Skip to main content
Beantwoord

Mediabox en klik & klaar

• 24 januari 2025
  • 39 reacties
  • 1167 Bekeken

Toon eerste reactie

39 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 259 reacties
  • 9 februari 2025

Ik gebruik NLZiet om TV zenders te kijken en Netflix en andere apps voor streaming diensten. Als je TV de app wil installeren kan je het gebruiken (behalve dus de Odido TV app).

Mijn Wifi printer en andere internet geconnecteerde apparaten werken ook allemaal gewoon nog.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 9 februari 2025
walter.v.l schreef:

Ik gebruik NLZiet om TV zenders te kijken en Netflix en andere apps voor streaming diensten. Als je TV de app wil installeren kan je het gebruiken (behalve dus de Odido TV app).

Mijn Wifi printer en andere internet geconnecteerde apparaten werken ook allemaal gewoon nog.

Ja dat odido tv niet werkt had ik al gemerkt , beetje gemeen van odido omdat niet toetelaten. 
ik heb odido tv thuis dus waarom dan niet op K&K  zou je zeggen.
ff kijken welke zenders nlziet allemaal heeft .

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1202 reacties
  • 9 februari 2025
auke.denekamp schreef:

Ja dat odido tv niet werkt had ik al gemerkt , beetje gemeen van odido omdat niet toetelaten. 

Op zich kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Ze willen uiteraard niet dat iedereen buiten het Odido netwerk jouw account zou kunnen gebruiken om de TV app op grote TV's te draaien. Vandaar dat limiteren binnen het eigen netwerk in ieder geval nog iets van zekerheid geeft (omdat mensen dan meestal hun eigen TV pakket afnemen).

Ze hadden uiteraard het K&K netwerk wel kunnen bestempelen als eigen Odido netwerk maar omdat ze geen TV pakket mee verkopen zouden ze daar natuurlijk ook veel mensen krijgen die dan een accountje 'lenen' van een ander. Wat natuurlijk op te lossen zou zijn door wel TV te verkopen maar misschien geeft dat weer capaciteitsprobleem op 5G.

Voor de mobiele app hebben ze maar gekozen voor wel toegang op andere netwerken omdat dat juist is voor mensen die onderweg zijn (met wat mindere kwaliteit?).

• 259 reacties
  • 9 februari 2025

Als alternatief kan je een Chromecast of ander Android streaming apparaat  kopen en daar de Odido app installeren zoals op je telefoon.

Ik gebruik de Nokia stream box hier voor een oude TV. Werkt prima met de bekende streaming apps (Odido app niet geprobeerd).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 9 februari 2025
walter.v.l schreef:

Als alternatief kan je een Chromecast of ander Android streaming apparaat  kopen en daar de Odido app installeren zoals op je telefoon.

Ik gebruik de Nokia stream box hier voor een oude TV. Werkt prima met de bekende streaming apps (Odido app niet geprobeerd).

Hoi Walter 

ik heb een iptv kastje geleend en daar de app opgezet van odido tv maar dan nog kan ik geen odido tv kijken. blijft zeuren over een vaste internet verbinding . ook als ik de mediabox aansluit op de K&K dan komt dezelfde melding dat het een vaste verbinding moet zijn .

peter-keetfm

Nogmaals gaat het niet werken je hebt een vaste Odido aansluiting nodig.

Enige oplossing een vpn naar het thuisnetwerk.

Zo gebruik ik ook een Nokia 8000 box als vpn cliënt in Spanje.

De Odido TV app voor smart TV werkt dan prima.

Als je geen vpn wil opzetten kun je ook bijvoorbeeld Canal+ abonnement nemen kost 15 euro per maand.

Dan heb je ook de “standaard” zenders.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1202 reacties
  • 9 februari 2025
auke.denekamp schreef:

ik heb een iptv kastje geleend en daar de app opgezet van odido tv maar dan nog kan ik geen odido tv kijken. blijft zeuren over een vaste internet verbinding . ook als ik de mediabox aansluit op de K&K dan komt dezelfde melding dat het een vaste verbinding moet zijn .

Ja, maar daar komt dan de TV app op, niet de mobiele app. De TV app werkt gewoon niet buiten het vaste Odido netwerk. Je moet de mobiele app op je telefoon zetten en dan daarmee naar die iptv box casten (daar heb je een cast icoontje voor).

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 9 februari 2025
peter-keetfm schreef:

Nogmaals gaat het niet werken je hebt een vaste Odido aansluiting nodig.

Enige oplossing een vpn naar het thuisnetwerk.

Zo gebruik ik ook een Nokia 8000 box als vpn cliënt in Spanje.

De Odido TV app voor smart TV werkt dan prima.

Als je geen vpn wil opzetten kun je ook bijvoorbeeld Canal+ abonnement nemen kost 15 euro per maand.

Dan heb je ook de “standaard” zenders.

ik zal eens kijken hoe dat zit met die vpn tunnel ih vpn nederland namelijk al . 
En anders jammer dan maar geen odido tv op de boot . of kijken naar een iptv oplossing dan 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • 9 februari 2025

@walter.v.l 
Ik kijk nu ook alleen met de apps en inderdaad met een Chromecast gaat dat perfect.

NL ziet heeft al de kanalen behalve TLC maar TLC kan je ook via HBO-Max kijken. 

Al ik op vakantie ben gebruik ik een HDMI kabel om te streamen en kan ik via de app ziggo van familie kijken. Ik neem klik en klaar niet mee omdat dan mijn bel en lampen niet meer werken.

Mijn mobiel 5G doet het perfect in huis maar DSL is een ander verhaal, glasvezel ligt al buiten maar de KPN heeft het nu voor het derde jaar weer met een jaar uitgesteld 😡 Klik en Klaar lijkt voor mij de oplossing en is ook met streaming diensten beter betaalbaar dan glasvezel 

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 10 februari 2025
rvk01 schreef:
auke.denekamp schreef:

Ze hadden uiteraard het K&K netwerk wel kunnen bestempelen als eigen Odido netwerk maar omdat ze geen TV pakket mee verkopen zouden ze daar natuurlijk ook veel mensen krijgen die dan een accountje 'lenen' van een ander. Wat natuurlijk op te lossen zou zijn door wel TV te verkopen maar misschien geeft dat weer capaciteitsprobleem op 5G.

Ja die paar mbit die tv kost maakt echt verschil… ondertussen kunnen we wel netflixen, videoland, prime video enz enz, illegale IPTV pakketten, VPN naar een glasveezel en dan een iptv ontvanger.. 

het is een onbegrijpelijke keuze

• is een King Poster
  • 74 reacties
  • 11 februari 2025

Ik kan alle Apps bekijken die op mijn Apple-TV staan als ik deze aansluit via K&K: AppleTV+, Brabant+, NLZiet, VRTMax, NPOStart, Plex...

Nou ja, alles behalve de Odido-TV-App natuurlijk...

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 mei 2025

Ik zit precies hetzelfde. Op mijn googletv staat de odidoapp en die zegt ook vaste internet verbinding nodig. Maar ga ik dan via mijn tablet naar de Odido app en ga kijken dan kan ik via casten, gewoon kijken. Dit allemaal via K&K.

Ik snap er niets van. Is de app op google tv(chromecast) zoveel anders dan de app op mijn tablet? Want beide komen via google lijkt me toch? 

Ik snap dat dit met mijn smartv van Samsung anders is daar die draait op Samsung Tizen.

Heel vaag allemaal. Dus dan stoppen we allemaal met Odido tv en gaan we naar NL ziet. Wordt een kostenplaatje voor Odido 🤔

• 259 reacties
  • 12 mei 2025

Hoe kom je aan een Odido tv app abonnement zonder een normale (niet K&K) internet abonnement?

Hebben jullie 2 abonnementen? 1 voor klik en klaar en 1 voor glasvezel?

Want ik heb alleen klik en klaar en kan dus tv kijken via NLZiet.

@walter.v.l Odido-TV kan niet met Klik & Klaar, dus je moet idd iets als NLZiet nemen.

Ik heb nu nog glasvezel van Odido met TV (+ K&K als test). Zodra het glas-abonnement afloopt, wordt het K&K + NLZiet.

Eerlijk gezegd vind ik NLZiet veel beter dan Odido-TV, het is nog goedkoper ook (en je kan het samen doen met iemand anders, dan nog goedkoper...)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen