tot het daadwerkelijk is afgeschreven?

 

Vriendelijke groeten,

Lucas


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @lucasdh124, ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad in Hawaii, klinkt alleen al heel erg goed! Wacht de factuur nog eventjes af. Zodra je de factuur hebt, kunnen wij 'm ook inzien en dan vergoeden we de extra kosten direct voor je! 😄


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 februari 2025

Hello, ik zit momenteel al een paar dagen in Amerika en kan niet bellen, gebeld worden of internetten. Ik heb geen blokkades en alles al geprobeerd wat jullie hier aangeven maar niks werkt. Kan iemand mij verder helpen? Groetjes


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Suusje18, van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je momenteel in Amerika zit! Wel zo fijn als je kunt bellen en internetten, laten we samen naar een oplossing kijken. Heb je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.  

Lukt het wel om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Zo niet, kun je dan je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel?  Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 februari 2025

Ik ben voor een aantal maanden in Washington DC en heb daarom een VS nummer aangeschaft. Hierbij heb ik ook ben nieuwe telefoon aangeschaft. Nu heb ik echter met mijn Nederlandse nummer als secondary SIM geen ontvangst meer.

Gisteren heb ik geprobeerd om er een eSIM van te maken en toen werkte het eventjes, en ontving ik achterstallige SMSjes.

Inmiddels staat er weer afwisselend "emergency calls only" of "no service" en kan ik niet bellen, gebeld worden, of SMS ontvangen. Als ik probeer te bellen staat er "Your phone's not registered on a network so you can only make emergency calls" 

Wat ik heb geprobeerd:

- Meermaals telefoon opnieuw opstarten

- Flight mode togglen

- NL SIM als primary instellen 

- US SIM uitzetten

- Een kilometer verderop kijken of ik daar ontvangst heb

- De oude SIM in de telefoon stoppen

- De oude SIM in de oude telefoon stoppen

- In de app kijken of hij geblokkeerd is (is hij niet)

- Kijken of er een blokkade aanstaat (staat er niet)

 

Het betreft het nummer eindigend in 13. Mijn VS nummer staat geen internationaal bellen toe, dus ik kan de klantenservice niet bellen. De chatbot weigert me te laten chatten met een medewerker. 

Wat kan ik doen? 

 

- Alex

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8985 reacties
  • 23 februari 2025

Wat in iedergeval geen zin heeft is om de oude fysieke sim te proberen.  Met het aanvragen van een (e)sim zal de oude sim nooit meer kunnen werken.  Die kun je weggooien. 

Je kunt wel met de esim aan handmatig zoeken naar netwerken, welke zie je dan? Wat gebeurt er als je dan een netwerk kiest?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 februari 2025

Ah gelukkig, na je edit kan ik meer met je reactie.

Handmatig zoeken naar netwerken en T-Mobile selecteren lijkt het opgelost te hebben, bedankt! 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8985 reacties
  • 23 februari 2025

Graag gedaan!


Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 292 reacties
  • 24 februari 2025

Fijn om te lezen dat Superuser Eric je heeft kunnen helpen, ​@svkatwijk! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je altijd je eigen topic aan kunt maken. Mijn collega's en ik komen zo snel mogelijk bij je.


  • Debutant
  • 16 reacties
  • 22 maart 2025

Hallo,

Ik heb al aantal dagen geen internetverbinding op mijn mobiel. Ik heb wel internet te goed, heb ook gewoon bereik met bellen. Heb de simkaart ook geprobeert met andere mobiel maar die kreeg ook geen internetverbinding.

Wat kan het probleem zijn?

Groet.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8985 reacties
  • 22 maart 2025

Hoe weet je dat er nog internet in je bundel zit? Heb je dat in de Odido app gezien?


  • Debutant
  • 16 reacties
  • 22 maart 2025

Kan ik zien op mijn Odido account. Had ook net nieuwe bundel geactiveerd 2 dagen voordat ik geen internetverbinding meer had. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@McCORMICK wel zo fijn als je internet het doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt. Zo niet, dan kijk ik graag met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee!


  • Debutant
  • 16 reacties
  • 24 maart 2025

Heb u een prive bericht gestuurd ​@Pharwin van Odido 


  • Debutant
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Goede middag ​@Pharwin van Odido 

De software van de telefoon is up to date, heb de netwerk gerest maar geeft geen verbetering.

Groet. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@McCORMICK dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! In je account zie ik dat het om een Prepaid-aansluiting gaat, kan dat kloppen? Ik zie in je account dat je nog wel beschikt over voldoende data. Ook zie ik op onze dekkingskaart geen bijzonderheden bij jou in de buurt, de dekking is goed. Ik zie in je eerdere bericht dat je ook je simkaart in een ander toestel had geplaatst en dat het ook niet werkt. In dat geval, ligt het vermoedelijk aan je simkaart. Ik kan kosteloos een nieuwe voor je bestellen, zodat je binnen 3 werkdagen de nieuwe simkaart bij je thuis kunt verwachten. Of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. Vergeet dan niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, zodat mijn collega's gelijk kunnen verifiëren dat jij de juiste persoon bent en je verzoek in behandeling kunnen nemen!

Kun je mij laten weten waar je voorkeur naar uit gaat? Ik hoor het graag van je! 


  • Debutant
  • 16 reacties
  • 26 maart 2025

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido  je mag mij wel een nieuwe simkaart opsturen dat is voor mij iets makkelijker.

Bedankt voor de hulp

Met vriendelijke groet,

M. Kelder


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen