Skip to main content
Vraag

BKR registratie identiteitsfraude help


Ik ben ten einde raad, we hebben een negatieve bkr registratie als gevolg van identiteitsfraude. Omdat we een hypotheekaanvraag doen moet dit met spoed rechtgezet worden. Ondanks een mail en meerdere telefoontjes kom ik er bij Odido niet door. Contact tussen servicemedewerker en de interne Odido bkr afdeling blijkt niet mogelijk. Wat te doen? Wie kan mij helpen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 2 april 2025

Beste ​@BKR fraude Contact met de juiste afdeling is incasso@Odido.nl 

Stuur alles mee ook de politie aangifte en BKR dossiernummer enz.

Vul ook hier alles in je profiel in zodat de moderator kan zien wie je bent enz. (Zie mijn onderschrift)

Ik hoop dat het helpt, hou er wel rekening mee dat ze erg druk zijn normaal kost het 5 a 14 werkdagen voordat ze kunnen helpen.

Succes!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 2 april 2025

Inderdaad, de incasso afdeling gaat o.a. over de BKR registraties. Maar eerst zal jouw fraude zaak onderzocht moeten worden. Pas als de uitgestuurde factu(ren) zijn gecrediteerd kan de BKR registratie gesloten worden. ​@BKR fraude hoe is de status van de toekenning van coulance/erkenning van jouw fraudezaak door Odido? 


  • is een Top Poster
  • 2 april 2025

Ik heb incasso vorige week al een mail gestuurd maar hoor daar niets van.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 2 april 2025

Hoi ​@BKR fraude 

Het klopt dat de doorlooptijd inmiddels is opgelopen tot 1-2 weken. Maar Incasso zal geen BKR kunnen verwijderen als er geen creditfacturen t.b.v. de fraudezaak zijn gemaakt. In hoeverre is daar met de klantenservice over de fraudezaak gesproken en heb je daar al creditfacturen voor gezien?


  • is een Top Poster
  • 2 april 2025

Klantenservice heeft het doorgezet naar Fraude.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 2 april 2025
BKR fraude schreef:

Klantenservice heeft het doorgezet naar Fraude.

Wat een nare situatie, helaas moet je echt wachten tot ze alles hebben uitgezocht. Misschien kan een moderator zien wat de status is. Ze reageren op binnenkomst berichten.
Hopelijk kan iemand je helpen🍀 Groetjes!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 2 april 2025

Hoi ​@BKR fraude 

Ja, dan heeft het nog geen zin met “incasso” te mailen. De onbetaalde facturen houden het verwijderen van een BKR registratie tegen.  Ik kan enkel nog de tip aandragen als je echt bloedspoed haast hebt; betaal alle onbetaalde rekeningen, als de afdeling fraude inderdaad kan vaststellen dat er fraude gepleegd is wordt e.e.a. weer vergoed. Dan hoef je dus niet op dat proces te wachten en kun je nadat alles is betaald aan incasso@odido.nl een coulance verzoek voorleggen.

 


  • is een Top Poster
  • 2 april 2025

Dank voor t meeleven. Via Facebook Odido wordt ik nu goed geholpen.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, van harte welkom op de Community! Fijn om te lezen dat je via Facebook goed wordt geholpen. Mijn team is actief op Facebook, dus je zit daar absoluut goed en ik weet zeker dat ze dit netjes voor je zullen afronden met behulp van de juiste afdelingen Fraude en Incasso. Zet voor de zekerheid je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kan ik altijd meekijken en helpen waar nodig. Mocht het al opgelost zijn, laat je het ons dan ook weten? We horen het graag van je! 😊


  • is een Top Poster
  • 4 april 2025

Hoi Mariano, fijn dat u reageert. Op dit moment stagneert het. Ondanks dat wij het krediet niet zijn aangegaan in 2020 en ons ook niet herkennen in de adresgegevens telnr etc hebben wij het bedrag toch betaald en doen nu aangifte van identiteitsfraude. Van jullie incasso hoor ik niet hoe te handelen bij id fraude en of zij een onderzoek instellen. Het enige dat ze gedaan hebben is een factuur sturen. Omdat wij zo snel mogelijk van de bkrregistratie af moeten hebben we deze maar betaald. Ook weet ik nu niet of de bkr registratie weggehaald gaat worden. Het casenummer is 76966387. Allemaal heel sneu omdat de hypotheek hierdoor gevaar loopt.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@BKR fraude ik snap heel goed dat je dit zo snel mogelijk geregeld wilt hebben, ik zoek de status hiervan graag voor je uit! Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • is een Top Poster
  • 7 april 2025

Dat is fijn. Het casenummer is 76966387. Op de factuur staan alle gegevens waar t krediet op aangevraagd is. Buiten de naam en geboortedatum zijn deze gegevens bij mij onbekend.


  • is een Top Poster
  • 7 april 2025

Kunt u hier mee verder?


  • is een Top Poster
  • 7 april 2025

[Screenshot verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens, plaats deze a.u.b. niet openbaar!]


koopmaro
  • is een Master Poster
  • 7 april 2025

Zou dit berichtje met al deze privé informatie snel weghalen 


  • is een Top Poster
  • 7 april 2025

Ja ik vind t ook zo raar dat ze die info vragen. 


  • is een Top Poster
  • 7 april 2025

Hoe kan ik t weghalen?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7 april 2025

Dat kon tot een uur nadat je een post had geplaatst. Nu kan alleen een moderator dat nog doen.


  • is een Top Poster
  • 8 april 2025

Hoi Pharwin, ik hoor niets van u? T zou fijn zijn als u reageert zodat ik weet van wat en hoe?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@BKR fraude dat snap ik heel goed! Echter, helpen we iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt. Houd rekening met een reactietijd van 24-48 uur wegens drukte, het kan daarom soms even duren voordat je een reactie terug kunt verwachten. Ik heb het ticketnummer erbij gepakt en ik zie dat een collega van de incassoafdeling op 2 april 2025 heeft gereageerd. Hij heeft het volgende naar je gemaild: 

U had een vraag over het kredietnummer NHSRQ0000184219.
De openstaande vordering van 682.98 euro is volgens ons systeem niet voldaan.

U kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer NL84 COBA 0733 9595 20 onder vermelding van het kenmerk: Bosi_3255036.

Indien u de vordering wel heeft afbetaald dan kunt u als reactie op deze mail het betaalbewijs naar ons opsturen.

Wij zullen dan het kredietnummer afmelden met een einddatum en de situatie opnieuw beoordelen om te kijken of wij de bijzonderheidscoderingen kunnen aanpassen.

Volgens onze collega van de incassoafdeling staat het bedrag nog wel open, kan dat kloppen? Of is deze inmiddels al betaald? Zo ja, zou je hiervan een screenshot van het betaalbewijs kunnen sturen naar incasso@odido.nl met vermelding van het kredietnummer? Dan kan een collega van de incasso afdeling dit voor je in orde maken en zal de BKR-registratie zo snel mogelijk worden verwijderd! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust, ik ben er voor je! 


  • is een Top Poster
  • 9 april 2025

Ik heb 2 april het bedrag direct over gemaakt en toen ook een screenshot naar incasso gestuurd. Wat jammer dat er ergens iets mis lijkt te gaan. Ik hoop dat u kunt achterhalen waar de kink in de kabel zit. Het bedrag is er bij mij per 2 april afgeschreven. Hoor graag van u.


  • is een Top Poster
  • 9 april 2025

Omdat het om ID fraude gaat hebben we inmiddels ook aangifte gedaan. Ik hoor graag van u wat de te volgen stappen bij u zijn mbt id fraude en wat u van mij nodig heeft om een onderzoek bij u te starten.


  • is een Top Poster
  • 9 april 2025

Hallo Pharwin, ik heb incasso nogmaals de afschrijving gemaild. Ik hoop dat het in goede orde ontvangen is. Hoor graag van u.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen