Skip to main content
Beantwoord

Multi Sim in Galaxy Watch Ultra


Sinds gisteren in het bezit van een Samsung Galaxy watch Ultra. Na heel veel gedoe met de klantenservice van Odido, uiteindelijk een werkende situatie. Multi sim afgesloten voor 5 euro per maand en deze geinstalleerd. Blijkbaar heb ik  ook een keer een verkeerde esim gekregen en die eerst moeten installeren, maar bleek later de verkeerde en dus toen overstap naar multi sim.

 

Het werkt nu een beetje, maar veel berichten komen niet aan (als ik op weg ben zonder telefoon) en na contact met Samsung zeggen zij dat ik de watch echt een keer moet resetten, om eventueel de verkeerde sim resten kwijt te raken en een keer opnieuw te doen. 

 

Mijn vraag; Als ik de watch reset, dan ben ik waarschijnlijk ook de geinstalleerde multi sim kwijt en de Qr code die ik voor die multi sim heb gekregen mag ik maar 1x gebruiken. Hoe km ik dan aan een nieuwe QR code voor mijn multi sim abonnementje…?

Beste antwoord door Treve the Boss

Ter aanvulling;

 

Het lijkt nu allemaal feilloos te werken 

Er hoeft geen actie meer te worden ondernomen 

Hartelijk dank!

Bekijk origineel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 28 maart 2025

Dan zet je het abonnement stop en start daarna een nieuwe. 


Dank voor jouw reactie! Ik ga toch maar even bellen…..


Vandaag even opnieuw begonnen...reset watch...ouwe Galaxy wear apps van de telefoon af...etc.

Ik kan nu zonder probleem bellen (stand alone met de watch / telefoon ligt thuis) en whatsapp berichten sturen en ontvangen. Dat is al een goede stap vooruit.

 

Google Chat > werkt met grote vertraging (15 minuten) en kan niet beantwoorden op de watch.

Signal / Threema  > komt niet aan

Gmail komt soms aan…

Twitter komt niet aan…

Telefoon is de Google Pixel 9 Pro FOLD

Bovenstaande apps staan allemaal aan in de Wear app om notificaties te ontvangen.

 

Iemand een idee wat hier nog aan de hand kan zijn..?

 

Thnx.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Treve the Boss fijn dat het in ieder geval gelukt is om de Multisim te activeren, daar ben ik blij mee! Wel zo fijn als het internet het ook goed doet, ik geef je graag meer duidelijkheid! Heb je zowel je Watch als je toestel al een keer opnieuw opgestart? Het zou een  dekkingsprobleem kunnen zijn. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. 

Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


Aanpassingen profiel doorgevoerd!


Bedankt vast dat je even de zaak wil checken!


Nog een kleine toevoeging...als het een dekkings ding zou zijn zou whatsapp het ook niet doen.....toch....en die werkt feilloos...


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Treve the Boss, dank voor het invullen van je profielgegevens! Daar heb je zeker een goed punt, alleen kan het netwerk ook minder goed werken, als er iets aan de hand is. Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie geen bijzonderheden rondom je thuisadres. Begrijp ik het goed dat je deze problemen alleen hebt op je Watch en niet op je telefoon? Werkt op je telefoon wel alles naar behoren? 

In je account zie ik dat je wel nog beschikt over voldoende data. Zou je onderstaande punten voor mij willen controleren: 

• Staat je mobiele data aan? (icoon linksboven)
• Staat je wifi uit? (icoon rechtsboven)
• Staat de vliegtuigmodus uit? (icoon linksmidden)
• Kan je via je iPhone wel data gebruiken?
• Heb je je iPhone + Watch de laatste dagen al eens uit- en weer aangezet?
• Laatste software update uitgevoerd?

Mocht alles in orde zijn, dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting 1 van onze netwerkspecialisten, zodat ze het verder kunnen onderzoeken. In dat geval, ontvang ik graag de onderstaande informatie van je: 

  • Op welk adres doet het probleem zich voor? (Dit mag je ook in een privébericht naar mij sturen)
  • Type iPhone
  • Type Apple Watch

Ik hoor het graag van je!


Hoi,

 

Bedankt voor je reactie! 

Aangezien ik unlimited Plus heb geloof ik niet dat het een “je hebt niet meer genoeg data” ding is.

Ten tweede is het zo dat ik geen iPhone heb en ook geen Apple watch…

Zoals in mijn eerste bericht staat heb ik een Samsung Galaxy watch Ultra (in dit geval in combinatie met een Pixel 9 Pro FOLD).

Ik heb geen problemen met het ontvangen en verzenden van data op mijn telefoon en in zekere zin ook niet op mijn Samsung watch Ultra, behlave als er berichten apps gebruikt worden ANDERS dan whatsapp.

Dus...wahtsapp bericht komt binnen en ik kan via de whatsapp app voor wear OS ook gewoon een bericht terug sturen. Dit allemaal via 4G als ik op pad ben en mijn telefoon ligt thuis. Dus de data connectie werkt. Maar als er een bericht binnen zou moeten komen verzonden met:

Signal...Google Chat….Threema…..dan blijft het stil.

Soms komt het aan (maar in 95 % van de gevallen niet)….na een half uur...maar dan kan ik niet iets terug sturen. Het lijkt een probleem in de routering...maar goed, ik kom er dus niet uit.

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Treve the Boss, excuses! Je hebt helemaal gelijk. Kun je onderstaande punten voor mij checken: 

• Veeg vanaf het startscherm naar beneden, staat onderaan Odido (of nog T-Mobile) NL?
 
• Veeg van boven naar beneden en veeg daarna 2x naar links. 

  
 

Staat de vliegtuigmodus uit? (icoon linksboven)
 

•  Veeg 2x naar rechts, link op het tandwieltje, en daarna op Verbindingen.

Staat Bluetooth aan? 

Staat wifi uit? 


• Heb je je toestel + Watch de laatste dagen al eens uit- en weer aangezet?
• Laatste software update uitgevoerd?

 

Kun je voor mij toch de Watch resetten? Geen zorgen, je kan altijd je Multisim weer opnieuw koppelen. Ik hoor graag of het dan wel goed werkt! Zo niet, dan kunnen we verder kijken naar een andere oplossing. 


Hoi,

 

Hartelijk dank voor de reactie.

Aan mijn kant alles gecheckt en naar mijn weten goed bevonden.

Als de watch gebruik maakt van de eSim dan staat er onderin beeld (als ik naar beneden veeg) Odido.

Bij verbindingen staat ook alles goed...BT aan...Wifi uit...en de 4G faciliteit staat ook aan met een actief plan. Dat is allemaal dik in orde.

Gisteren nog uitvoerig getest. Bevindingen:

Uitgangspunt > telefoon thuis >watch verbonden met 4G

 

Bellen naar mobiel vanaf de watch > werkt > probleemloos

Gebeld worden op watch > werkt > probleemloos

 

Whatsapp berichten ontvangen en verzenden op of vanaf de watch > werkt > op de uitzondering na dat als ik ergens ben waar de ontvangst matig is, het in uitzonderlijke gevallen even niet werkt.

 

Google Chat / Signal / Threema 

Er is van deze apps geen wear app...dat is tot nu toe het grote verschil met whatsapp.

Berichten verzonden naar mijn watch op 4G komen eigenlijk niet aan...of ineens allemaal tegelijk na wellicht een half uur...of helemaal niet. Het vreemde hiervan is dat op die momenten ik tevens check of ik op internet kan met de wacth of andere data dingen kan doen en het anrwoord is dan ja..

Dus of het is een DATA ding...maar dan zou whatsapp ook niet aankomen.

 

Mail > Gmail > via de Gmail app op wear os

Mail komt aan...meestal pas als ik de gmail app open en hij een refresh of een sync doet. Maar werkt dus wel, maar vaak geen notificatie.

 

Ook interessant:

 

Als ik muziek wil luisteren op mijn watch terwijl ik op 4G zit dan speelt hij 1 liedje (niet uit een gedownloade playlist) en daarna is het klaar….

Als ik een playlist download op de watch dan gaat het natuurlijk goed.

 

Dan nog wat ifo die wellicht goed is wat breder te delen binnen de Odido club. Ik heb de watch al een keer gereset omdat ik natuurlijk van het begin af aan deze problemen heb. Tijdens de reset procedure, krijg je de keuze om de eSim (multi sim) te wissen of te behouden. Ik heb er voor gekozen te resetten met behoud van de eSim omdat anders de eSim van mijn telefoon ook zou stoppen met werken.

Maar je krijgt voor de reset dus de kans om de eSim NIET te wissen...veel medewerkers weten dit niet.

 

Evert

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Treve the Boss. ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Bedankt voor de toelichting. Begrijp ik het goed dat de Watch al een keer is gereset, maar dat het probleem aanhoudt en dat het voornamelijk alleen speelt bij het verzenden/ontvangen van WhatsApp berichten? Ik zie bij je abonnement dat je beschikt over een maandelijks opzegbaar abonnement voor je Multisim. Dat betekent dat je Watch niet bij ons is aangeschaft en dat we dus niet met 100% zekerheid kunnen garanderen dat onze Multisim op je Watch goed werkt. Had je het toevallig al met een nieuwe Multisim geprobeerd om te kijken of het probleem nog steeds aanhoudt? 

Ik hoor het graag van je! 


Goede morgen,

 

Ik waardeer de poging tot helpen enorm, maar ik zou het wel fijn vinden als je een beetje goed leest wat ik type. Bij Whatsapp spelen de problemen juist NIET, zoals in mijn uitvoerige betoog te lezen valt. In 99% van de gevallen werkt whatsapp perfect.

Toen ik de multi sim aanschafte was ook al bekend dat ik de watch niet bij Odido heb gekocht, maar heb ik wel expliciet gemeld in welke constructie ik de multisim wilde gebruiken en met welk horloge.

Mochten er compatibiliteits problemen te verwachten zijn, dan was het wellicht handig geweest dit te horen tijdens de aanvraag voor de multi sim.

Ook was het opvallend dat de medewerkers (in totaal 4 of 5) allen niet op de hoogte waren van de procedure om het horloge te resetten met behoud van de geinstalleerde eSim en zonder behoud daarvan. Uiteindelijk heb ik dat stuk zelf uitgevogeld en moest tot mijn grote verbazing zelfs constateren dat de support afdeling van Samsung (via Whatsapp) zelf ook niet op de hoogte was van hoe dit werkt.

Het horloge is dus al weer een keer teruggezet op fabrieksinstellingen, zonder daarbij de eSim (mulit sim) te wissen van het horloge. Belangrijkste reden daarvoor is dat op dat moment ook de eSim in mijn telefoon het niet meer zou doen en ik dus onbereikbaar zou zijn.

Ik heb tot slot nog geen “nieuwe multi sim” geprobeerd, mede omdat dan de eSim in mijn toestel ook uitvalt.

Misschien is het verstandig om te onderzoeken OF er compatibiliteits issues zijn in de combinatie MULTI SIM + Galaxy Watch ULTRA (Samsung) of dat ik er gewoon veel te veel van verwacht en dat niet haalbaar is. Toch zou ik het wel waarderen als er iemand van de TECH afdeling eens naar kijkt om welicht licht over deze toestand te kunnen schijnen.


Ter aanvulling;

 

Het lijkt nu allemaal feilloos te werken 

Er hoeft geen actie meer te worden ondernomen 

Hartelijk dank!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Treve, superfijn om te lezen dat het nu allemaal feilloos werkt! Uiteraard graag gedaan namens Pharwin en mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community is er voor je!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen