Skip to main content

Regelmatig traag Wifi (5Ghz), reboot noodzakelijk

• 28 januari 2025
  • 85 reacties
  • 2184 Bekeken

Toon eerste reactie

85 reacties

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 9 april 2025

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 9 april 2025

Super Thanks! Ik heb alle logging die we nodig hebben voor nu. Ik heb je modem alvast opnieuwe opgestuurd voor je. Bedankt voor de hulp zover! 

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 9 april 2025

@Sven-Odido Had het door, bedankt, ik hoop voor mij en alle andere een spoedige oplossing. Het is een mooie dienst namelijk als die correct werkt.

• Auteur
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 247 reacties
  • 9 april 2025

Dit ziet er wat anders uit dan wat ik normaal gesproken heb bij trage Wifi. Ik heb dan ook een zeer hoge ping van soms 1000-2000ms. Dat maakt het voor mij bijna onwerkbaar. In de voorbeelden van gber2Opeinde blijft de ping normaal.

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 9 april 2025

Ping bij mij van 289 is niet ok hoor haha ​@walter.v.l  zie screenshot op vorige pagina maar eens

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 11 april 2025

@gberg2Opeinde Om alle vragen van de fabrikant te kunnen beantwoorden. Met welke merk en type toestel heb je de speedtest gedaan. 

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 11 april 2025
Sven-Odido schreef:

@gberg2Opeinde Om alle vragen van de fabrikant te kunnen beantwoorden. Met welke merk en type toestel heb je de speedtest gedaan. 

@Sven-Odido Dat is een verscheidenheid aan apparatuur, Dell en HP laptops, en Samsung en Ulefone telefoons

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 11 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido Dat is een verscheidenheid aan apparatuur, Dell en HP laptops, en Samsung en Ulefone telefoons

Thanks! 

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 11 april 2025

@Sven-Odido Even voor jullie informatie en eventueel nieuwe metingen, ik heb het “oude” Zyxel T50 nu achter de 5G modem gehangen om nog enigszins fatsoenlijk draadloos te kunnen thuiswerken.

• is een King Poster
  • 36 reacties
  • 11 april 2025

@Sven-Odido ik ervaar ook al geruime tijd dezelfde problemen met mijn K&K verbinding. Bedraad werkt alles als een zonnetje, maar via de wifi zijn er geregeld momenten dat de verbinding inderdaad erg traag wordt.

Ik merk het op mijn telefoon, maar zeker ook bij bijvoorbeeld het streamen naar mijn Chromecast(s). Die zijn via de wifi verbonden, en dan zijn er momenten dat streamen voor geen meter meer werkt.

Ook bij mij helpt het als ik mijn modem herstart. Speedtest op mijn telefoon gaat dan van 86-100 (down) en 55-112 (up) weer naar de normale snelheden van 568-723 (down) en 109-111 (up).

Als het voor jullie iets toevoegt om ook bij mij extra logging te activeren: laat maar weten!

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 14 april 2025
ed-win schreef:

@Sven-Odido ik ervaar ook al geruime tijd dezelfde problemen met mijn K&K verbinding. Bedraad werkt alles als een zonnetje, maar via de wifi zijn er geregeld momenten dat de verbinding inderdaad erg traag wordt.

Ik merk het op mijn telefoon, maar zeker ook bij bijvoorbeeld het streamen naar mijn Chromecast(s). Die zijn via de wifi verbonden, en dan zijn er momenten dat streamen voor geen meter meer werkt.

Ook bij mij helpt het als ik mijn modem herstart. Speedtest op mijn telefoon gaat dan van 86-100 (down) en 55-112 (up) weer naar de normale snelheden van 568-723 (down) en 109-111 (up).

Als het voor jullie iets toevoegt om ook bij mij extra logging te activeren: laat maar weten!

Kan je je het serienummer van je K&K modem in je profiel zetten. Dan nemen we hem ook mee in de logging.

• is een King Poster
  • 36 reacties
  • 16 april 2025
Sven-Odido schreef:
ed-win schreef:

Kan je je het serienummer van je K&K modem in je profiel zetten. Dan nemen we hem ook mee in de logging.

Hoi ​@Sven-Odido, ik heb mijn profiel aangevuld en S/N van K&K modem toegevoegd.

• Auteur
  • 247 reacties
  • 16 april 2025

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment is uptime van het modem 7d 14u. Nog geen terugval in wifi gehad, dus prima!

Maar ik zie nu ook dat ik een b11 firmware heb gekregen. Dus wellicht heeft het eea geholpen.

Wanneer is die firmware bij mij geinstalleerd?

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment is uptime van het modem 7d 14u. Nog geen terugval in wifi gehad, dus prima!

Maar ik zie nu ook dat ik een b11 firmware heb gekregen. Dus wellicht heeft het eea geholpen.

Goed om te horen dat het tot nu toe beter werkt bij je.  Denk dat de firmware begin vorige week is geinstalleerd, overheen komend met de uptime. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 16 april 2025

@ed-win ​@gberg2Opeinde Mocht het probleem bij jullie nog voorkomen, we zouden graag nog een aantal testen doen als het probleem speelt. Mochten jullie bereid zijn mee te werken graag dan laten weten wanneer het probleem weer speelt. Alvast bedankt! 

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 april 2025

@Sven-Odido is prima, ik zal de situatie weer terug bouwen zonder het oude modem erachter.

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido is prima, ik zal de situatie weer terug bouwen zonder het oude modem erachter.

En jullie eigen custom Ookla speedtest heeft al een paar dagen 404 op de site van Odido

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 april 2025

@Sven-Odido op dit moment weer het probleem

• Auteur
  • 247 reacties
  • 16 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

@gberg2Opeinde Welke firmware heb jij nu b7, b9 of b11?

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:
gberg2Opeinde schreef:

@gberg2Opeinde Welke firmware heb jij nu b7, b9 of b11?

B11

• is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 april 2025

@Sven-Odido ik heb het modem zojuist moeten herstarten, thuiswerken was onmogelijk helaas.

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 17 april 2025
gberg2Opeinde schreef:

@Sven-Odido ik heb het modem zojuist moeten herstarten, thuiswerken was onmogelijk helaas.

No worries, als het in de avond of weekend gebeurd mag je gewoon herstarten. Dan zijn we toch helaas niet instaat om de testen te doen. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 april 2025

Bij mij hetzelfde probleem. Ondanks het opvolgen van alle instructies en tips nog steeds zeer wisselende snelheden.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 april 2025

Hallo, ook ik ervaar dezelfde problemen, wanneer ik het modem aanzet dan heb ik fantastische snelle wifi verbinding, maar na soms 1 soms 2 dagen valt het behoorlijk weg. Dan is de snelheid nog maar een paar mb/s. Daarnaast werkt de verbinding naar mijn Sonos dan ook niet meer. Heb een ander wifi modem bedraad aangesloten en daarmee heb ik dan wel weer sneller internet dan via de Wifi van het klik en klaar modem zelf…

V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 Firmware versie.

• Auteur
  • 247 reacties
  • 22 april 2025
walter.v.l schreef:

@Tommie van Odido ​@Sven-Odido Op dit moment uptime van 13d, 8 uur en nog steeds geen terugval gezien (was min elke week).

Mijn setup:

• Modem + 2 Odido wifi punten welke bedraad zijn aangesloten.
  • Mesh staat aan.
  • Wel de Wifi kanalen vastgezet (2.4: kanaal 6, 5Ghz:40).
  • Eigen SSID

Voor de anderen: Firmware b11 is geen wondermiddel, andere gebruikers melden nog steeds problemen met deze firmware zoals ​@gberg2Opeinde 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen