Je bent natuurlijk onwijs zuinig op jouw nieuwe pareltje, dus deze wil je dan ook laten verzekeren! Slimme zet! Maar wat als het onheil heeft plaatsgevonden en jouw toestel is defect?
Bij Odido kun je jouw nieuwe toestel laten verzekeren. In dit topic geven we je meer uitleg over de mogelijkheden voor een toestelverzekering, wat je moet doen als je een claim wilt indienen en andere contactinformatie.
Over de Chubb Toestelverzekering
Naast de fabrieksgarantie van 24 maanden die op alle door Odido Nederland geleverde toestellen geldt, zijn er 3 soorten verzekeringen van Chubb:
► Verzekering Standaard
► Verzekering Uitgebreid
► Verzekering Zakelijk
Wat is het verschil tussen deze verzekeringen?
In het overzicht hieronder vind je de verschillen. Zo kun je zelf bepalen welke dekking het beste bij jouw wensen past:
Alle informatie rondom een verzekering voor een zakelijke aansluiting vind je hier.
Ik wil een nieuw contract of mijn contract verlengen met daarbij een toestelverzekering. Hoe werkt dat?
Is het tijd voor een nieuw toestel en wil je een nieuw contract of je contract verlengen en daarbij je nieuwe toestel verzekeren? Dat kan!
Als je bij Odido een nieuw toestel aanschaft (via de Online Shop, telefonisch of via één van de Odido Shops), dan kun je direct bij de bestelling van je nieuwe telefoon aangeven dat je deze wilt verzekeren. In de Online Shop zie je de van toepassing zijnde verzekeringen in het productoverzicht staan en kun je dus direct toevoegen aan je winkelmandje. In de Odido Shop en telefonisch zullen de medewerkers je informeren over de verschillende verzekeringen en prijzen en, indien gewenst, direct aan je nieuwe contract toevoegen.
Als je je nieuwe toestel al hebt, kun je tot 14 dagen na ontvangst een verzekering aanvragen in de Odido Shop.
Ik ben vergeten te kiezen voor een verzekering. Kan dit alsnog?
Ja, dat kan. Maar tot maximaal 14 dagen na ontvangst van je toestel. Ga in dit geval naar één van de Odido Shops om alsnog een Chubb Toestelverzekering af te sluiten.
Kan ik mijn bestaande ACE Toestelverzekering omzetten naar een Chubb Toestelverzekering?
Het is niet mogelijk om een bestaande ACE Toestelverzekering om te zetten naar een verzekering van Chubb.
Aanspraak maken op de verzekering
Er gelden een aantal belangrijke stappen voordat je aanspraak kunt maken op de verzekering. Hieronder leggen we dit uit.
Mijn toestel is gestolen of verloren! Wat moet ik doen?
► Blokkeer je simkaart meteen op MIjn Odido, of bel hiervoor met Odido (06 2400 1200).
► Doe binnen 48 uur aangifte via politie.nl/aangifte.
► Informeer je verzekeraar over de diefstal, hieronder lees je op welke manier je contact kunt opnemen met jouw verzekeraar:
- vanaf 13 maart 2017? Dan ben je verzekerd bij Chubb. Bel naar +31 (0) 0348 46 28 45 (buitenland: +31348462845) voor het indienen van de claim. Je kunt dit ook doen via t-mobile.chubbverzekering.nl.
- Tussen 14 januari 2013 en 13 maart 2017? Dan ben je verzekerd bij ACE. Bel naar 0348-462813 (buitenland: +31348462813) voor het indienen van de claim. Je kunt ook contact opnemen via https:// t-mobile.chubbverzekering.nl.
- vóór 14 januari 2013? Dan ben je verzekerd bij ProAssist. Bel naar 0344-636326 (buitenland: +31344636326) voor het indienen van de claim;
► De verzekeringsmaatschappij zal je informeren over het vervolg.
Mijn toestel is defect, wat moet ik doen?
► Als je binnen 8 dagen na levering merkt dat je toestel defect is, neem dan contact op met Odido Klantenservice op telefoonnummer 06-24001200. Je ontvangt dan binnen enkele dagen een nieuw toestel. In de tussentijd ontvang je géén leentoestel.
Belangrijk: de schade mag niet zijn ontstaan door gebruikersschade!
► Is je toestel op een andere manier defect geraakt? Neem dan in ieder geval direct contact op met de verzekeringsmaatschappij; zie de telefoonnummers onder de 2 vragen hierboven of via de website: https://t-mobile.chubbverzekering.nl/login
De verzekeringsmaatschappij zal je verder informeren.
Meer informatie over de verzekeringen vind je op de Odido website. Hier vind je nog een uitleg over de verschillende verzekeringen en de wijzigingen van de assurantiebelasting. Misschien was je op zoek naar informatie over garantie en reparatie. In dit geval vind je meer informatie in het topic 'Uitleg over de garantie en reparatie van je toestel.'