Skip to main content
Beantwoord

BKR A2 codering

• 10 februari 2025
  • 14 reacties
  • 253 Bekeken

Beste,

6 februari een mail gestuurd naar incasso@odido.nl hierover, en heb ik het openstaande bedrag van 990.82 overgemaakt op NL 03COBA0733959717 tnv ODIDO met I.US en 0646128390 als omschrijving. Klantnummer: 1.21526916 als kenmerk.

Vandaag heb ik ook contact gehad en het mail nog een keer verstuurd. Ik heb tot vrijdag te tijd om het regelen anders moet ik de kosten terug betalen.

Ik ben bezig met een hypotheek omdat ik samen met mijn man een huis heb gekocht en deze A2 codering staat nog in de weg. Deze is er in 2024 opgezet over een abonnement uit 2022 met een telefoonnummer waar ik totaal geen weet meer van heb. 

Ik wil u vriendelijke verzoeken de A2 codering te verwijderen zodat wij alsnog ons huis aan kunnen kopen. AUB zo snel mogelijk .

M.v.g 

Ilknur us

Beste antwoord door Ilknur us

Marciano van Odido schreef:

Hoi Ilknur, daar ben ik weer en uiteraard graag gedaan! Goed nieuws! Ik heb zojuist reactie ontvangen van mijn collega en hij heeft de coderingen verwijderd. Ook heeft hij je hierover per e-mail geïnformeerd. Het kan zijn dat de e-mail iets later binnenkomt. Het volledige verwerken van de verwijdering kan 1-2 dagen duren. Laat je het me weten of je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je hypotheek? Ik hoor het graag van je! 😄

Hoihoi, bedankt voor jullie hulp.

Me bkr registratie is eraf gehaald. We kunnen nu verder met ons huis. 

Bedankt voor je berichtje.

Groetjes ilknur

Bekijk origineel

14 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 10 februari 2025

Het kan enkele werkdagen duren voordat je betaling is verwerkt als je het handmatig overhebt gemaakt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 februari 2025

Heb vandaag contact gehad met odido, ze hadden de betaling ontvangen. De incasso afdeling van odido zou het verder moeten oppakken . Maar tot heden niks er over gehoord. Ik zit met spoed ivm hypotheek afronden

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7976 reacties
  • 10 februari 2025

@Ilknur us  De incasso afdeling heeft het erg druk met deze verzoeken. Meestal staan er 14 dagen voor. 
6 Feb. Dan hebben ze nog maar één werkdag gehad om dit te verwerken als het geld er al zo snel is!

Hopelijk kunnen de moderators vragen of de incasso afdeling dit voor je kan afhandelen 

vriendelijk verzoek om privégegevens nooit in een openbaar community online te zetten. 
Lees mijn onderschrift.. 

Succes! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 februari 2025

Zou fijn zijn als ze dit zsm kunnen oppakken voor ons. Want we zitten met tijd nood. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 februari 2025

Ik heb mijn gegevens allemaal ingevuld op mijn profiel. Hopelijk kunnen jullie mij zsm helpen hiermee.

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 10 februari 2025

Zoals ​@Cristien aangeeft, is het erg druk, en wil iedereen z.s.m. geholpen worden door de juiste afdeling. De incassoafdeling heeft 14 dagen om je verzoek te verwerken. Misschien kun je bij de hypotheek je afbetaling laten zien als tijdelijk bewijs, en zodra je de officiële afmelding hebt, deze overhandigen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 februari 2025

Ik begrijp dat jullie iedereen zsm proberen te helpen.

Maar de bank accepteerd het niet. De A2 codering moet er echt af zijn dan pas kunnen ze het doorsturen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8995 reacties
  • 11 februari 2025

Het is jammer dat jullie hypotheek adviseur niet eerder dit soort hele belangrijke checks heeft gedaan. Nu de druk er zo hoog op staat worden het slapeloze nachten voor jullie, niet voor hem/haar..

Wat wel opvalt is dat er zoveel mensen zich ook nog eens via dit forum melden voor ondersteuning van hun coulance verzoek aan de incassoafdeling. Zo'n registratie behoort tot 5 jaar na het inhalen van de schuld bij het BKR zichtbaar te zijn. Odido toont zich gelukkig keer op keer van haar menselijke kant door de registratie toch al te verwijderen. Dat andere financierders hiermee een verkeerd beeld krijgen van hun potentiele klanten is dan van ondergeschikt belang.

Anyway, het kost gewoon tijd en dan hopen dat er coulance wordt toegepast.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 februari 2025

Het is zo vervelend voor ons, we moeten maar afwachten en hopelijk kan het snel worden opgelost. Dat het nog 5 jaar blijft staan dat maakt niet uit maar de A2 codering moet er gewoon af dat is het enige.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Ilknur, van harte welkom op de Community en superleuk om te lezen dat jij en je man samen een huis hebben gekocht! Ik zie dat je e-mail goed is aangekomen en ik heb mijn collega's van Incasso gevraagd zo snel mogelijk naar jouw situatie te kijken. Ik kan niks beloven, maar als ze tijd hebben willen ze dit nog wel eens met voorrang oppakken. Zij zullen je situatie bekijken en een beslissing maken. Zij houden je altijd per e-mail op de hoogte. Als ik een reactie van ze heb ontvangen, hoor je het uiteraard direct van mij. Ik verwacht dat we je heel binnenkort mogen feliciteren met jullie nieuwe huis! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 februari 2025

Dankjewel voor je reactie.

Hopelijk pakken ze dit snel op zodat wij ook verder kunnen. 

Als je meer weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ilknur, daar ben ik weer en uiteraard graag gedaan! Goed nieuws! Ik heb zojuist reactie ontvangen van mijn collega en hij heeft de coderingen verwijderd. Ook heeft hij je hierover per e-mail geïnformeerd. Het kan zijn dat de e-mail iets later binnenkomt. Het volledige verwerken van de verwijdering kan 1-2 dagen duren. Laat je het me weten of je 'm hebt ontvangen en of het is gelukt met je hypotheek? Ik hoor het graag van je! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoihoi, bedankt voor jullie hulp.

Me bkr registratie is eraf gehaald. We kunnen nu verder met ons huis. 

Bedankt voor je berichtje.

Groetjes ilknur

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Ilknur, uiteraard graag gedaan en superfijn dat je nu ook merkt dat de registratie is verwijderd. Ik wens jullie heel veel succes en plezier met jullie huis en mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat altijd voor je klaar! 💪🏻

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen