Skip to main content
Voor nu geparkeerd

Android TV mediabox: Geluid en beeld lopen niet synchroon bij gebruik van extern geluidsstysteem

• 26 juni 2024
  • 3 reacties
  • 153 Bekeken

Ik heb sindskort een Android TV mediabox van Odido. Ik heb de decoder meteen aangesloten op mijn bestaande Yamaha Receiver. De receiver zit vervolgens weer aangesloten op de Tv. Alles met HDMI. 

• Het viel vrij snel op dat het geluid niet in sync liep met het beeld. Ik zie hier op het forum meerdere mensen over meldingen doen. Voor mij was de oplossing als volgt:

Sluit de versterker aan op HDMI 1 van de TV. Sluit de Mediabox aan op HDMI 2 van de TV. Als je nu de mediabox aanzet zal de tv herkennen dat er een receiver aangesloten zit en het digitale geluidssignaal naar de versterker sturen. Dit geluid dat dan via de boxen van mijn receiver loopt loopt wel synchroon.

3 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10768 reacties
  • 1 juli 2024

Momenteel plaatsen we TV-ideeën even in de ijskast en parkeren we hun ontwikkeling en implementatie. Dit betekent niet dat we niets oppakken, maar komt door de drukte en doordat we bezig zijn met vernieuwing. Waarschijnlijk wordt jouw idee later in het jaar alsnog opgepakt/heropend. Weet dat we feedback altijd waarderen! Bedankt voor je geduld en begrip!

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10768 reacties
  • 1 juli 2024
NieuwVoor nu geparkeerd

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 5 september 2024

@Cglebbeek Zou je Passthrough aan willen zetten op de Mediabox? Dit zou hiervoor de oplossing zijn. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen