Beste Odido,
Wanneer een datalimiet wordt overschreden krijgen we een notificatie dat het limiet wordt overschreden en krijgen we een optie om meer data erbij te kopen. Handig want zo kunnen we blijven internetten wanneer de bundel op is en voor jullie een mooie verkoop.
Wanneer een bel/smslimiet wordt overschreden krijgen we dit soort notificaties echter NIET. Het limiet wordt stilzwijgend overschreden en we krijgen aan het einde van de maand vanzelf de rekening. En dat vind ik erg jammer...
Situatie:
In April is het abonnement van mijn dochters weer voor 2 jaar verlengd, zij hadden unlimited bellen en sms-en, maar bij het verlengen is -per ongeluk- niet unlimited aangevinkt maar max 120 minuten.
Niemand die er erg in had, tot ik afgelopen zondag een factuur ontving van 627 euro door extra belkosten op de factuur! Mijn dochter blijkt al jaren een vast lijntje met een van haar vrienden te hebben en zij dacht dat bellen onbeperkt was, heeft dus unlimited zitten bellen.
Ik heb het de afgelopen 2 maanden niet in de gaten gehad, omdat het geld op rekening staat en ik pas afgelopen maand de eerste factuur ontving. (Mei en Juni geen facturen via de mail ontvangen?). Totaal van alle facturen van afgelopen maanden: 1500 euro belkosten, aan 1 mobiel nummer.
Geen notificatie, geen melding, niks, noppes en vooral erg jammer voor mij... Contact gehad met de klantenservice en deze was zeer vriendelijk, maar het enige wat zij nu konden doen is het abonnement alsnog verhogen naar unlimited (voor 3 euro extra per maand)…
Als ik uitreken had zij dus voor de kosten van afgelopen 3 maanden ruim 6 jaar unlimited kunnen bellen…? Ik kan nu alleen maar hopen dat het leuke gesprekken waren, want Odido klantenservice kan qua kosten helaas niets voor mij betekenen. En ik snap ook wel dat gemaakte kosten betaald moeten worden en dat het mijn fout was, maar houd hier een zure nasmaak aan over, vooral omdat het niet eerder gesignaleerd kon worden… dan had ik eerder alles naar unlimited aangepast.
Mensen: Let dus goed op wat je aanvinkt bij verlenging en hou zelf belkosten actief in de gaten als je een limiet aanvinkt want voor je het weet ben je onbedoeld een vermogen kwijt aan belkosten.
Verder prima tevreden hoor bij Odido, maar het zou Odido sieren als zij ook bij overschrijding van belminuten de klant een waarschuwing geven.
Met vriendelijke groet,
Jacques