Waarom is deze website niet toegankelijk vanuit het buitenland?
De foutmelding is: “403 Forbidden / Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2”
Er zijn genoeg scenario's waarin dit nuttig danwel belangrijk is, maar belangrijker: er zijn maar heel weinig scenario's waarin het gerechtvaardigd is, om klanten de toegang tot hun gegevens en instellingen te ontzeggen omdat ze net buiten de landsgrenzen zijn.
Maar laat ik een voorbeeld noemen: je woont in Frankrijk, gaat verhuizen naar Nederland, hebt daarvoor internet aanvraagd, en dan komt Odido met de melding dat je je gegevens kan inzien (en andere zaken regelen) via Mijn Odido, maar daar mag je niet komen. Dat is pas mogelijk voor je, als je de eerstvolgende keer fysiek in Nederland bent.
Aangezien de melding niet iets klantvriendelijks is met uitleg “Helaas, om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om… etc, etc” maar een technische error, lijkt het logisch dat iemand bij het opzetten van die website een vinkje in Azure verkeerd heeft gezet. Kunnen jullie dat vinkje fixen, s.v.p?
Voor context, hier is een pagina die uitlegt hoe je op een dergelijk Azure systeem geo-fencing regels toepast, met een specifiek voorbeeld dat voordoet hoe je doet wat Odido gedaan lijkt te hebben (alleen het voorbeeld is voor de VS, waar Odido NL heeft gebruikt als enige land wat toegang mag hebben):