Skip to main content

Klik Klaar Klacht

joerif
  • is een King Poster
  • 63 reacties

Beste Odido,

Sinds de eerste dag maak ik gebruik van Odido Klik Klaar. In het begin werkte alles naar behoren, maar sinds de D0806 firmware ervaar ik alleen maar problemen: geen ondersteuning voor B20 en N28 en een aanzienlijk slechtere wifi-prestatie waarbij een reboot nodig is.

Eind vorig jaar is aangekondigd dat er een nieuwe firmware-update zou komen die deze problemen zou verhelpen. Tot op heden heb ik daar echter niets meer over vernomen. Wat ik bijzonder teleurstellend vind, is dat klanten die het product later hebben aangeschaft wél profiteren van verbeterde snelheden via B20 en N28 én geen wifi-problemen ervaren. De eerste, loyale klanten blijven echter met deze gebreken zitten, zonder enige vorm van communicatie of compensatie.

Kunnen jullie aangeven wanneer de beloofde firmware-update beschikbaar komt? Daarnaast zou het fijn zijn als Odido voortaan proactiever communiceert over dit soort belangrijke zaken. Stilte vanuit jullie kant voelt voor klanten als negeren van bestaande problemen.

Ook valt mij op dat de snelheid heel erg schommelt en dat game update op Xbox maar met 20Mbps gaat en speedtest rond de 100Mbps aangeeft. Wanneer ik met mijn eigen sim speedtest doe haal ik rond de 240Mbps.

Uitgelichte reactie

1 april 2025

Dat b20 en n28 uit staat is logisch en zal in een volgende firmware niet weer worden geactiveerd. Dat is bedoeld voor het normale dataverkeer, in die lage banden zit een beperkte capaciteit.  N78 is bedoeld voor FWA toepassingen zoals klik en klaar. Dat is natuurlijk minder penetrerend, maar alleen dan je voor 25 euro 2TB data laten verbruiken.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 1 april 2025

Dat b20 en n28 uit staat is logisch en zal in een volgende firmware niet weer worden geactiveerd. Dat is bedoeld voor het normale dataverkeer, in die lage banden zit een beperkte capaciteit.  N78 is bedoeld voor FWA toepassingen zoals klik en klaar. Dat is natuurlijk minder penetrerend, maar alleen dan je voor 25 euro 2TB data laten verbruiken.

joerif
  • is een King Poster
  • 1 april 2025
eric schreef:

Zou ook handig zijn als Odido komt met een buitenmodem.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 2 april 2025

De b9 (D0806) update kwam er ook om problemen met wifi punten op te lossen.

Ook ik heb last van slecht wifi. Aangezien ik nooit de oude b7 firmware heb gehad kan ik niet vergelijken. Ik behoor volgens mij ook tot de eerste gebruikers (startdatum contract 15 oktober 2024).

Het is wel vreemd dat Odido niet actief bij alle klantern de firmwares update naar de laatste stand (nu b9). Er zijn blijkbaar nog steeds klanten met een oude firmware die zelf via het forum om een update moeten vragen…..

En inderdaad, ik hoop dat in de nieuwe firmware het Wifi probleem op de router opgelost gaat worden.

Ik haal overigens soms 1Gbps (buitengebied met mast op 2km)

joerif
  • is een King Poster
  • 11 april 2025

Teleurstellend dat er geen reactie komt vanuit Odido na 9 dagen...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen