Skip to main content

Regelmatig traag Wifi (5Ghz), reboot noodzakelijk

• 28 januari 2025
  • 85 reacties
  • 2171 Bekeken

Toon eerste reactie

85 reacties

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 april 2025

@Sven-Odido Zojuist wederom moeten herstarten, probleem blijft bestaan

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 24 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 

• Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 246 reacties
  • 24 april 2025
Sven-Odido schreef:
gberg2Opeinde schreef:

We hebben voor nu genoeg informatie en zijn bezig met de leverancier voor een oplossing. Voor nu kan je weer je eigen APs aansluiten als je wilt. 

@Sven-Odido Goed nieuws. Kan je al een tipje van de sluier oplichten en vertellen wat er aan de hand is. Wanneer komt deze storing voor? Want dan kunnen we andere gebruikers hier vertellen dat deze specifieke storing bekend en in behandeling is.

• Debutant
  • 17 reacties
  • 24 april 2025

Het zou zeer prettig zijn als we inderdaad een beetje meer achtergrond informatie krijgen van hoe en wat. Ikzelf ervaar dit probleem ook. Vooral als ik een game download met mijn SteamDeck (5GHZ losse SSID naam) achter de rug is dan is het WIFi netwerk niet meer vooruit te branden via de K&K modem/router. Op alle WIFI apparaten op dit modem wordt de verbinding erg traag en redelijk onbruikbaar, terwijl de wired verbinding via dit modem wel goed blijft doen. Enige manier om het tijdelijk op te lossen is het modem rebooten en dat is het weer goed, totdat er weer een verkeersflow is geweest en het Modem weer via WIFI helemaal in kakt. Dit probleem zit er trouwens er al maanden in en op Tweakers Community staat het ook vol van deze klachten. Ik vindt het best slecht dat maanden na release van deze dienst dit probleem nog steeds niet is opgelost. aangezien het best wel een issue is dat je K&K verbinding vrij onbruikbaar maakt tot je dat ding weer van het Stroom afhaalt. 

• Auteur
  • 246 reacties
  • 24 april 2025

@Wesley1220 Daarom heb ik hier op het Odido forum dit topic aangemaakt. Het heeft weinig zin om op tweakers hierover te mopperen.

Ik ben blij dat Odido dit eindelijk met Zyxel op pakt. Er is een 2TB limiet maar daar zit je waarschijnlijk niet aan. Er lijkt iets fout in de Wifi functionaliteit op het modem. Maar dat horen we inderdaad graag van Odido ​@Sven-Odido 

• Auteur
  • 246 reacties
  • 28 april 2025
walter.v.l schreef:
walter.v.l schreef:

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment is uptime van het modem 7d 14u. Nog geen terugval in wifi gehad, dus prima!

Maar ik zie nu ook dat ik een b11 firmware heb gekregen. Dus wellicht heeft het eea geholpen.

Wanneer is die firmware bij mij geinstalleerd?

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment uptime van 13d, 8 uur en nog steeds geen terugval gezien (was min elke week).

Mijn setup:

• Modem + 2 Odido wifi punten welke bedraad zijn aangesloten.
  • Mesh staat aan.
  • Wel de Wifi kanalen vastgezet (2.4: kanaal 6, 5Ghz:40).
  • Eigen SSID

Voor de anderen: Firmware b11 is geen wondermiddel, andere gebruikers melden nog steeds problemen met deze firmware zoals ​@gberg2Opeinde 

Weer een week verder en nog steeds geen terugval gezien, dus ondertussen bijna 3 weken....

Wel heeft er iets of iemand mijn router opnieuw opgestart na 17 dagen. Uptime is 2 dagen terwijl de uptime van mijn wifipunten op 19 dagen staat (ik herstart altijd alle apparaten tegelijkertijd via de app in geval van een snelheids issue).

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 5 mei 2025

Hoi,

Ik dacht de dans te ontspringen maar ook mijn nieuwe klik en klaar is vaak raar. Mijn laptop (kabel!) gaat soms tot over 800 mbps, op de telefoon (wifi) kom ik wel tot 300. Maar soms keldert het. De laptop lijkt meer immuun, maar simpel audio streamertje (via kabel) en TV (ook kabel!) worden soms super langzaam, en ook alles op WiFi. Een simpele herstart lost alles weer op.

Daarbij komt ook dat de 5 GHZ wifi er soms uit knalt en dan even helemaal onvindbaar is.

Op zich een prachtig product, maar zo te lezen hebben erg veel mensen met dezelfde problemen, die niet liggen aan de 5G richting zendmast, maar aan iets in de router hardware of software. 

Het gaat iets beter nu een tijdklokje elke nacht de router even uitzet, maar ja, het moet toch normaal op te lossen zijn.

Hopelijk komt er eens een fatsoenlijke oplossing. Op zich prettig dat je het maandelijks kunt opzeggen, voor als het echt te gek gaat worden.

Groet,

David

• Auteur
  • 246 reacties
  • 6 mei 2025
deedee123aaa schreef:

Het gaat iets beter nu een tijdklokje elke nacht de router even uitzet, maar ja, het moet toch normaal op te lossen zijn.

David

Wat mij ook hielp was om de Wifi kanalen vast te zetten (via de admin site).

En het zou inderdaad helpen dat de K&K router een instelbare reboot tijdstip heeft zoals de Zyxel NR7101 5G Outdoor router: https://community.zyxel.com/en/discussion/14695/implementation-of-daily-reboot-on-nr7101

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 mei 2025

Bij mij helpt het om de 5 ghz uit te zetten: ruim een week zonder problemen. Nu probeer ik 5 ghz alsnog uit. Het vastzetten van het kanaal heb ik geprobeerd op 5 ghz met kanaal 64, alleen werkte dat slechts enkele dagen. Nu probeer ik het met kanaal 40, kijken hoe dat gaat. Misschien dat de DFS kanalen het probleem zijn.

• Auteur
  • 246 reacties
  • 6 mei 2025
Sven-Odido schreef:
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido ​@Tommie van Odido Al wat meer info hierover? Er zijn nog steeds gebruikers die problemen hebben met wegvallende wifi.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen