Skip to main content
Niet mogelijk

Geen SMS bij overschrijding bellimiet

• 15 juli 2024
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Beste Odido, 

Wanneer een datalimiet wordt overschreden krijgen we een notificatie dat het limiet wordt overschreden en krijgen we een optie om meer data erbij te kopen. Handig want zo kunnen we blijven internetten wanneer de bundel op is en voor jullie een mooie verkoop.

Wanneer een bel/smslimiet wordt overschreden krijgen we dit soort notificaties echter NIET. Het limiet wordt stilzwijgend overschreden en we krijgen aan het einde van de maand vanzelf de rekening. En dat vind ik erg jammer...

Situatie:

In April is het abonnement van mijn dochters weer voor 2 jaar verlengd, zij hadden unlimited bellen en sms-en, maar bij het verlengen is -per ongeluk- niet unlimited aangevinkt maar max 120 minuten.

Niemand die er erg in had, tot ik afgelopen zondag een factuur ontving van 627 euro door extra belkosten op de factuur! Mijn dochter blijkt al jaren een vast lijntje met een van haar vrienden te hebben en zij dacht dat bellen onbeperkt was, heeft dus unlimited zitten bellen.

Ik heb het de afgelopen 2 maanden niet in de gaten gehad, omdat het geld op rekening staat en ik pas afgelopen maand de eerste factuur ontving. (Mei en Juni geen facturen via de mail ontvangen?). Totaal van alle facturen van afgelopen maanden: 1500 euro belkosten, aan 1 mobiel nummer.

Geen notificatie, geen melding, niks, noppes en vooral erg jammer voor mij... Contact gehad met de klantenservice en deze was zeer vriendelijk, maar het enige wat zij nu konden doen is het abonnement alsnog verhogen naar unlimited (voor 3 euro extra per maand)…

Als ik uitreken had zij dus voor de kosten van afgelopen 3 maanden ruim 6 jaar unlimited kunnen bellen…? Ik kan nu alleen maar hopen dat het leuke gesprekken waren, want Odido klantenservice kan qua kosten helaas niets voor mij betekenen. En ik snap ook wel dat gemaakte kosten betaald moeten worden en dat het mijn fout was, maar houd hier een zure nasmaak aan over, vooral omdat het niet eerder gesignaleerd kon worden… dan had ik eerder alles naar unlimited aangepast.

Mensen: Let dus goed op wat je aanvinkt bij verlenging en hou zelf belkosten actief in de gaten als je een limiet aanvinkt want voor je het weet ben je onbedoeld een vermogen kwijt aan belkosten.

Verder prima tevreden hoor bij Odido, maar het zou Odido sieren als zij ook bij overschrijding van belminuten de klant een waarschuwing geven.

Met vriendelijke groet, 

Jacques

This topic has been closed for comments

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20735 reacties
  • 15 juli 2024

Hallo @Jacques H. 

Verder is de Odido app installeren wel zo handig en af en toe eens een kijkje nemen in de app.

Odido gaat er vanuit dat als je 120 belminuten kiest je ook zelf weet dat je niet veel zal bellen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8803 reacties
  • 15 juli 2024

Ja, dat is zeker vervelend als je dochter dit doet en je geen idee hebt. Qua informatie/ opvoeding is het, ook al is het “unlimited” best wel handig om haar aan te leren dat belminuten geld kosten, zeker als ze straks wellicht een ander contact in het buitenland krijgt.  Die 625 euro staat voor ruim 42 uur bellen! 

Bijvoorbeeld whatsapp, of andere apps die over data/wifi werken is natuurlijk veel handiger om op een betaalbare manier contact te houden. Maar heb ook een goed gesprek over bellen naar 09xx nummers sommige pc games geven de mogelijkheid om extra levens en zo te kopen) en het niet aanschaffen van zaken via premium sms diensten. Een aantal zaken kun jij, als eigenaar van het abonnement, blokkeren in de app die @Waqqas ook bedoelde. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 juli 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Jacques H. 

Verder is de Odido app installeren wel zo handig en af en toe eens een kijkje nemen in de app.

Odido gaat er vanuit dat als je 120 belminuten kiest je ook zelf weet dat je niet veel zal bellen.

Mee eens, punt is alleen dat dit abonnement voor mijn dochter is en zij zelf geen abonnement kan afsluiten. De app heb ik maar ga echt niet elke dag kijken of zij al over haar bel minuten heen gaat, bovendien is dit per ongeluk verkeerd gekozen, ze had altijd unlimited was ook niet de bedoeling om dit te maximaliseren… 

Ik kan er wel moeilijk over doen, maar dat heeft geen zin. Eigen schuld, dikke bult. Maar vind het vooral jammer dat er vanuit Odido niet een notificatie komt en ik Mei en Juni ook geen facturen heb ontvangen, dan had ik het allemaal eerder kunnen signaleren. Het zij zo, vette pech voor mij! ;)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13720 reacties
  • 24 juli 2024
NieuwNiet mogelijk

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen